Traktorer och processorer

Fram/back låda äldre traktor

19 inlägg 15100 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fram/back låda äldre traktor

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#210827 Jag är ju en känslig kille som blott blå bryr mig om.
Mkt maskin för 93 papp.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Fram/back låda äldre traktor

kungsis  
#210924 Tack för tipsen, men herrejösses va DYRA. Skulle väl vara den lilla golftraktorn i så fall, fast den åker man ju på lite utgifter på däcken innan den blir användbar, så den får nog vara så länge.Men där någonstans drar jag väl gränsen. Fast samtidigt så är det väl som vanligt att det är "handlarpriser", så man får väl kolla runt lite. Jaha, det kanske blir till att köpa nyare än jag tänkt mig, men det får väl gå. Sedan ska jag väl inte spela bror duktig för mycket, men jag tror Slurfi ska läsa lite noggrannare :wink: . Skrev faktiskt att jag använder min nuvarande Fiat i skogen och att jag även vill ha 4X4 i mitt första inlägg. Men lite tar jag väl åt mig, så jag ska forsätta med att beskriva hur jag använder den. Jag använder bakblad till snöröjningen med Fiaten, så lastare varken behöver jag eller vill ha.

M.v.h
Kungsis

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fram/back låda äldre traktor

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#210950 http://www.blocket.se/halland/New_Holla ... ca=1_8&w=3

1400 timmar
68 hk
3 dbv hydrauluttag
Pedantskött
16,9R34 o 12,4R24
Pris - 185000 kr+moms

---------------------------

Pruta ner den till 160 så har du all traktor du behöver.

Användarvisningsbild

Re: Fram/back låda äldre traktor

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#211046 JD är värre med.
Du måste upp på minst 40 serien å då över 110hk för å få powershift. Fram å back existerar inte förens du kommer till nyare 6000 serierna.
Inga äldre har det.
Du kan annars köpa mindre 40/50 serien men då måste du frikoppla men du har då hög / låg / back i samma spak.

Ska du ha en traktor JD med kopplingsfri fram å back i hyffsad storlek för ditt mål så måste du upp på tex den nedan å då ett pris där efter.

http://www.blocket.se/kalmar/John_Deere ... ?ca=18&w=3

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).