Traktorer och processorer

Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skördare

99 inlägg 34327 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skör

d@nne  
#438982 Det var att det inte skulle byggas upp tryck internt i pumpen fattade jag det som men det ska jag låta vara osagt. Kylning kan det inte varit för den blev gärna 60 grader.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skör

erik__j  
#439017 Är det bara en slang mellan ls ledningen och tank då?

Avatar Fallback

Re: Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skör

erik__j  
#439021 Vänder du dig till Lantmännen nu om det är något problem? Eftersom anders skördare ej finns mer?

Avatar Fallback

Re: Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skör

d@nne  
#439033 Ja lite tur i oturen att jag fick hem en traktor som inte va klar så har min servicetekniker på Lantmännen varit med Johan och gjort mycket av det som är ändrat på och då även fått mycket information. Har vetat mer eller mindre sen tidigt i somras att det va strul med Andersskördares ekonomi så när Johan var nere och gjorde det sista innan jul så gick dom igenom det viktigaste. Men som tur är på byggen som våra så har andersskördare bara monterat komponenter,det är ju inga egna patent så delar ska inte vara några problem. Är glad att jag inte skrev på en betavagn för det hade nog blivit värre.

Avatar Fallback

Re: Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skör

erik__j  
#439046 Var nära att jag köpte en n174 som det skulle byggas på, säljaren sa att det var en tur att jag inte köpte den.

Avatar Fallback

Re: Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skör

d@nne  
#439059 Synd att det gick som det det gjorde för det fungerar riktigt bra. Men Lantmännen hoppas på kesla och sen gör ju som denna tråden egentligen handlar om nisula riktigt fina byggen nu med. Kronos söker säljare i Sverige också så alternativ finns helt klart. :-)

Avatar Fallback

Re: Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skör

Amatörhuggare 62  
#439065 d@nne . Den slangen får man absolut inte glömma montera!!

Har enligt Hypro. Fått berättat.
Att man skjuter pumpen 😡
Om man startar traktorn å glömt slangen.

Tror men vet ej. Men skall väl ge pumpen nollsignal

Avatar Fallback

Re: Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skör

Amatörhuggare 62  
#439068 Så när jag tar ifrån, griplastarvagnen.
Börjar jag alltid att montera den.

Ifall man får för sig, att nu dax att ta ur hisskroken.

Mvh Amatörhuggare

Avatar Fallback

Re: Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skör

d@nne  
#439076 Riktigt så känsligt är det väll inte? Men skulle inte köra utan nån längre stund va vad jag fick i instruktion för då kunde pumpen skadas.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).