Traktorer och processorer

Volvo BM 650

88 inlägg 103154 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Volvo BM 650

Enstaberga  
#231457 Bild som lovat men mycket långt senare...

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Volvo BM 650

rikard_e  
#231459 Riktigt fint skick, roligt att se!
Bra och breda backdäck.

Vad har du för vagn till?

   TS
Avatar Fallback

Re: Volvo BM 650

Enstaberga  
#231463 Ingen än så länge. Har en skogsvagn med vajerkran efter Boxern som givetvis skulle passa även 650 men jag kikar efter en billig och bra.. huggarvagn då mitt projekt med TimmerKallen visade vid fälttest att den åldringen förvisso fungerar bra i skogen men är alldeles för bred för mina smala stickvägar. TimmerKallen är något breddad och mäter ca 3 meter mellan bakhjulen..! Klumpigt i min lilla skog. Så en hygglig hydralkran på en lika hygglig kärra är mitt nya mål. Förövrig mycket nöjd med 650:n. Mycket smidig traktor trots sin ålder och storlek. Jag har ju kört med både Boxer och Buster tidigare, men lite servo och kraft är inte fel alls. Jag kommer dock att ha kvar både Boxern och Bustern ändå, finns andra körningar för dessa krabater. Dessutom verkar de vara nästintill outslitliga, kräver endast lite kärlek, fett och diesel. Som vilket fruntimmer som helst med andra ord.. Trevlig helg!

Avatar Fallback

Re: Volvo BM 650

zeetorg  
#231471
totte skrev:
Slurfi skrev:Är det bra det?
Att det är en Volvo menar jag.


Dom har väl alltid varit kända för att gör snabba och hållbara traktorer, ända sen Amazonen.


Du får till det du Totte :grin:

Slurfis bärplockarbild får ju komma med i skogsforums (kommande?) pinup-kalender. :mrgreen:

...som var i en annan tråd insåg jag nu... :oops:

Användarvisningsbild

Re: Volvo BM 650

totte  
#231472 Hehe, Slurfi påminner ju något om en tjusig Amazon på den bilden! (hittas här: viewtopic.php?p=231413#p231413)

Fin traktor, BM 650 är en dragare av rang, få 2WD som slår den. Och den här ser ju riktigt förträfflig ut!

Avatar Fallback

Re: Volvo BM 650

jonas17  
#233242 Tjenare
Har en volvo bm 650, har några frågor om min maskin. Jag har 2 funktion i den och undrar om man kan lägga till 3 funktion. Jag har 3 punktlyft på lastaren och undrar vart man kan köpa pallgafflar till den?

Avatar Fallback

Re: Volvo BM 650

rikard_e  
#233244 Du kan bygga på en magnetventil, tex Oie.se har alternativ på sådana ventiler.

Pallgafflar finns många märken, Norje i Blekinge är ett bolag i toppklass. Sen har xyz prisvärda modeller.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Volvo BM 650

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#233256 Lite diffus fråga men jovisst en magnetventil är enkelt men lite kostsamt, man kan även
bygga på med ett ventilpaket och ha hur många funktioner som helst.
Då kan man köpa begagnat och meka ihop nåt själv.

Pallgafflar är samma där, leta lite på Blocket eller kolla tex här: http://bonnet1.tru-m.com/frontlastarred ... 8169140469

Användarvisningsbild

Re: Volvo BM 650

350åke  
#475685 bromsarna låser sig på min 650.Har bytt bromsbelägg ,lameller ,fjädrar,slipat av kanter där kulorna ligger.Vad mer att göra ,nån som vet.?

Avatar Fallback

Re: Volvo BM 650

Tosca  
#476050 Samma symptom på båda sidor?

Användarvisningsbild

Re: Volvo BM 650

350åke  
#476610 bromsarna låser sig bara på vänster sida

Användarvisningsbild

Re: Volvo BM 650

halvproffs  
#476613 Justera ner bromsen. Tar nog för högt upp.

Användarvisningsbild

Re: Volvo BM 650

350åke  
#476744 Tog ganska långt ned har justerat upp den 3 cm spel tycker det vart bättre

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).