Traktorer och processorer

vändbar stol vilken traktorn

42 inlägg 23072 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
Griffin  
#18025
970D skrev:
MickeBM skrev:Är inte 705 och 805 lika stora?



Nej 805 är trots allt större.. vet om motorerna är ungefär likadana på dem båda? men 805 är ändå i mitt tycke lite för stor.. tar onödigt stor plats när man kan ha en 705:a :D tror till och med att hytterna är likadana på 705:an och 805:an


Enligt instruktionsboken för x05 så dessa maskiner lika stora.
Har inte någon av dessa själv men handboken finns att hitta på valtra.se
Modellerna 505 och 605 är något mindre än 7/805, dock har 5/605 inbördes samma storlek.

505 och 605 har samma motorer (TD33DS) men med olika turboaggregat och förmodligen även lite olika trimning. Även 705 och 805 har samma motorer (TD44DS)

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback
gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18276 705 och 805 skiljer bara lite i vikt MEN storleksskillnader i övrigt hänger mer på vad du har för däckutrustning.
Med samma däckstorlek är dom lika stora :!:
Har kört i 7 år med min 805a i skogen och kan inte klaga på att den skulle vara klumpig på nåt vis.
De enda jag inte gillar är växelgrupperingen.

Avatar Fallback
Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18378 Dom kan varia rätt klumpiga om du har lite blöttare marker :?

Avatar Fallback
gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18474 De kompenseras av att dom har bredare däck än dom mindre 🧠
Har inte sänkt denna så jag inte kommit loss för egen maskin.

Avatar Fallback
Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18481 Okej.. Men det har la inte varit så bött där som det nu väll? Jag var ute idag och traktorn gick åvan på medans vagnen låg på boggin och assades fram :lol: :lol:

Avatar Fallback
MF 165  
#18492
Ungdomshuggare skrev:Jag skulle säga valmet 605.. Det är den traktorn som jag vet med största hytten av valmet. Med en vändbar stol. stort som ett hus är den hytten :wink:


min 165a e som ett hotell i hytten så skaffa en sån.

Avatar Fallback
MF 165  
#18493
krille99 skrev:har 605an större hytt än 705 alltså ?


nä de samma.

Avatar Fallback
MF 165  
#18494
Ungdomshuggare skrev:Okej.. Men det har la inte varit så bött där som det nu väll? Jag var ute idag och traktorn gick åvan på medans vagnen låg på boggin och assades fram :lol: :lol:


ok tjeligt då fastnar du snart. köp en fyrhjuling.

Avatar Fallback
gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18512 Jodå jag är ute nu oxå där det är blött men inte värre än att de går att ta sig loss med 600 hjul :lol:

Avatar Fallback
Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18537 Men jag är ju inte ensam om att köra fast där för en timberjac 1470 med band ocn en grävmaskin med mator har kört fast där också så jag kan nog säg att valmet går nog bättre i skogen än timberjacks 1470 med band på :wink:

Avatar Fallback
Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18538 Mfs 165 har midre hytt än valmets 605 8)

Avatar Fallback
MF 165  
#18552
Ungdomshuggare skrev:Mfs 165 har midre hytt än valmets 605 8)


men den e ombygd. med belarus hytt stor som satan.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).