Traktorer och processorer

ramstyrning som går dåligt ..

7 inlägg 4147 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

ramstyrning som går dåligt ..

80-90  
#186359 hej har precis riggat traktorn för å börja å köra lite massa å ved , men när jag ska köra ramstyrningen då går den väldigt dåligt .. Har kollat kopplingarna verkar ok .. Nån som kan komma med lite tips ,det vore tacksamt .. det e en valmet 6800 .. Tack på förhand



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: ramstyrning som går dåligt ..

machonisti  
#186379 Definera "går dåligt". Långsamt eller trögt ? Ljud ? verkar traktorn gå tungt eller får du ingen olja ut till cylindern? du måste ringa in några faktan i felsökningen. Det kan vara nån liten funktion du glömt eller knäppt bort över sommaren som du inte kommer på. SÖK

Avatar Fallback

Re: ramstyrning som går dåligt ..

80-90  
#186403 den går sakta inga oljud ,inget hackande bara sakta

   TS
Avatar Fallback

Re: ramstyrning som går dåligt ..

fidde66  
#186406 Har du tryck på kranens ventil paket ? Eller har du stängt det ? Vet att ram styrningen blir "svag" om man har hydrauliken på kranen igång på våran Valtra 700

Avatar Fallback

Re: ramstyrning som går dåligt ..

80-90  
#186552 ja nu skäms jag felet va att ställskruven som sitter inne i hytten var igenskruvad .. känner mej ganska korkad .. men tack för svaren..

   TS
Användarvisningsbild

Re: ramstyrning som går dåligt ..

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#186572 Fint att det löste sig så enkelt.
Tänkte att du har på flödet till kranen samtidigt, då blir det ingen sprätt i ramstyrningen
för oljan vill den lättaste vägen, alltså genom kranens vpaket.

Användarvisningsbild

Re: ramstyrning som går dåligt ..

machonisti  
#186642 Det är mycket lättare att ge råd åt andra än att alla gånger analysera rätt själv.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).