Skojigt/Galet

Köping Hillbillies

22 inlägg 7424 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Köping Hillbillies

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96141 naturligvis , ska både grabbarna i "köping hillbillies" ha en bra sommar , .. och att jag inte är förbannad på nån på forumet , ... men jag såg ett "skräckexempel" idag i byn ... 12 årig pilot jordbrukstraktor.. 11 - 12 åring stod och åkte på fotsteget "mitt framför bakhjulet" --- i 40 km ... helt sinnesjukt enligt mig" .. så att olyckstatestiken är som den är inom lant / skogbruk är inte förvånande i mina ögon ..

:mrgreen:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Köping Hillbillies

Skogshuggarn  
#96154 Skogforsk mfl, har gjort en film om farorna i bla skogsbruket som heter: "Jag Skulle Bara".

Se den om ni har möjlighet!,,, den manar verkligen till eftertanke, hur fort det kan gå åt h-vete även i sas "vardagssituationer", där man utför jobb på ren rutin alt slentrianmässigt.

Avatar Fallback

Re: Köping Hillbillies

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96283 Helt rätt , och givetvis klokt .. man kan aldrig vara nog förskitig , dock kan saker hända o.a.s Hur noga man än är ,

det kommer nya tråkiga rubriker med jämna mellanrum i media ... men min målsättning är att jag ska slippa ha anknytning till dessa för både mig själv övriga vuxna och barn .. puuh!

Avatar Fallback

Re: Köping Hillbillies

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96284 En sak jag tycker är märklig med vissa som blir invalidiserade är att det som plötsligt måste bevisas en massa saker som handikappad, saker som man alls inte höll på med innan handikappet.
T.ex dessa gissar jag inte alls har hållit på med rugby innan, kanske inte ens haft en tanke på att göra det, men nu ska man plötsligt kriga efter en boll så man daskar platt i golvet, skrapsår och blodvite är bara bonus.
Andra ska veva sig runt Vättern per armkraft, några ska simma armsim i Vansbro.
Det köps och åks ofta betydligt häftigare bilar, extremare leksaker e.t.c.
Nå´n som "ohandikappad" inte haft en tanke på att åka Paris-Dakar, börjar som handikappade träna och jobba för att göra detta per quad :roll:
Visst, en del brutna ryggar är väl resultatet av typiska riskbeteenden, men även sådana som inte vart nämnvärt mycket adrenalinpundare innan, blir som konstiga av att bryta ryggen.

Jag kan tänka mig att jag om jag själv skulle bryta ryggen så skulle jag troligtvis försöka i möjligaste mån att fortsätta med något sånär liknande intressen som jag haft tidigare, troligtvis skulle jag väl åla till skogs med motorsågen, men massa andra töntyttringar tror jag inte att skulle börja med :???:

(att åka snöskopa i några få km/h till sitt husbygge faller dock inte under ovanstående)

Användarvisningsbild

Re: Köping Hillbillies

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96515 MIN åsikt om detta ämne är nog inte mycket o hänga i granen, men här kommer den:

Jag tror inte det är lätt o sätta sig in i hur det är för dessa grabbar o tjejer som är hanikappade.
Det är nog svårare rent psykiskt för dem som blir det än de som varit alltid.

Jag har som många andra ett skapligt öppet sinne, men just dessa program ser jag lite nytta med.
Visst är det bra att folk blir upplysta o får se hur det är för andra, men de som inte ser det i verkliga livet har nog ingen större behållning av det i ett nöjes program i tv.

Det skapar nog en massa tyckanden o beklagan för individer som behöver förståelse mer än ömkan!
Att tycka hit o dit tjänar ingen på det är handlingar som krävs! Förändringar i både samhälle o tänkande är det man ska sträva mot.
Jag tror inte dessa typer av program gör någon större nytta än nöje för en viss grupp, om än stor grupp.

I skolor o samhälle kämpas det fibrilt för ökad förståelse. Att de som inte är precis som andra ska sitta bakom lås o bom är förlegat, nu ske de bara ignoreras o vara till nöje!

Inte många går fram o snackar lite med en handikappad eller en som har Downs eller liknande.
Att sätta sig bredvid på bussen eller bänk i park o snacka lite som två helt vanliga gökar ser man inte ofta.
Jag förstår det kan kännas lite obekvämt o kanske inte så kul, men inte värre än möten i allmänhet.
Kan jag o möjlighet finns brukar försöka ta tillfället i akt o snacka lite för det är så himmla trevligt!
Så mycket vänlighet o härliga sinnen det finns!!!!!

Mina grabbar går i samma klass som en super trevlig tjej med Downs. Hennes familj har kämpat o kämpar dagligen med personers tyck o tänk. Ungarna klarar det mycket bättre, men styrs ändå att tycka o tänka i vissa banor.
För skolan är hon en kostnad o belastning mer än en tjej som har det roligaste sinnet av alla.
För elever ställer det till det i det sociala eftersom vissa ser sig tycka bättre än andra o då ska styra o ställa vad som ska tyckas o göras. Jag beundrar de föräldrar som har ork o kämpa med myndigheter och folk i allmänhet dagligdax.
Att förebygga/förhindra detta är inte lätt o kräver massor av oss i samhället som helhet.
Tror inte många är beredda på att ändra sig o sitt tänkande, vi är för självupptagna o ser mer nytta i eget nöje.
Det är lång väg kvar att få folk o förstå att det är helt OK att inte vara "som alla andra".
I samhälle o arbetsliv finns ingen plats för halta o lytta, inte heller de som är lite utanför ramarna.
De som lever i detta får kämpa något otroligt för att ha "normal" vardag. Det borde ligga i allas intresse att det fungerade bättre.

Avatar Fallback

Re: Köping Hillbillies

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96547
Mange skrev:MIN åsikt om detta ämne är nog inte mycket o hänga i granen, men här kommer den:

Jag tror inte det är lätt o sätta sig in i hur det är för dessa grabbar o tjejer som är hanikappade.
Det är nog svårare rent psykiskt för dem som blir det än de som varit alltid.

Jag har som många andra ett skapligt öppet sinne, men just dessa program ser jag lite nytta med.
Visst är det bra att folk blir upplysta o får se hur det är för andra, men de som inte ser det i verkliga livet har nog ingen större behållning av det i ett nöjes program i tv.

Det skapar nog en massa tyckanden o beklagan för individer som behöver förståelse mer än ömkan!
Att tycka hit o dit tjänar ingen på det är handlingar som krävs! Förändringar i både samhälle o tänkande är det man ska sträva mot.
Jag tror inte dessa typer av program gör någon större nytta än nöje för en viss grupp, om än stor grupp.

I skolor o samhälle kämpas det fibrilt för ökad förståelse. Att de som inte är precis som andra ska sitta bakom lås o bom är förlegat, nu ske de bara ignoreras o vara till nöje!

Inte många går fram o snackar lite med en handikappad eller en som har Downs eller liknande.
Att sätta sig bredvid på bussen eller bänk i park o snacka lite som två helt vanliga gökar ser man inte ofta.
Jag förstår det kan kännas lite obekvämt o kanske inte så kul, men inte värre än möten i allmänhet.
Kan jag o möjlighet finns brukar försöka ta tillfället i akt o snacka lite för det är så himmla trevligt!
Så mycket vänlighet o härliga sinnen det finns!!!!!

Mina grabbar går i samma klass som en super trevlig tjej med Downs. Hennes familj har kämpat o kämpar dagligen med personers tyck o tänk. Ungarna klarar det mycket bättre, men styrs ändå att tycka o tänka i vissa banor.
För skolan är hon en kostnad o belastning mer än en tjej som har det roligaste sinnet av alla.
För elever ställer det till det i det sociala eftersom vissa ser sig tycka bättre än andra o då ska styra o ställa vad som ska tyckas o göras. Jag beundrar de föräldrar som har ork o kämpa med myndigheter och folk i allmänhet dagligdax.
Att förebygga/förhindra detta är inte lätt o kräver massor av oss i samhället som helhet.
Tror inte många är beredda på att ändra sig o sitt tänkande, vi är för självupptagna o ser mer nytta i eget nöje.
Det är lång väg kvar att få folk o förstå att det är helt OK att inte vara "som alla andra".
I samhälle o arbetsliv finns ingen plats för halta o lytta, inte heller de som är lite utanför ramarna.
De som lever i detta får kämpa något otroligt för att ha "normal" vardag. Det borde ligga i allas intresse att det fungerade bättre.


och med ovanstående HAR "mange" vunnit mitt hjärta ! .. detta var mkt. bra skrivet 🤗

Avatar Fallback

Re: Köping Hillbillies

Robertberg  
#96597
"spindeln" skrev:
Mange skrev:MIN åsikt


och med ovanstående HAR "mange" vunnit mitt hjärta ! .. detta var mkt. bra skrivet 🤗


Ett tips, direkt från mig till dig spindeln, är att man kan göra såhär med långa quoteringar om man vill göra trådarna lite mer lättlästa :)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).