fre 15 aug 2008, 13:02#33367
EEC certifieringen är igentligen inte ett skit värt. Det som är intressant är om den är reggad eller inte. För att kunna rega en traktor idag så behövs bland annat EEC dokumenten plus mycket mera såsom slagtestad båge, godkända bromsar bullermätningar osv osv
Såvit jag vet så finns det idag ingen kinatraktor som går att rega.
Sen till fråga om man skall bry sig om reggningen eller inte.
Jag tycker att det är ganska så vicktigt att fordonet är reggat.
1. Du kan inte försäkra den, Jävligt jobbigt den dagen nått händer.
2. Du får inte köra med den på väg (igentligen inte i skogen heller men det är sällan poliskontroller där)
Finns säkert flera anledningar men jag kommer inte på dom.
Det som inte kan göras med maskiner är inte värt att göras.
Zetor Major 80 med Patruuna 60 skogskärra.
HVA 346XPG
HVA 355Xp