luftning dieselpump

Söderberg Haak
 Svara  63 inlägg  25843 visningar  10 följer

Re: luftning dieselpump

#364011 Kan också lägga till att ingen sil fanns eller backventil utan bara ett rör ned till botten av tanken.

TS
Söderberg Haak

Dieselproblem

#387922 Har fått liknande stopp ett par gånger men efter jag köpt diesel utan inblandning av biodiesel har det problemet upphört. Annars finns ju tillsatser som eliminerar alger i tanken med osäkert resultat.

Re: Dieselproblem

treveslin skrev:Har fått liknande stopp ett par gånger men efter jag köpt diesel utan inblandning av biodiesel har det problemet upphört. Annars finns ju tillsatser som eliminerar alger i tanken med osäkert resultat.

Ja nu har man ju fått uppleva vilket rackarns krångel det kan bli så det kan nog vara värt att testa för att slippa stå i kallaste vintern med en önskan om att fara hem och lägga sig men man måste jobba på för snart ska timmerbilen fram här... Fy tusan vad less jag var där en stund men tur nog fick jag bra hjälp bla här på skogsforum så jag lyckades lösa problemen.

Nu blir det en genomblåsning av bränsleledningar och byte filter en gång om år, vare sig det behövs eller ej.

TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar
TitelStatistikSenaste svaret
Läckage Dieselpump John Deere av Fredrik Reuter - mån 06 apr 2015, 19:10
i Traktorer och processorer
5 svar
2544 läst
av rikard_e     
mån 06 apr 2015, 21:22
SP
Annonser