Traktorer och processorer

Läckage från ventilpaket Valmet 605

3 inlägg 4415 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Läckage från ventilpaket Valmet 605

Lucke  
#390072 Min 605'a har börjat bli våt i rumpan, trodde först att det var ventilsliderna som läckte. Gjorde rent med avfettning och upptäckte att det läckte från en insex-plugg samt runt axeln till kranen för "kick-out". Insex-pluggen har jag dragit åt, den satt löst, men jag vet inte hur jag skall göra för att få "kick-out"-kranen tät. Jag hittar ingen sprängskiss där den finns med i verkstadshandboken. Funderar på om det går att dra ut kranen ifall man lossar någon av pluggarna som sitter innanför, det borde väl sitta en O-ring som tätning på kran-axeln?

Se bild!
Bild


Vad tror ni?



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Läckage från ventilpaket Valmet 605

molnia  
#390237 jag kan inte ge dig något råd då jag är okunnig på hydraulik, men kan lägga in 2 bilder från när det demonterades senast. misstänker tyvärr att det inte är någon hjälp. då jag tycker mig se lite skillnader på blocken..?
1462305470_20150321_6673.jpg
1462305461_20150321_6672.jpg

Användarvisningsbild

Re: Läckage från ventilpaket Valmet 605

Lucke  
#390240 Hej!

Jag lyckades få bort kranen och bytte ut en sliten o-ring så nu är det tätt! Under smuts, olja och färg fanns det ett litet hål framför kranen med en rörsprint som håller kranen på plats.

Mvh Lucke

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).