Traktorer och processorer

Vad kör ni med?

2087 inlägg 1146482 visningar 301 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

mrvimek  
#414890
Vardon skrev:Ett stort flak att lasta allt på nu mrvimek :)
japp de ligger på ;)

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

Axl  
#415718 From idag kts 10 tons vagn med 6.3 m kran.

Avatar Fallback

Re: Sv: Vad kör ni med?

larsk83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#416081 Ja kör en JD 2450 med en Palms 9 tons vagn med 6,4 m kran

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

fmg-lillebror  
#417362 Dessa ekipage kör jag med. Hugger med Husqvarna och FMG lillebror 0470. kör ut med Valmet 6800 och skogsvagn av egen tillverkning med en Patruuna 4500 kran.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

magnusbygg  
#417807 Fina ekipage, hur har lillebrorn funkat för dig? Måste vara ett vettigt alternativ till traktorprocessor?

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

fmg-lillebror  
#417874 Lillebror har fungerat relativt bra. Maskinen är endast körd 8000H så basmaskinen har inte krävt några större reparationer! Däremot har aggregatet krävt mera jobb, främst på elsidan och att svetsa sprickor och slangbrott mm.

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#417876 Måste vara skönt, i lillebrortråden är de endel elfel även på maskinen som verkar vara fuktrelaterade annars

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

fmg-lillebror  
#417881 Jo fukt problem har vi haft i boxarna men mest när den stått över sommaren...en torrboll hjälper bra. Rele boxen till aggregatet går bra att ta hem över natten och torka i pannrummet om något rele börjar jävlas 😈

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

fmg-lillebror  
#417884 Man skall nog tycka om att skruva och reparera om man äger en gammal skördare :lol:

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#417885 Något för en fakir då :D

Användarvisningsbild

Re: Sv: Vad kör ni med?

Nor-forest  
#419644
larsk83 skrev:Ja kör en JD 2450 med en Palms 9 tons vagn med 6,4 m kran


Er du fornøyd med Palma 9t vognen?
Jeg vurdere å bytte vagn, og Palms er en av de jag kikker på. Ingen erfaring med Palms fra før av.

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

larsk83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#419662
Nor-forest skrev:
larsk83 skrev:Ja kör en JD 2450 med en Palms 9 tons vagn med 6,4 m kran


Er du fornøyd med Palma 9t vognen?
Jeg vurdere å bytte vagn, og Palms er en av de jag kikker på. Ingen erfaring med Palms fra før av.

Jag är väldigt nöjd med vagnen men har bara haft den nån månad så än har ja inte kört så mycket. Det är även första vagnen ja har så ja har inte nått o jämföra med förutom nån äldre patruuna jag har lånat nångång.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

Nor-forest  
#419669 Grattis med vagn da! :grin:
Hva slag paket /utstyr kjøpe du til vagna? typ kran, vinsch, ventilpaket....

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

larsk83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#419674 Tackar[WHITE SMILING FACE]. De är en väldig skillnad jämfört med att handlasta lr köra vinschkran till fyrhjulingen. Ja har 640 kranen med radiostyrd vinsch och ramstyrning samt 400 hjul. Ventilpaket är ett lättviktspaket som de kallas. Då har man några funktioner på elventiler så endel av ventilpaket sitter fastmonterat på vagnen. Den säljs just nu på kampanj i Sverige iaf

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

bm555  
#419681 John Deere 6430 och Farma 9 tons vagn med 5,3 meters kran

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).