Traktorer och processorer

BM 430 - Läckande spridare..

5 inlägg 7167 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

BM 430 - Läckande spridare..

Pe_Er_79  
#223083 Mellersta spridaren är otät. Verkar inte komma mkt från den under körning. Men efter att man stängt av maskinen så blir den blöt.
Hur löser jag detta? Lossa bulten och byta tätningsbrickor eller?
Är ganska novis på traktorer och diesel maskiner, så jag hoppas på lite hjälp! =)

En bild på problemet: http://i279.photobucket.com/albums/kk14 ... 240112.jpg



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: BM 430 - Läckande spridare..

machonisti  
#223085 Verkar vara otät till returröret, ingen dyr remont kanske räcker med att försiktigt spänna översta bulten.

Avatar Fallback

Re: BM 430 - Läckande spridare..

tallen100  
#223086 kommer det från banjokopplingen uppe är det väll bara att byta tätningsbrickor, kommer det från den på sidan kan det ofta räcka att släppa på den å dra till försiktigt igen.

Avatar Fallback

Re: BM 430 - Läckande spridare..

Pe_Er_79  
#223092
tallen100 skrev:kommer det från banjokopplingen uppe är det väll bara att byta tätningsbrickor, kommer det från den på sidan kan det ofta räcka att släppa på den å dra till försiktigt igen.


Det verkar komma från toppen och sen rinner det ner överallt. Bör man dra detta med moment? Isf vilket moment?

   TS
Avatar Fallback

Re: BM 430 - Läckande spridare..

tallen100  
#223094 Nej du drar lite försiktigt först, blir det inte tätt kan man få släppa å dra till igen. Dra inte allt för hårt bara.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).