Traktorer och processorer

Vad kör ni med?

2087 inlägg 1146505 visningar 301 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

Nor-forest  
#419685 Ja høres ut som en bra pakke. Er vinsch stark, hur mange ton?
Får jag fråga vad kampanj pris den seljas for i Sverige? Svare inte om du inte vill altså :grin:

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

bm555  
#419691 Jag har också en BM350 som min farfar köpte ny. Farfar har gjort skogskärran. Boxern har gått i tre generationer. Farfar, Pappa och jag. Får se om någon av mina söner tar över den..

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

Vilsten  
#419708
Nor-forest skrev:Får jag fråga vad kampanj pris den seljas for i Sverige? Svare inte om du inte vill altså :grin:

http://x-maskiner.se/Palms-Skogsvagn-P640-9SE
140 000 kr + moms

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

ner  
#419914
Bild


MF 372 -93 med Farma T9 med 6,3 Gen2 kran. 2-spaks mekaniskt 4-el on/off. Ombyggt med strömbrytare för stödben i låda bredvid. Och tumme/pekfinger grepp för utskjut och grip.
Lättviktspiggkedja fram och tvärlänk bak.

Bukplåt och vändbar stol (med allt vad det innebär i denna hytt...) finns på att göra (önske) listan

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#419921
ner skrev:MF 372 -93
Bukplåt och vändbar stol (med allt vad det innebär i denna hytt...) finns på att göra (önske) listan

Jamenvisst, det är ju en trevlig traktor, klart värd att satsa på.
Fin bild.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

ner  
#419929
Slurfi skrev:
ner skrev:MF 372 -93

Jamenvisst, det är ju en trevlig traktor, klart värd att satsa på.
Fin bild.


Jag är väldigt nöjd med traktorn och vagnen. Det finns alltid bättre och större osv osv. Men allt är relativt jämför man med mitt förra ekipage så är det jag kör nu ljusår bättre.

Bild

Belarus 562XL från -85 med egenbyggt vagn av skrot. Ingen kran. Handlastning och gafflar för de stora bjässarna. Markfrigång och luftigheten i hytten är det enda som var bättre med Belarusen.

Användarvisningsbild

Re: Sv: Vad kör ni med?

källshult  
#419935 Nu har jag övergivit Valmet och ska köra mf 5610 fick hem den föra veckan

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#419940 Prydligt ekipage!

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

kungsis  
#420612
ner skrev: Markfrigång och luftigheten i hytten är det enda som var bättre med Belarusen.


Jag har alltid hört att hydralflödet ska vara bra på Belarus :???: Är det bättre på din nuvarande MF?

Mvh
Kungsis

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

ner  
#420638
kungsis skrev:
ner skrev: Markfrigång och luftigheten i hytten är det enda som var bättre med Belarusen.


Jag har alltid hört att hydralflödet ska vara bra på Belarus :???: Är det bättre på din nuvarande MF?

Mvh
Kungsis


Kan inte svara på det då jag aldrig körde nåt redskap på Belarusen som jag kört på MF:en. Om jag minns rätt så är specefikationen lite bättre flödesmässigt på MF:en. Belarus 562 har separat hydraloljetank med dess fördelar och nackdelar.

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

Simon01  
#421336
ner skrev:
Bild


MF 372 -93 med Farma T9 med 6,3 Gen2 kran. 2-spaks mekaniskt 4-el on/off. Ombyggt med strömbrytare för stödben i låda bredvid. Och tumme/pekfinger grepp för utskjut och grip.
Lättviktspiggkedja fram och tvärlänk bak.

Bukplåt och vändbar stol (med allt vad det innebär i denna hytt...) finns på att göra (önske) listan


Uppdatera gärna med lite bilder om du monterar vändbar stol, står även på min önskelista men utrymmet är ju klart begränsat i denna hytt.

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

martiniholma  
#425999 Tänkte uppdatera mej lite. 1000vagnen är såld, men 6550n är fortfarande densamma. God fortsättning på julen! :)
20161224_102153-02.jpeg
20161224_114215-01.jpeg

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#426005 Ser trevligt ut, vad har du för däckdimension på traktorn?
Hjulhusen ser välfyllda ut :D

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

martiniholma  
#426010
gnisten83 skrev:Ser trevligt ut, vad har du för däckdimension på traktorn?
Hjulhusen ser välfyllda ut :D

Ja, gäller att ha kedjorna hyffsat spända, annars håller dom rent från dynga i skärmarna ;) Bak är det 520/70 38 å fram 420/70 28. Bra för markfrigången :)

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

Jim_90  
#426013 Ett litet tips jag kan ge är att sätta 4 kettingstumpar. Ena änden sitter i den längsgående kedjan närmast fälgen och den andre änden ifälgen där fästet för dubbelmontage. Snökedjor flyttar sig hela tiden och spänner då till kedjorna så dessa.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).