Traktorer och processorer

Köpa traktor, Volvo BM 2200?

18 inlägg 30100 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Köpa traktor

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#157416 Det ska stå se finn.no.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Köpa traktor

volvo bm  
#157488
rokon skrev:både 400 och 430 är bra traktorer men kolla glappet i ratten enligt klockans visare, är det glapp en "halvtimme" åt ngt håll så glöm det exemplaret. Finns ej nya styrväxlar att få tag i, ej heller vitala delar till den, så det är den svagaste länken i ett köp så att säga. Smidig traktor i skogen för tex ett starspel, lunningsbanke. Bra markfrigång. trevlig perkinsmotor



Hehehe, känner igen precis vad du menar med glapp "en halvtimme" i ratten från våran gamle buster 400! Odrägligt att köra på väg med den..

   TS
Avatar Fallback

Re: Köpa traktor

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#157504 En i bekantskapen bytte några lager på en 400 han hade ett litet tag,körde den inte efter ingreppet men före,och det var helt hopplöst,men gubben påstod att det var i nyskick efter lagerbytet.
Men det är väl tumstorlek på lagren och då blir det dyrt ,jämfört med mm så är det väl nästan dubbelt upp,om jag inte missminner mig.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).