Traktorer och processorer

Slyröjning av vägkanter,finns det jobb?

4 inlägg 5915 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Slyröjning av vägkanter,finns det jobb?

vedförsäljan  
#197100 Hej!
Går i tankar att så småningom starta upp med slyröjning då eu ställer högre och högre krav på lantbrukare att hålla åkeskanter rena och dessutom har maskinen blit större så alt för mycket sly kan inte hänga ut
Men givetvis undrar man om det finns nån marknad?,hur skulle ni som är markägáre ställa er till en sån här tjänst
Leja eller köpa?dom är trots alt inte jätte dyra
Alt gå med röjsågen

Har tänkt sikta in på nåt liknade både traktor och maskinmässigt



Verkar vara förbannat snabbt att bli av med slyet

Vad kan vara lämpligt timpris?

Många frågor men det är ingen investering som kommer göras det närmaste så tänkte samla på lite "mer kött på benen"
Tack!



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Slyröjning av vägkanter,finns det jobb?

Unimog  
#198768 En sak som du kan tänka på innan du investerar i en maskin av den typen som är på filmen. Skall du bara klippa dikeskanten som är mot åkern/vägen eller behöver du kunna klippa den kanten som är emot skogen. Samt om det är staket mellan åkerkanten och diket. Är det så att du behöver klippa båda kanterna på diket så funkar en kranhängd klipp betydligt bättre.

Avatar Fallback

Re: Slyröjning av vägkanter,finns det jobb?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#198779 Har en liknande fast den heter "optimal" tror jag. En tung klump men både vägkanter och åkerkanter har blivit renare sen jag köpte den. Något jobb utanför egna vägar har det inte blivit. Svårt att konkurrera med en kranhängd. Den kostar bara det dubbla i timmen och är fem gånger så effektiv.

Avatar Fallback

Re: Slyröjning av vägkanter,finns det jobb?

nordtravare  
#203126 det finns förlängning till dom jag skulle inte kunna köra en sådan för nacken .Det stog en STENKÖRD inne på lantmanna,det fanns inget användbart kvar av ramen ,traktordelen armen ut och hela slagdalen var totalhavererade.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).