Sida 2 av 2

Re: Borde inte en Valtra G-serie finnas?

Postat: ons 25 mar 2015, 21:01
av Aqualize
Hur mycket teknik delar de egentligen? S-serien (förutom de första) är ju rena MF med annan look och twintrac-tillval.
Men steglösa transmissionen fick de ju utveckla själva t.ex. (alltså den steglösa för N och T-serierna)

Ser snarare att Valtra nog bara blivit "som alla andra märken" i formen. Är det någon i den här storleken som har motorn över drivande framaxeln för att automatiskt ha lite mer tryck på axeln än vanligt?

Re: Borde inte en Valtra G-serie finnas?

Postat: tor 26 mar 2015, 09:50
av Fredrik Reuter
Hej,
Jag måste säga att jag inte testade autoläget i lutning, så jag litar på er som testat detta.
Tack för förklaringen!

Re: Borde inte en Valtra G-serie finnas?

Postat: tor 23 apr 2015, 13:35
av Hema
Aqualize skrev:Hur mycket teknik delar de egentligen? S-serien (förutom de första) är ju rena MF med annan look och twintrac-tillval.
Men steglösa transmissionen fick de ju utveckla själva t.ex. (alltså den steglösa för N och T-serierna)

Ser snarare att Valtra nog bara blivit "som alla andra märken" i formen. Är det någon i den här storleken som har motorn över drivande framaxeln för att automatiskt ha lite mer tryck på axeln än vanligt?

Ska man inte ha lastare är det völ inga problem, men så fort man vill ha lastare vill man ha motorn så långt bak som möjligt för att få bättre sikt på sjipan/gafflarna. Iom detta, så kan jag bara anta att det är få traktortillverkare som placerar motorn så påen ny modell. Men hurvida detta stämmer har jag mindre koll på. Kanske enklare att hänga vukt där framme?