Traktorer och processorer

Kjøpa et begagnad 1985 mod Pika Fällhuvud

22 inlägg 8236 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kjøpa et begagnad 1985 mod Pika Fällhuvud

Norske_Trond  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#483815 Har fått tilbud om å kjøpe et 1985mod pika fällhuvud. Noen som har erfaring med det.
Får med en rotator med ekstra oljekanaler inkl i prisen. Så olje til gripsåg går igjennom rotator.
Tenkte å bruke det på en Cranab Fc 53 DT kran.

Er dette noe å ha. Tenkte å kanskje å bruke det med en vagnmonterad stegmatare.
Ved tenker dere er et lågom bra pris
Mvh Trond. ^#(^



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Kjøpa et begagnad 1985 mod Pika Fällhuvud

valtra a 72  
#483840
1512367626_dsc_0009.jpg
1512367385_dsc_0007.jpg
Jag har ett Pika 37 fällhuvud som klarar att fälla max 37cm, tycker att det är lätt och smidigt och man kommer åt träden även om det står tätt. Priset beror väl en del på skicket, men runt 30000kr bör väl vara rimligt.

Avatar Fallback

Re: Kjøpa et begagnad 1985 mod Pika Fällhuvud

Blondin 750  
#483854 @valtra a 72 Det där ekipaget tror jag minsann fler än jag är sugna på att få se fleroch bättre bilder på.

Användarvisningsbild

Re: Kjøpa et begagnad 1985 mod Pika Fällhuvud

JohannesG  
#483857
Blondin 750 skrev:@valtra a 72 Det där ekipaget tror jag minsann fler än jag är sugna på att få se fleroch bättre bilder på.

+1

Avatar Fallback

Re: Kjøpa et begagnad 1985 mod Pika Fällhuvud

Norske_Trond  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#483866 Hej. Er nok lite nyere ditt Fällhuvud Valtra A72. Her er 3 bilder av det jag har fått tilbud om å kjøpe :roll:
Hva tror dere?

   TS
Avatar Fallback

Re: Kjøpa et begagnad 1985 mod Pika Fällhuvud

valtra a 72  
#483888
Norske_Trond skrev:Hej. Er nok lite nyere ditt Fällhuvud Valtra A72. Her er 3 bilder av det jag har fått tilbud om å kjøpe :roll:
Hva tror dere?
Verkar ej vara likadant men ser väl okej ut, kanske det är lite större än mitt fällhuvud.

Avatar Fallback

Re: Kjøpa et begagnad 1985 mod Pika Fällhuvud

valtra a 72  
#483889
Blondin 750 skrev:@valtra a 72 Det där ekipaget tror jag minsann fler än jag är sugna på att få se fleroch bättre bilder på.

Här är några bilder på traktorn med processor.

Avatar Fallback

Re: Kjøpa et begagnad 1985 mod Pika Fällhuvud

Blondin 750  
#483949 Det där ser väldigt proffsigt ut!! :-BD Är det egen påbyggnad? Tycker du att det fungerar bra?

Avatar Fallback

Re: Kjøpa et begagnad 1985 mod Pika Fällhuvud

Norske_Trond  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#484034 Flott ekipage du har Valtra A72, vet du årsmodell på ditt Fällhuvud og din processor ? Ser ingen dum ut den processoren din heller. Han som skal salje det pika Fällhuvud mente det kunne ta tre opptil 40-50 cm. Men da blir vel Cranab Fc 53 kranen min litec svak. :sad: kan Fällhuvud være verdt rundt 20000 da tror dere ☺

   TS
Avatar Fallback

Re: Kjøpa et begagnad 1985 mod Pika Fällhuvud

valtra a 72  
#484053 Årsmodellen på både traktor, processor och fällhuvud är 1990. Du verkar ju ha en stark kran så den räcker nog till bara du har tillräckligt oljeflöde för att driva sågen. Det kanske ingår en del svärd och kedjor i priset ,så 20000kr är nog rimligt.Vad har den suttit på för maskin tidigare och hur mycket använt är den?

Avatar Fallback

Re: Kjøpa et begagnad 1985 mod Pika Fällhuvud

Norske_Trond  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#484063 Hej, den har suttit på en mb trac med en cranab 6010kran tilsamman med en Rullmatad processor bak traktor typ pika den og tror jag, inte sett den.
Har inte hørt om jag får.med noen ekstra kedjor men.
Mvh Trond

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kjøpa et begagnad 1985 mod Pika Fällhuvud

JohannesG  
#484080
Norske_Trond skrev:Hej, den har suttit på en mb trac med en cranab 6010kran tilsamman med en Rullmatad processor bak traktor typ pika den og tror jag, inte sett den.
Har inte hørt om jag får.med noen ekstra kedjor men.
Mvh Trond

Den traktorn hade ju jag varit intresserad av att se bild på om det är möjligt. Men det är det kanske inte. Alltid intressant att se hur andra löst vissa problem på dessa udda traktorer. :wink:

Avatar Fallback

Re: Kjøpa et begagnad 1985 mod Pika Fällhuvud

Førland  
#484100 Hei trond,har du noen bilder av traktor og vogn med kranen,eller har du krana på traktor?

Avatar Fallback

Re: Kjøpa et begagnad 1985 mod Pika Fällhuvud

Norske_Trond  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#484216 Hej. Det Fällhuvud har inte varig brukt på Noen år så har inte noen bild med det på mb trac.

Vet du hvor mye det koster for et svard og kjede typ pika , Valtra A72.

Han som skal salje Fällhuvud sa det var beregnet for slutavverknig opptil 40-50.
Er lite redd for om det kan bli for voldsomt for mig da det var tenkt brukt på hovedsaklig gallring og lite lettere hogst typ 20-35cm diameter.

Er jo ganske gammalt, hva tror dere noe slikt kan treng av fløde for at kapenhet skal funka noenlunde?


Cranab kranen min blir sittende på Vagn.
Mvh Trond

   TS
Avatar Fallback

Re: Kjøpa et begagnad 1985 mod Pika Fällhuvud

Norske_Trond  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#484662 Noen som vet lite priser på svard og kedjor til et lignande fallhovud.

Hva tror dere jag kan trenge av fløde for å få fart på kapenheten typ Pika 85modell?☺
Har vel skjedd mye på en kapenhet på 30år også vil jag tro. Lite osakker på om denna fallhovud er for gammal.
Mvh Trond

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).