Traktorer och processorer

Läckande hydraulik på en MF590 MP

2 inlägg 1843 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Läckande hydraulik på en MF590 MP

tedman  
#452749 Hej,

är nybörjare och en relativt nybliven ägare av en MF590 MP som visar sig ha lite läckage här och där.
Det största har jag lokaliserat till hydraulpumpen. Nu vet jag ju inte om det är pumpen eller slangarna som är otäta och det är precis därför jag kommer hit.
Pumpen sitter ju bakom bakhjulet och bakom plåtar så den är knepig att komma åt, även bara för att titta.

Min fråga är vilken väg som är lämpligast för fortsatt läckagelokalisering.
Är det genom att börja skruva loss täckplåtar där det går (utan jättestora ingrepp) eller ska jag lossa bakhjulet?
Att ta bort bakhjulet känns som den bästa vägen att komma åt pumpen och kopplingarna men jag har aldrig tagit bort ett traktorhjul tidigare.
Så vad är rekommendationen? Tänker jag rätt eller ska jag angripa problemet på något annat sätt.
Är inte vid traktorn just nu så jag har inga bilder tyvärr.

Dessutom undrar jag över PTOn. Den snurrar hela tiden oavsett vilket läge spaken står inställd på. Vill sätta igång att använda en vajerkran så vad är lämpligt att göra här?
Jag har sökt här och förstått att den kan snurra utan att det är kraft i den. Kopplar jag in den på vajerkranen utan att ha motorn igång för att testa? Har stor respekt för PTO.

/Torbjörn



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Läckande hydraulik på en MF590 MP

Göt  
#452806 Kanske du får svar lättare om du söker svar på forumet maskinisten.se

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).