nutte skrev:Det finns ju gott om traktorer, tänker mest på VALTRA dock;)... men inte många av dom är försedda med twintrac, å dom är oftast dyrare än en utan twintrac, å framför allt så är det lättare att hitta en fin traktor utan eftersom dom flesta med twintrac gått i skogen.....
Men går det att eftermontera?, eller kanske det finns enklare lösningar? nån som gjort nån bra lösning kanske? eller eftermonterat riktig twintrac kanske å är det dyrt?
Valtra med Hypro 555 skrev:nutte skrev:Det finns ju gott om traktorer, tänker mest på VALTRA dock;)... men inte många av dom är försedda med twintrac, å dom är oftast dyrare än en utan twintrac, å framför allt så är det lättare att hitta en fin traktor utan eftersom dom flesta med twintrac gått i skogen.....
Men går det att eftermontera?, eller kanske det finns enklare lösningar? nån som gjort nån bra lösning kanske? eller eftermonterat riktig twintrac kanske å är det dyrt?
Hej det är smidigt tog ca en dag. Jag fick tag i en beg sats för ca 10 tusen
Gäddviken skrev:Jag har funderat på en "driftinghandbroms"t ex. http://www.blocket.se/goteborg/Hydrauli ... 238226.htm
finns även spärr . Men va tusan har dom för ventil/t-rör för att få bromsvätskan att gå åt rätt håll? På valtran är det väl en cyl o separat krets för varje bakhjul , fast vid närmare eftertanke kanske det skulle räcka bromsa ett bakhjul om 4-hjulsdriften är i?
Vesslan skrev:Valtra med Hypro 555 skrev:nutte skrev:Det finns ju gott om traktorer, tänker mest på VALTRA dock;)... men inte många av dom är försedda med twintrac, å dom är oftast dyrare än en utan twintrac, å framför allt så är det lättare att hitta en fin traktor utan eftersom dom flesta med twintrac gått i skogen.....
Men går det att eftermontera?, eller kanske det finns enklare lösningar? nån som gjort nån bra lösning kanske? eller eftermonterat riktig twintrac kanske å är det dyrt?
Hej det är smidigt tog ca en dag. Jag fick tag i en beg sats för ca 10 tusen
Kan du beskriva vad som ingår i satsen?
Är det besvärligt att montera?
V
gnisten83 skrev:Vaalfridsson jag menade att ventilen tar oljan före obitrolen alltså behövs de en serienippel för att få ut tryck till obitrolen när ventilen inte används för styrningen.
Trycksätter du returen på en ventil(om du skippar serienippel i den) kan du spränga den då retursidan inte är gjord för mer än några få 10 tals bar.
Sen A o B porten ut från ventilen ligger parallellt med Obitrolen med T kopplingar, som jag beskrev i början av tråden...eler var det i den andra ....