Traktorer och processorer

Radiostyrd Valtra

69 inlägg 34759 visningar 23 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Radiostyrd Valtra

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#356957 Jag pratade med någon som var och besökte oss på Elmia i år som visste något om ett företag som byggde radiostyrning på traktorer. Jag har glömt vem jag pratade med och vilket företag han nämnde.
Nu efter stormen så börjar jag funderar vidare och skulle vilja kolla upp om det är möjligt på min Valtra 6350 och vad det kostar. Hoppas han jag pratade med läser det här, en trevlig kille kommer jag ihåg.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Radiostyrd Valtra

skogogräv  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#356958 Sök efter firmorna som gör radio styrningen till lastbilskranar.
Prata med en på elmia för ett par år sen.det gick till valtra hi tech modellerna och kosta ca 50 tusen då.

Avatar Fallback

Re: Radiostyrd Valtra

Krokmark  
#356962 Scanreco gör radiostyrningen till bla Palfinger, och även Hiab tror jag.

Avatar Fallback

Re: Radiostyrd Valtra

Blondin 750  
#356982 Han som demo-kör åt Hypro, Ronnie Johansson, har väl en radiostyrd traktor så mitt tips är att kontakta honom, jag tror att hans kontaktuppgifter finns på Hypros hemsida.

Avatar Fallback

Re: Radiostyrd Valtra

Bengt.Svensson  
#356998 De stämmer att sympatiske Ronnie har en radiostyrd Valtra. Han och frugan har även en hemsida ; http://hattsjohult.ekogardar.se

Avatar Fallback

Re: Radiostyrd Valtra

Valtra6850  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#357000 Hittade en gammal brochyr från ES Hydagent, dom gjorde radiostyrningar förr i tiden i alla fall, kolla upp det

Avatar Fallback

Re: Radiostyrd Valtra

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#357331 Till en hitech borde de inte kosta 50'
De finns redan elstyrd fram/back/handbroms behövs bara en väl strypt ventil till styrning och ev någon gasreglering

Användarvisningsbild

Re: Radiostyrd Valtra

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#357364 Har pratat med Ronnie ikväll och han skall återkomma med telenr.
Jag följer upp när jag vet mer

   TS
Användarvisningsbild

Re: Radiostyrd Valtra

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#357646 Tack för hjälpen och nu är radiostyrning beställd. Jag återkommer när jag fått grejerna och börjat monterat

   TS
Användarvisningsbild

Re: Radiostyrd Valtra

Seb macahan  
#357665 Från vilken firma har du beställt?

Användarvisningsbild

Re: Radiostyrd Valtra

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#357674 Från en som jobbar på Valtra i Skåne och har utvecklat detta på fritid som han leverera till Valtratraktorer

   TS
Användarvisningsbild

Re: Radiostyrd Valtra

Kse  
#357680 Blir spännande att följa.

Avatar Fallback

Re: Radiostyrd Valtra

skogsterri  
#365673 Fått någon uppgift på vad det ungefär kostar?

Användarvisningsbild

Re: Radiostyrd Valtra

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#365676 Ja, men jag återkommer med det när jag vet mer. Lite beroende på monteringskostnader

   TS
Användarvisningsbild

Re: Radiostyrd Valtra

Aqualize  
#365711 Intressant det här.
Jag önskar för vissa projekt kunna ha datorstyrning av just styrningen på min 6300 (1991).
Det du kommer ha, är den proportionalventiler på hydrauliken till styrningen?
Man kan tänka sig att det jag letar efter är en del av det som GPS-styrda traktorer har och de finns ju varianter med speciell ratt, trissa på ratten samt just sådan här som kopplar in sig på hydrauliken och inte påverkar m.h.a. orbitrolen.

Mer info och bilder på det färdigmonterade vore jättetrevligt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).