Tapio 350/280

Söderberg Haak
 Svara  513 inlägg  98894 visningar  33 följer
Användarvisningsbild

Re: Tapio 350/280

#443437 Oh så skrev jag så mycket o glömde en viktig detalj.
I en skördare blir i alla fall jag lätt sittande (kan man inte göra det med joystick/spaken så gör man det inte, något konstigt psykologiskt fenomen, gäller även grävmaskiner)
I och med att jag i dagsläget fäller i mellanzon manuellt så kommer jag ut i beståndet och ser det med andra ögon under tiden jag arbetar i det (inte bara när jag stämplar det). Och generellt är det i skogen jag vill vara inte i en hytt.
Hade Kranmans P25 funnits med fällhuvud och klarat runt 400grovt vilken dröm, eller ngt liknande!!

TS
Söderberg Haak

#443536 Håller med SEB om traktorn i skogen som jag kör på helgerna och det bli hugga små objekt och Huggning inne ns bestånd då är traktorn och traktor processor bra det blir låga drift kostnader det går lite saktare men det går hela tiden slipper att skruva som det lätt kan bli med en beg skördare. Har man en basmaskin som man använder till Huggning och till skolning sen använder man traktorn till andra sysslor som snöskottning det är svårt att använda en sködare till snöskottning och harvar med o plöja

Seb macahan skrev:Oh så skrev jag så mycket o glömde en viktig detalj.
I en skördare blir i alla fall jag lätt sittande (kan man inte göra det med joystick/spaken så gör man det inte, något konstigt psykologiskt fenomen, gäller även grävmaskiner)
I och med att jag i dagsläget fäller i mellanzon manuellt så kommer jag ut i beståndet och ser det med andra ögon under tiden jag arbetar i det (inte bara när jag stämplar det). Och generellt är det i skogen jag vill vara inte i en hytt.
Hade Kranmans P25 funnits med fällhuvud och klarat runt 400grovt vilken dröm, eller ngt liknande!!

Hej!
Oj! Och tack! Ett rackarns långt svar :grin:
Är helt med på hur du resonerar. Är säker på att du har gjort rätt utifrån dina förutsättningar. Nu ska jag fundera vidare på hur jag ska hitta rätt melodi i främst mina gallringar.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar
TitelStatistikSenaste svaret
tapio 160 + grävmaskin av Eken71 - ons 06 sep 2017, 22:36
i Små skogsmaskiner och övriga maskiner
8 svar
4710 läst
av Skogsola     
tor 07 sep 2017, 18:59
Tilkobling /montering Tapio 400/600 av Tapio 400/600 - sön 23 jan 2011, 20:31
i Skördare
0 svar
2677 läst