Traktorer och processorer

Köpråd? New holland 6635!

14 inlägg 11379 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Köpråd? New holland 6635!

Karlsson578  
#176259 Hej! Var o kollade på en NH 6635 med lastare var en -97 och hade gått 4400h. visst den är ganska många år och har rullat ett par timmar, men med dagens traktor priser och det vi använder traktor till så duger den.

Blev lite sugen på den men har ingen tidigare erfarenhet av new holland.

Någon som kör New holland och kanske även en 6635 eller en 5635? Och har lite tipps och saker man skall tänka på som det ofta kan vara fel på vid ett ev köp.

Enda som jag kunde anmärka på vid titten var att lastarn var lite glapp fram i fästet och huven var lite färglös och det fanns någon bula här o var.

Tacksam för minsta tipps :)

// Karlsson



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Köpråd? New holland 6635!

242xpg  
#176274 En familjemedlem till mig har haft en 5635 a årsm -98 i ca 10 år och den har gått kanon dock har vi fått byta packboxar i framaxeln 1 gång, men det beror troligtvis på att det körts mycket tungt material med för stor skopa på lastaren. i övrigt har vi bytt generator en gång och givetvis oljor och filter enligt intervall. den har i dag gått 3700 tim det är enligt mig en riktit bra skogstraktor förutsatt att den är utr. med bukplåt och skogshytt. Det är inte en massa elektronik som kan krångla heller. mitt råd är att om skicket är ok i övrigt och priset är det rätta så köp den. men det är min personliga åsikt....själv kör jag valmet 405 så jag är ingen nh fantast :wink: . mvh crille

Användarvisningsbild

Re: Köpråd? New holland 6635!

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#176288 Jag hade en NH L85/6635 och trivdes fint med den, den har rymlig hytt och är lätt
att sätta omvänd förarplats på om man skulle vilja det.
Den var lite sliten och använd så jag köpte en ny likadan när jag hade chansen här för
ett år sedan men nu heter de T5030-T5070 beroende på hk.

viewtopic.php?f=8&t=9743
Min nuvarande T5030

viewtopic.php?f=8&t=3873&st=0&sk=t&sd=a
Min tidigare L85/6635

viewtopic.php?f=9&t=13801&st=0&sk=t&sd=a
Min skogsvagn med lite bilder på påbörjad omvänd förarplats på T5030.

Avatar Fallback

Re: Köpråd? New holland 6635!

frazze  
#176303 DET ÄR DEN VERSTA MAKSIN JAG NOGONSIN HAR KÖPT! INTE BRA! INTE ALLS BRA!

Avatar Fallback

Re: Köpråd? New holland 6635!

Blivande snickare  
#176305 Varför är den så dålig enligt dig?

Avatar Fallback

Re: Köpråd? New holland 6635!

Karlsson578  
#176317 Hej!

24xpg: haha vi åker också valmet för tillfället ;)

Slurfi: Ja en bukplåt är ett måste, med tanke på hur dåligt skyddat rör och filter satt på den!
Hmm,? Går det att få till vändbar stol utan att behöva vika ihop sig som ett kuvärr när man skall snurra runt?

Var ju tyvärr inte skogshytt på den då, men börjar fundera på om man kanske kan vara utan det igen? I skogen gör det ju de samma, det skall vara när man står o lastar av det kan vara skönt att snurra runt... svårt det där.

Var på maskin expo häromdagen, provsatt då en lamborghini 105 eller vad den hette med skogshytt, VILKEN DRÖM!!! Bara att snurra runt utan problem.

Frazze: Motivera gärna varför den e så dålig? vill ju inte göra ett dåligt köp! Eller är du märkes fantast av ett annat märke ;) haha

   TS
Användarvisningsbild

Re: Köpråd? New holland 6635!

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#176339 Ja såklart ska man ha bukplåt på alla jordbrukstraktorer som ska ut i skogen.
Rymlig hytt är nästan ett krav för god trivsel, vissa märken är så trång i hytten
så de går fetbort som en del säger.
Vändbar stol är på gång här, fick just min vridplatta hem.

Avatar Fallback

Re: Köpråd? New holland 6635!

Karlsson578  
#176343 Slurfi: Jaså, har nämligen en vridplatta ligger :) Tänkte aldrig på hur det skulle gå och sitta baklänges när jag var o tittade.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Köpråd? New holland 6635!

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#176361 Jag hann inte börja ikväll, en bil behövde kollas lite.
Men hsh jag är lite lur på att jag nog tar bort armstöden och säkerhetsbältet
för att få stolen lite smäckrare och mindre grejs att fastna med kläderna i.

Avatar Fallback

Re: Köpråd? New holland 6635!

Axl  
#737413 Dammar av den här tråden... Vad säger erfarenheten så här 10 år senare?

https://www.blocket.se/annons/orebro/ne ... d/98693792

Användarvisningsbild

Re: Köpråd? New holland 6635!

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#738439
1639144000_6635.jpg

Bild på annonsen

Användarvisningsbild

Re: Köpråd? New holland 6635!

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#738440
Axl skrev:Dammar av den här tråden... Vad säger erfarenheten så här 10 år senare?

Intressant fråga, väl värd att grunna över.
En sak är tydlig, den håller värdet bra!
Det verkar som att man får tibax pengarna man lagt ut på dessa maskiner.

Avatar Fallback

Re: Köpråd? New holland 6635!

Axl  
#738449 Värdet håller den onekligen bra, frågan är hur det är med funktionen?

Användarvisningsbild

Re: Köpråd? New holland 6635!

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#738487 Jag bytte ju bort min mot en splitt ny New Holland T5030 för 11 år sedan, enda felen den gamla hade var att den
kändes lite sliten och det var läge för ett nyköp.
Men när ekonomin så tillåter blir det nog att leta upp en fräsch sådan som komplement till T5030 för då kan
jag använda samma vagnar, redskap och frontlastarutrustning på båda traktorerna.
Som vanligt gäller att skicket är viktigare än åldern även om jag knappast skulle köpa en traktor äldre än 1994
pga att jag värdesätter att kunna köra 40kmh som kom det året.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).