Traktorer och processorer

Skogstraktorval

78 inlägg 47174 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15324 en kompis körde med en 705:a och den gick 22000 timmar innan han skrotade den, växeldådan havererade då och motorn började bli sleten
så de va lika bra att skrota den då och köpa en valmet i 6000 serien
istället.

har själv en 605 årsmodell 90 som köptes vintern -03 den har nu gått
7500 timmar och det är inga problem med den. den hadde gått 5200 när vi köpte den, det blev ju lite körning efter gudrun och per. Men ni som har köpt valmet nnu kommer ha en traktor lång tid framöver.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback
Mr Carlsson  
#185179
gnisten83 skrev:Välkommen in i märkesklubben 8) .
Ser att nedre motorplåten hänger lite, ett tips är att säkra den undre med den övre med nån form av gummistropp.
Det är lätt att tappa den när fästgummina tappat spänsten och då kör du över den :shock:
Ett annat tips är att köpa verkstadshandboken av Ollsons i Ellös, finns endel att se i den.


Hej Gnisten!

Lite nyfiken på vilken verkstadshandbok du menar, finns en för 293 och en för 1 294..

http://www.oeparts.se/Produkter?id=1108 ... hid=558832

Å finns Sige framaxeln med i din bok?

(Eller någon annan som har tips på en bra verkstadshandbok till Valmet 05-serien..)

Mvh
//Carlsson

Avatar Fallback

Re: Skogstraktorval

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#185181 Hm på den billigare står de nåt om enklare arbete....den är de inte jag har.
Både Cararo o Siege finns i den jag har, ca 4cm tjock.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).