Traktorer och processorer

Ventilpaket till Patu stegmatare

7 inlägg 3746 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ventilpaket till Patu stegmatare

ÅsaNisse  
#424531 Jag håller på att renovera ett havererat ventilpaket och har kommit till tryckbegränsningsventilen. Hålet i P-gaveln där patronen ska sitta är ½" rörgänga men jag kan inte hitta en ventil med den gängan. Det närmaste jag kommit är en Vickers RV5-10-S-O-35, men den har 7/8" gänga. I övrigt stämmer den. Någon som har tips om vart man vänder sig för att hitta rätt ventil. Vickers saknar detta utförande och Rosenqvist tycks ha problem också.
Det är ett ventilpaket som användes på 90-talet och det finns tydligen tre olika versioner till dessa maskiner.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Ventilpaket till Patu stegmatare

rikard_e  
#424566 Jag brukar ta mina hydraulproblem via Op-system i Borås. Bättre service har jag aldrig fått.

Avatar Fallback

Re: Ventilpaket till Patu stegmatare

snurra  
#425268 Om jag finge reda på priset på en ventil som sitter på 40lfe så skulle du få köpa min klump

Ps
Lantmännen har blivit leverantörer av dessa apparater

Avatar Fallback

Re: Ventilpaket till Patu stegmatare

Benny Nilsson  
#425300
snurra skrev:Om jag finge reda på priset på en ventil som sitter på 40lfe så skulle du få köpa min klump

Ps
Lantmännen har blivit leverantörer av dessa apparater



Du kan även köpa en ombyggnadssats med samma system som jobo st75 aggregatet. Weimer är återförsäljare. då får du även längdmätning.

Avatar Fallback

Re: Ventilpaket till Patu stegmatare

snurra  
#425323 Jag vet, . Men väntar på priset

Användarvisningsbild

Re: Ventilpaket till Patu stegmatare

andreasbrando  
#436745 Behöver oxå göra en renovering av ventilpaketet, läcker olja ur femte ventilen som är till kapningen, sitter det o-ringar som går att byta?

Avatar Fallback

Re: Ventilpaket till Patu stegmatare

snurra  
#436765 Om du har jätteklumpen med spakar så är ju den i sektioner, då sågspaken är ytterst så är det ju bara att skruva, finns säkert ringar där, lycka till!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).