Traktorer och processorer

Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

2688 inlägg 497902 visningar 105 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#464399 Jo utrustningen av olika sakar varierar efter ländernas lagar och vad importören väljer att utrusta dom med.
Och div kampanjer där saker bakas in i priset.
Min har tex ac och halvljus vid taket men inga lågt placerade arbetsljus.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

källefall8  
#464424 Ingen som har fällbart passagerarsäte på vä innerskärm fram? Har det funnits på 6000 serien? Där finns 3 pluggade hål förberett... saknas ju säte bak när det är twintrac.

Avatar Fallback

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

Ådii  
#464428
källefall8 skrev:Ingen som har fällbart passagerarsäte på vä innerskärm fram? Har det funnits på 6000 serien? Där finns 3 pluggade hål förberett... saknas ju säte bak när det är twintrac.


Fram vet ja inte om det finns men bak så finns det ju integrerat med verktygslådan och den är väl borta om man har twin-trac?

EDIT: Såg nu att du skrivit att det saknas bak när man har twin-trac. :grin: Vad för årsmodell är din 6000-serie? Om det kanske finns nåt förberett som de använder i nyare modeller t.ex. M-Serien?

Användarvisningsbild

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

stegmaster  
#464432 Det fanns i min 6400 före jag rev ut det.
Er vel egentlig et JD sete, har jag hört
Tog först bara bort själva sete (det satt bara låst med en klipps), men då fästet fortfarandet tog i sitsen när man snurrade stolen och skar mig ofta i benen när jag skulle inn/ ut hytten, så åkte even fästet ut.

Här er en bild på hur traktoren var då jag fick den.

1500390207_44_1472376749_xl.jpg

Avatar Fallback

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

källefall8  
#464492 De e en -05a, finns det såna säten på M serien?
De e ju som stegmaster säger att det ska fungera att svänga runt oxå... tänkte spara lite tid å hitta nåt färdigt annars slutar det väl med att man får göra ett själv iaf[emoji3]

Avatar Fallback

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

aggesund  
#464503
källefall8 skrev:Ingen som har fällbart passagerarsäte på vä innerskärm fram? Har det funnits på 6000 serien? Där finns 3 pluggade hål förberett... saknas ju säte bak när det är twintrac.

:smile:

Det har jag i min, ett svart säte som du fäller upp och på undersidan vinklar man fram ett järn som sätet sen vilar på :grin:

Avatar Fallback

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

källefall8  
#464531 Intressant, är det orginal lr nåt du gjort själv? finns det möjlighet till en bild? Både uppfällt å nerfällt så konstruktionen syns[emoji3]

Avatar Fallback

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

aggesund  
#464532
källefall8 skrev:Intressant, är det orginal lr nåt du gjort själv? finns det möjlighet till en bild? Både uppfällt å nerfällt så konstruktionen syns[emoji3]


Som jag tänker mig så är det original?? Jajamen, ordnar de såfort ja kommer ut till skogen :smile:

Avatar Fallback

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

källefall8  
#464538 Perfekt kanske finns då, skulle vara bra å ha nåt så man kan åka två till skogen å ändå inte ivägen för stolsvängen. Farsan är med ibland å det är lite onödigt att åka med två traktorer varje gång.

Avatar Fallback

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

aggesund  
#464565
källefall8 skrev:Perfekt kanske finns då, skulle vara bra å ha nåt så man kan åka två till skogen å ändå inte ivägen för stolsvängen. Farsan är med ibland å det är lite onödigt att åka med två traktorer varje gång.


:-bd

Avatar Fallback

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

källefall8  
#464611 Tusen tack!! Nåt sånt skulle jag vilja ha. Hur tycker du att det fungerar att snurra stolen samt gå i ur när sätet är nerfällt?

Användarvisningsbild

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

Nor-forest  
#464618 Jeg har samme sete i min N-serie. Ikke noe til hinder når man går ut og inn. Snur man stolen er det litt trangere enn hvis man tar bort stolen. Er det perioder jeg skal snu sete ofte så skrur jeg ut sete. Går litt lettere å snu sete da.

Avatar Fallback

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

aggesund  
#464622
källefall8 skrev:Tusen tack!! Nåt sånt skulle jag vilja ha. Hur tycker du att det fungerar att snurra stolen samt gå i ur när sätet är nerfällt?


Det går fint, blir lite trångt med en vuxen med åkare men annars har ja inte ont av den. Perfekt "matbord" :grin:

Användarvisningsbild

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

JohannesG  
#464623 https://www.blocket.se/skane/Valtra_Val ... 353894.htm
17000 timmar enligt texten! Hur länge till orkar den mån tro? Ser ganska välvårdad ut ändå.

Avatar Fallback

Re: Valtra/Valmet 6000, allmän tråd

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#464640 De blir nog inga 10000 timmar till :D

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).