Skojigt/Galet

Kör inte med överlass

10 inlägg 4571 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kör inte med överlass

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Kör inte med överlass

skogsjan695xl  
#71958 ja herre gud, det är att prata på överlast, har skriker dom rakt ut nästan iaf, när man kommer med kanske 2ton över last.

Användarvisningsbild

Re: Kör inte med överlass

Elias  
#71961 haha om vi pratar överlast kan ni kolla mina blogginlägg med bilder ifrån kina! där kör de med överlast, ryms det mer så lägger de på mer. Men det där var ju absurt, den var byggd för 326 ton last och de hade över 600 ton på den när den gick sönder enligt aftonbladet.

Avatar Fallback

Re: Kör inte med överlass

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#71966 Aftonbladet hade fått uppgiften från en sida på nätet. Jag tror inte riktigt på det.

Avatar Fallback

Re: Kör inte med överlass

dexter  
#75848 haha och ja tyckte att ja körde me för mycke när maskin sucka i backen xD haha

Användarvisningsbild

Re: Kör inte med överlass

Fredrik Reuter  
#75859 Hej,
En liten sökning på Google gav lite mer bilder:

http://forums.quattroworld.com/other/msgs/483682.phtml

Inte bara att hämta domkraften från Biltema där inte... :lol:

Användarvisningsbild

Re: Kör inte med överlass

stegmaster  
#75880 jo. det der såg inte bra ut als. :shock:
Lite "off topic", men det det går nogra jättemaskiner i en gruva nogra km från var jag bor.
Finns endast 2 i scandinavien av denna ( 1 i Norge och 1 Finland)
Bild

tekniske data.
Komatsu WA 1200 – 3

Pris: Cirka 25 000 000 kroner
Motor: Cummins QSK60
Netto effekt: 1 165 kW/1 560 hk v/ 1 900 o/min
Lengde: 18,2 meter
Høyde til førerhus: 6,9 meter
Total driftshøyde: 11,9 meter
Vekt: 223 tonn m/ kjetting
Dekkdimensjon: 55,5/80-57 68PR
Drivstofftank: 5 100 liter

Användarvisningsbild

Re: Kör inte med överlass

Elias  
#75893 Finns maskiner som är lika stora o gällivare, Cat 994G. De är på 1600hk och väger 197 ton utan kedjor.
Rätt intressant att de bara har kedjor för att inte pressa sönder däcken när de lyfter 38 ton i skopan osv.

En annan sak är att de traktorerna endast är till för att rensa bort "småsten" runtom de gigantiska grävmaskinerna som tydligen också är av största modellen i världen.

Användarvisningsbild

Re: Kör inte med överlass

skogsjan695xl  
#75911
Elias skrev:Finns maskiner som är lika stora o gällivare, Cat 994G. De är på 1600hk och väger 197 ton utan kedjor.
Rätt intressant att de bara har kedjor för att inte pressa sönder däcken när de lyfter 38 ton i skopan osv.

En annan sak är att de traktorerna endast är till för att rensa bort "småsten" runtom de gigantiska grävmaskinerna som tydligen också är av största modellen i världen.


Kedjorna är även till för att spara däcken, läste i en tidning att med kedjor varar däcken dubbelt så länge mot utan kedjor. var i typ boggi eller trucking detta stod.

Användarvisningsbild

Re: Kör inte med överlass

Elias  
#75923
skogsjan695xl skrev:
Kedjorna är även till för att spara däcken, läste i en tidning att med kedjor varar däcken dubbelt så länge mot utan kedjor. var i typ boggi eller trucking detta stod.


Precis var det jag menade men det stod lite luddigt i det jag skrev :P

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).