Traktorer och processorer

Borde inte en Valtra G-serie finnas?

18 inlägg 10246 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Borde inte en Valtra G-serie finnas?

Aqualize  
#323172 Hur mycket teknik delar de egentligen? S-serien (förutom de första) är ju rena MF med annan look och twintrac-tillval.
Men steglösa transmissionen fick de ju utveckla själva t.ex. (alltså den steglösa för N och T-serierna)

Ser snarare att Valtra nog bara blivit "som alla andra märken" i formen. Är det någon i den här storleken som har motorn över drivande framaxeln för att automatiskt ha lite mer tryck på axeln än vanligt?
Senast redigerad av Aqualize tor 26 mar 2015, 10:22, redigerad totalt 1 gång.

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Borde inte en Valtra G-serie finnas?

Fredrik Reuter  
#323247 Hej,
Jag måste säga att jag inte testade autoläget i lutning, så jag litar på er som testat detta.
Tack för förklaringen!

   TS
Avatar Fallback

Re: Borde inte en Valtra G-serie finnas?

Hema  
#327150
Aqualize skrev:Hur mycket teknik delar de egentligen? S-serien (förutom de första) är ju rena MF med annan look och twintrac-tillval.
Men steglösa transmissionen fick de ju utveckla själva t.ex. (alltså den steglösa för N och T-serierna)

Ser snarare att Valtra nog bara blivit "som alla andra märken" i formen. Är det någon i den här storleken som har motorn över drivande framaxeln för att automatiskt ha lite mer tryck på axeln än vanligt?

Ska man inte ha lastare är det völ inga problem, men så fort man vill ha lastare vill man ha motorn så långt bak som möjligt för att få bättre sikt på sjipan/gafflarna. Iom detta, så kan jag bara anta att det är få traktortillverkare som placerar motorn så påen ny modell. Men hurvida detta stämmer har jag mindre koll på. Kanske enklare att hänga vukt där framme?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).