Traktorer och processorer

Vad kör ni med?

2087 inlägg 1146480 visningar 301 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

benestad  
#388799 Här kommer en bild från årets körning Fiat 60-90 mowi huggarvagn lite kort kran (komentaren att kranen är för kort ja ja jag vet) kranar är alltid för korta (bra med radio styrd vinch.

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

benestad  
#388801 Den gamla Moheda kärran som fick köra ut Gudrun virket ett slang brott kolv som gav upp ännu kortare kran men star vinch som drar det nmesta :grin:

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

benestad  
#388822 Inteiör bild från min fiat 60 90 bra fika bord.Yes trång i hytten är fiaten men slipper ligga på knä som många andra trakor märken.Kör bara fredag-lördag dvs amatör huggare :smile:

Användarvisningsbild

Re: Sv: Vad kör ni med?

Äboda  
#388823
benestad skrev:Den gamla Moheda kärran som fick köra ut Gudrun virket ett slang brott kolv som gav upp ännu kortare kran men star vinch som drar det nmesta :grin:

Kul att se fler gamla Fiat-traktorer i skogen. Snygg anpassning för ventilpaketet.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

benestad  
#388828 :grin: Tackar kul att få uppskattning har bara visat det för kompisar innan.Har ingen bild på motorsågs hållarna på vagnen och dunken till motorsågen ny telefon så kanske så kommer tummarna ut :wink:

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

halvproffs  
#388844
benestad skrev:Här kommer en bild från årets körning Fiat 60-90 mowi huggarvagn lite kort kran (komentaren att kranen är för kort ja ja jag vet) kranar är alltid för korta (bra med radio styrd vinch.


Hade en 4,5m kran från början och den var i kortaste laget när man skulle hantera 5,5m stockar. Efter 17år bytte jag till en 6,5m kran och då kan man stå mitt på skogsbilvägen och lasta av olika sortiment när det behövs. Men i skogen kan den ibland vara centimetrar för kort :grin:
Finns ju dom som tycker att 50meter vajer är för kort :wink:

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

molnia  
#388856 molnia - Tips & Trix - skotning med huggarvagn

Alla kranar är någon gång för kort men man få utnyttja kranens hela räckvidd.
:grin:

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

Bröderna byman  
#389002 Kör en valtra 6850 med en Farma 12t g2 vagn
ImageUploadedByskogsforum forum1461542208.819241.jpg
ImageUploadedByskogsforum forum1461542257.025351.jpg
ImageUploadedByskogsforum forum1461542312.052851.jpg

Användarvisningsbild

Re: Sv: Vad kör ni med?

dannej83  
#389843 Hej allihopa nu har det hänt grejer! Svärfar gjorde slag i saken och köpte en 8 tons kma vagn med en ilsbo 2100 kran 5.10! Tyvärr inga stödben men iallafall svängbar ram. Har inte sett den själv men den ska tydligen vara i bra skick. Vet inte så mycket om kma men dom ser iaf rejäla ut. Än mindre vet jag om kranen så om någon kan lite om dessa 2 så får ni gärna kommentera! Som påminnelse för er som missat / glömt så införskaffades det ju en fiat 880dt I vintras som ska dra vagnen.

Användarvisningsbild

Re: Sv: Vad kör ni med?

dannej83  
#389844 Bilden glömde jag naturligtvis så här är den!

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

dannej83  
#391060 Ingen som hade någon erfarenhet av varken kma eller ilsbo?

Avatar Fallback

Re: Sv: Vad kör ni med?

valtra121A  
#391109 Ja har nog skrivit förut i tråden men ja hittar inte själv mitt inlägg :-o så ja lägger väl in lite nya bilder:-)

Avatar Fallback

Re: Sv: Vad kör ni med?

Eremiten 74  
#393163 Hej! Här är min gamla trotjänare en
Volvo bm 958E Hemek från 1976.
Den har en Cranab 5000 kran på 6.5 meter

Avatar Fallback

Re: Sv: Vad kör ni med?

rikard_e  
#393400
valtra121A skrev:Ja har nog skrivit förut i tråden men ja hittar inte själv mitt inlägg :-o så ja lägger väl in lite nya bilder:-)

Är den kärran driven?

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med?

Seb macahan  
#393402 2wd skulle jag tippa. Olika nav på hjulen talar för bb-motor i nav.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).