Skojigt/Galet

På spåret

71 inlägg 21912 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: På spåret

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53011
GremoNiclas skrev:Du syftar på utmaningen då, eller? och använder befintliga frågor. Har du frågesportat på sidan förr?

Man skapar en egen grupp som går omgångar, har provat det lite på ett annat forum där vi tävlar om att vara den smartaste.
Enklare och bättre lär det inte gå att göra, kalla tråden tex Vem Vet Mest på Skogsforum.se? Så får hugade anmäla sig där
och så styr du upp det på Vetgirigs sida och vi rapporterar i tråden hur det går.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: På spåret

GremoNiclas  
#58319 Jajjemen. Måste citera mig själv. 8)
GremoNiclas skrev:
Kanske Fredrik Lindström(han var ju dock ingen hejare på d där, men han kan göra konstiga inlägg som Hellberg) som domare och finalisten Hans Rosenfeldt som ledare :?:


Idag blev det bestämt vem som blir ny domare i på spåret. Och tametusan, blev det inte Fredrik Lindström. Kanske blir bra det. :smile:

   TS
Användarvisningsbild

Re: På spåret

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#58327 Han är ju kul iaf, men jag hade hellre sett nån av mina favoriter.

Användarvisningsbild

Re: På spåret

GremoNiclas  
#73820 Japp. Då var premiären avklarad av "nya" på spåret. Dags för en mindre analys.

Inledningstruddelutten var något förändrad, till det sämre tyckte jag.

De tävlande paren är väl inte så mycket att orda om. De ska vara kändisar eller åtminstone halvkändisar och inte vara alltför okunniga. Längtar dock tills Filip & Fredrik ska va med, de är sköna.

Domaren Fredrik Lindström kändes okej, stressade dock på lite ibland.

"The Big Guy", programledaren Kristian Luuk kändes aningen stel, artikulerade väldans mycket.

Ger det väl 3 av 5 nu. Var ju dock första programmet bara så det kan ju bli bättre.

   TS
Användarvisningsbild

Re: På spåret

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#73826 Kollade faktiskt jag åxå, håller med om 3/5.

Användarvisningsbild

Re: På spåret

GremoNiclas  
#78290 YES! YES! YES! Tog Malaga på 8 poäng :!: Hahaha. \:D/ :ympeace: :ymparty:

För övrigt tycker jag det känns helt okej med Luuk/Lindström, speciellt Lindström gillar jag. Tar ju ett tag innan man vänjer sig, som vanligt.

Höjer betyget till 4,5/5.

   TS
Avatar Fallback

Re: På spåret

Fredde73  
#78314 Vet inte om man kan räknas till "ungdom" längre vid 36 så jag behöver väl inte skämmas för att jag gärna tittar på programmet. Tänkte också att det skulle bli svårt med nya programledare och inte är dom väl i samma klass som förr men programmet och upplägget är ju lyckligtvis detsamma ändå. Men jag undrar om inte Lindström skulle ha huvudrollen...han har mer personlighet...

Själv skulle jag uppskatta två svenska och en utländsk stad istället för det motsatta. Minsta lilla byhåla inom landets gränser känns trots allt mer intressant än platser som man ändå aldrig kommer att besöka. Och har dom någonsin haft ett resmål i t.ex. Finland eller Norge...

Användarvisningsbild

Re: På spåret

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#78333 Har inte kollat så mkt förut, men nu känns det mer som mitt program. Luuk & Co funkar bättre
och bättre, enda är ju att det har varit så skraltigt med gästsångarinsatserna, senast var inte Svante Thuresson
till sitt bästa. Men det kanske inte kan skyllas på programledarna.
Det verkar vara ganska mkt Europa, skulle gärna se mer Norden som nämnts ovan.
Även USA borde synas mer.

Avatar Fallback

Re: På spåret

Nonkan  
#78699 Är det bara jag, eller känns det inte som att de tävlande blir sämre för varje år?

Skulle jag få frågan om att vara med i ett av Sveriges populäraste tv-program så nog fan skulle jag säga nej om jag inte var allmänbildad. Det är ju pinsamt att se när de varken klarar "resorna" (ta en stad på 2 poäng räknas liksom inte) eller följdfrågorna.

Användarvisningsbild

Re: På spåret

GremoNiclas  
#78703 Nja... Kan ju vara så att det blir svårare frågor varje år...
Det är svåra frågor, inget att sticka under stolen med!
Inte plockar man särskilt många poäng själv. Jag är ganska nöjd om jag skrapar ihop 5-10 poäng i snitt per program.

Man måste ju bjuda in nya tävlande varje säsong och alla sitter inte på den kunskapsbank de borde... :wink:
och jo...det är ju lite pinsamt när de tar resorna på endast 2 poäng. men men...What to do. De gör så gott de kan.

   TS
Användarvisningsbild

Re: På spåret

GremoNiclas  
#85261 Okej, I rest my case! På spåret är i trygga händer. :ugeek: Efter en rafflande final kan jag inte göra annat än längta efter nästa säsong. :grin:

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).