Traktorer och processorer

Obekvämt svankstöd Grammer stol?

5 inlägg 3966 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Obekvämt svankstöd Grammer stol?

JohannesG  
#449350 I en av traktorerna har vi en Grammer stol, kommer inte ihåg exakt modell nu. Stolen har luftfjädring och jag är ganska nöjd med stolen, men kommer inte överens med svankstödet. Svankstödet är mekaniskt med två metallbleck. Jag kopplade loss det övre så blev det lite bättre, men jag är fortfarande inte nöjd. Det känns som att det trycker ut i vänstersidan av stolen och inte i mitten. Hur hade ni gjort? Finns luftkuddar att köpa till, men det låter onödigt dyrt. Går det justera/flytta befintligt svankstöd så det blir bra eller vad tror ni? Känns som den är felkonstruerad.
1491545163_jg_094834815.jpg


Film och bild tagen före ombyggnad av hytt



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Obekvämt svankstöd Grammer stol?

JohannesG  
#449698 Ingen?

   TS
Avatar Fallback

Re: Obekvämt svankstöd Grammer stol?

Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#449701 Jösses vilket hashmek! Klart att det bular ut mest på vänstersidan då plåtens infästning ser ut att vara rätt lös i traktorns längsriktning medan andra sidan är mer stum... Fråga ÅF för Grammer om det verkligen skall ut så?

MVH
Morgan

Användarvisningsbild

Re: Obekvämt svankstöd Grammer stol?

JohannesG  
#449792 Får kanske ta och kolla då. Kan ju vara så att de gör det enkla svankstödet "dåligt" för att folk sedan skall köpa "premium". Fast sådant sprider ju dåligt rykte. Men borde ju gå att hitta på något själv. :wink: Har inte tänkt på det så mycket förut, men har på senare tid mer velat använda svankstödet då ryggen mår bättre av det. Men när det trycker bara i vänstersidan blir det bara obekvämt och man blir irriterad. Grammer stolar är väl ganska vanliga, ni som har, vad har ni för svankstöd? Grammer Maximo Comfort heter stolen jag har. Har ingen ryggförhöjning, hur mycket påverkar den helhetskänslan?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Obekvämt svankstöd Grammer stol?

JohannesG  
#464221 Har inte blivit av än att jag ringt och kollat. Garantitiden var redan ute när jag skapade tråden. Även om det skulle gått att reklamera så är det fortfarande en idiotlösning då det inte går att ställa i ett mellanläge, försöker man hoppar det snart tillbaka till noll igen. Bättre är typen som finns i bland annat i stolarna i Volvo 740 där man sträcker ett band som pressar ut svanken. Har klarat mig ganska bra utan svankstöd. Pappa använder det ibland men stör sig inte så mycket på det, begriper inte hur han är skapt i ryggen.

Har även upptäckt att stolen också heter MSG95, eller snarare serien. Då kanske fler känner igen stolen.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).