Traktorer och processorer

Kan detta va något att satsa på? Vad är rätt pris? BM650

11 inlägg 5722 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kan detta va något att satsa på? Vad är rätt pris? BM650

Jonas A  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#29638 Tänkte åka o kolla på denna i kväll.
Vad ska jag kolla och tänka på?


http://www.blocket.se/vi/16545271.htm?ca=20_s

Någon som vet något om lastaren?



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback
getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#29642 ser ju ut å va ett skapligt pris, tyckte själva lastaren verkade kraftig men infästningen klenare. 8000 timmar , kanske motorrenovering snart.
kan väl va glapp i framaxeln eftersom den har lastare,
beror på vem som har kört. kan då slitas ut och bli mycket glapp,, blir svårt att köra längre streckor på väg då den svajar över hela vägen.

Avatar Fallback

Re: Kan detta va något att satsa på? Vad är rätt pris? BM650

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#29645
Jonas A skrev:Tänkte åka o kolla på denna i kväll.
Vad ska jag kolla och tänka på?


http://www.blocket.se/vi/16545271.htm?ca=20_s

Någon som vet något om lastaren?


Det enda problemet med BM 650 jag hört är att den är törstig.

Avatar Fallback
getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#29646 jo ,kanske det men man slipper ju all jävla elstyrning till allting med en äldre maskin.
fyfan när elen i dagens nya maskiner börjar krångla om 20 år

Avatar Fallback
Buster 400  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#29649 Årsmodell -76 och nyare har bättre hydraulik (tank ska sitta vid höger fotsteg). Om bromsarna tvärnitar direkt e dom slut. Kan kosta ett par tusen / sida. Styrlederna är nästan alltid svetsade. Kan påpekas vid prutning. Kolla rosten oxå så att den ej är helt uppmurken.

Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#29651 Tycker det lät rätt dyrt.

Avatar Fallback
Jonas A  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#29654 Ska kolla på den i morgon i stället.
Han har bytt båda spindlarna fram och styrleder, verkar ju possitivt i alla fall.
Koppling byttes för några år sedan.
Han sa att om man låter traktorn stå på tomgång med snabbväxeln i högläge hörs det ett skramlande ljud. Vad kan det vara?

Vet någon vad en motrrenovering kan gå lös på. Vad brukar man behöva göra? Lager, kolvringar mm ?

   TS
Avatar Fallback
Jonas A  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#29726 Tja, det var väl ungefär som man kunde vänta sig. Lastaren svetsad typ överallt, kass bromsar, rostig hytt, motorn sölade olja både här och där.

Får fortsätta leta, förr eller senare ska det väl dyka upp något köpvärt, skulle ju helst hitta en fin 700

   TS
Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#29728
Jonas A skrev:Tja, det var väl ungefär som man kunde vänta sig. Lastaren svetsad typ överallt, kass bromsar, rostig hytt, motorn sölade olja både här och där.

Får fortsätta leta, förr eller senare ska det väl dyka upp något köpvärt, skulle ju helst hitta en fin 700


31 år gammal o 8000 timmar,vore konstigt om den var helfräsch.
Letar själv en 4wd med lastare och priserna är ju helt sjuka.
Traktor måste vara ett av få fordon man faktiskt kan köpa ny och räkna med att få tillbaka det mesta 10 år senare.

/Nisse

Avatar Fallback
gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#29753 Om nya styrarmar ska hålla länge på 650/700 så värm dom med gas och sen dra bultarna utav h-te sen sitter dom som gjutna på splinsen på spindeln.
De jag saknade mest på min 650 var nog en synkad låda när jag hade min till snörjning, men annars var den rätt skottsäker.

Avatar Fallback
Jonas A  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#29771 Jag tycker lådan i 650:n e helt okej. Mycket mer lättväxlad än t.ex BM2650/4 som kan va ganska kinkig om man inte har rätta knycken. Men däremot en separat fram/back hade varit guld vid snöröjning och lastararbete.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).