Traktorer och processorer

Ny hydraulpump till BM 350

4 inlägg 7402 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ny hydraulpump till BM 350

nelson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#356791 Har precis införskaffat ny huggarvagn och fått hydraulsystemet tillpassat för denne. Problemet som uppstod direkt var att min gamle hydraulpump hade kastat in handduken (gav 90 bar på tomgång och över 170 på fullgas).

Gamle pumpen har jag rivit bort och plockat drev osv.

Nu när jag skulle beställa ny på Olsson i Ellös såg jag att det fanns både 36lpm och 47lpm.

Priset är samma men står att man behöver modda för den större pumpen. På min traktor är org hyd tank frånkopplad och jag kör hydrauliken på en extern tank på 28l.

Bifogar lite bilder som förhoppningsvis ni kunniga ska kunna råda mig huruvida mitt system klarar den större pumpen? Traktorn går enbart med huggarvagn...

mvh Mattias



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Ny hydraulpump till BM 350

pontiacfarmer  
#356820 Som din traktor är byggd skulle jag tro att det redan har större pump...

modifiering vad jag har gjort på dom jag hjälpt till å skruva i är att kapa upp fronten i bakkanten mot hydraul pumpen när man köpt större pump på OIE
minutlitrarna brukar stå instansat i huset på pumpen ... tx 33 ;)

lycka till mvh stig

Användarvisningsbild

Re: Ny hydraulpump till BM 350

nelson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#357219 Anledningen att den har extra tanken mm är att den från början gått som Livab dumper med midja.. hydraulen bak är eftermonterad. Kapad i plåten för eftermarknadspump är den redan, men vad den pumpen gett har jag inte kunnat utröna.. stod enbart "license from dowty" på den.

Beställer en 47 liters pump idag. :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ny hydraulpump till BM 350

nelson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#358428 Monterat den idag.. tajt passform var det minsann men gick efter lite modifieringar. :)

Har ställt trycket och kranat lite med den, jävlar vilken fart i kranen det blev! inga bekymmer att köra flera funktioner samtidigt heller så kan så här långt rekommendera den stora pumpen till alla som går i bytatankar.. :)

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).