Traktorer och processorer

Extra pump Valtra 6550 med takmonterad tank

982 inlägg 329503 visningar 52 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

molnia  
#190952 trevligt med bilder!
jo det lutande stol jag tänkte på.
Här är en tillverkare;
http://www.sit-right.se/index.php/nivellering-8
vet inte hur bra det kommer funka i en traktorhytt där et inte finns så mycket extra utrymme.

hur mycket kan du rotera kranen ? vridhuset bestämmer ju förstås det...
tror inte det är något problem med slangnötning, du har ju skydd omkring dem så men
har sett kabelkedjor för roterbara maskiner inom industrin.. länkar till en tillverkare med tydliga bilder i vilket fall...
http://www.oemautomatic.se/Produkter/El ... 33101.html

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#190959 Tror inte de går att baxa in skulle nog bli svårt att få runt stolen om den lutar i förhållande till hytten.
Hoppas jag klarar/vågar köra mycket bakvänt nu för de blir inte lättare att få runt stolen nu med spakar med på armstöden.
Är de någon som ändrat stolen så den vrider åt vänster ist för höger??

Den kranen svänger 410 grader och slangskyddet kommer från förrra traktorn så hoppas de funkar ett tag till.
Senast redigerad av gnisten83 mån 22 okt 2012, 20:10, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#191059 Tog ett snack med en kille på lastbilscentralens verkstad idag om pumpen o då kom de upp direkt att vanliga O ringar inte duger där utan en annan typ med högre hårdhet fodras, ska bli intressant att testa de imorrnkväll kanske :shock:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

molnia  
#191073 vad är det för längd på kranen?
skulle man kunna få 2 bilder med kranen fullt ute sträckt framåt och bakåt.?
skulle vara väldigt intressant att se, hur du når med vagnen bakom. kan du plocka bakom vagnen?

Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#191076 Den är inte så lång, bara 6,6 så framför når jag långt, bak vete tusan nu när jag har flaket på

   TS
Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#191166 Föresten så om man ska kombinera traktormonterad kran med lastare så funkar de med Jake fäste, då står kranen bakom hytten tätt bakom

   TS
Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

Crisse  
#191173
gnisten83 skrev:Tror inte de går att baxa in skulle nog bli svårt att få runt stolen om den lutar i förhållande till hytten.
Hoppas jag klarar/vågar köra mycket bakvänt nu för de blir inte lättare att få runt stolen nu med spakar med på armstöden.
Är de någon som ändrat stolen så den vrider åt vänster ist för höger??


Vi svänger stolen vä istället för normala hö på T190án som går för flishuggen.

Lite modifikationer i stolsfästet så går det bra!

Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#191192 Testade men de funkade inte bra, men ni kanske ändrade kanske vridpunkten med?

   TS
Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

Crisse  
#191506
gnisten83 skrev:Testade men de funkade inte bra, men ni kanske ändrade kanske vridpunkten med?

Nej då, vridpunkten är samma.
Dock så plockade vi bort stolswitchen och rensade underredet från alla stopp o spärrrar.
Funkar suveränt nu, samt att man kan svänga stolen åt rätt håll när man ska gå ur. Likadant som skogsmaskinerna

Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#191524 Är de samma hytt i T190??? Hela stolen kom för nära ratten för mej men om vridpunkten var längre bak så skulle de nog fungerar

   TS
Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#192875 Ok nu är vridriktningen på stolen ändrad och för att få ihop detta flyttade jag vridpunkten 10cm bakåt och för att för att fötterna med skulle få plats vid vridning så rök prylfacket på vänstersidan med.
Hydralpaketet på högersidan tar förmycket plats!

   TS
Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

ned  
#192882
gnisten83 skrev:Ok nu är vridriktningen på stolen ändrad och för att få ihop detta flyttade jag vridpunkten 10cm bakåt och för att för att fötterna med skulle få plats vid vridning så rök prylfacket på vänstersidan med.
Hydralpaketet på högersidan tar förmycket plats!


Lite bilder vore trevligt :wink:

Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#193033 Ett par bilder då, satte bara ett par plattjärn under stolen o flyttade bak infästningen av stolen i järnen sen.
Behöll dock brytarna som ställde till de lite men efter lite tankearbete så funkar de oxå med nya placeringar

   TS
Användarvisningsbild

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

jonathanA  
#193083 Ser riktigt fint ut med spakarna i armstöden! Varit i skogen ännu?

Användarvisningsbild

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#193085 Kul projekt att följa och fina bilder, fortsätt så.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).