Traktorer och processorer

Trångt placerat kraftuttag, lösa med kedja?

97 inlägg 24740 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Trångt placerat kraftuttag, lösa med kedja?

JohannesG  
#468130 Vilken typ av drag sitter det på skotare? Det fåtalet som går med vagn efter. Måste ju vara något som tål vinklarna vid dikesöverfarter m.m.

   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Trångt placerat kraftuttag, lösa med kedja?

JohannesG  
#468678 Nu har jag bestämt mig. Jag struntar i att göra något spcialdrag. Det blir för mycket nu. I bästa fall klarar jag mig utan. 🙏 Jag vrider pumpen 180° enligt tidigare bild så vinner jag en del plats. Känner jag behovet ordnar jag kanske något mekaniskt eller elektroniskt varningssystem.

Blir till att gå över till att fundera på utformning av tank m.m...

   TS
Avatar Fallback

Re: Trångt placerat kraftuttag, lösa med kedja?

Jole  
#468979 Kan du få dit nåt skydd för pumpen? Ett rör bakom/under pumpen som dragstången kan slå i utan att krossa pumpen?

Användarvisningsbild

Re: Trångt placerat kraftuttag, lösa med kedja?

JohannesG  
#468983
Jole skrev:Kan du få dit nåt skydd för pumpen? Ett rör bakom/under pumpen som dragstången kan slå i utan att krossa pumpen?

Kanske, funderar lite i de banorna.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Trångt placerat kraftuttag, lösa med kedja?

JohannesG  
#469082 En fundering:
Märks det i stabilitet att tanken sitter på ena sidan av vagnen? Ca 100kg där borde väl inte märkas? Tror det blir svårt att montera tanken i mitten.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Trångt placerat kraftuttag, lösa med kedja?

källshult  
#469084
JohannesG skrev:En fundering:
Märks det i stabilitet att tanken sitter på ena sidan av vagnen? Ca 100kg där borde väl inte märkas? Tror det blir svårt att montera tanken i mitten.

Nej jag har så på min Moheda 101 den sitter på sidan och jag märker ingen skillnad

Användarvisningsbild

Re: Trångt placerat kraftuttag, lösa med kedja?

JohannesG  
#469115 Låter ju bra. Och så kommer min vagn bli bredare och ännu stabilare. :grin:

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).