Skojigt/Galet

bästa historien

3631 inlägg 997953 visningar 154 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#471461 Gunnar låg på dödsbädden. Hans fru satt bredvid på sängkanten och höll hans hand. Skamset såg han på henne och sa:
– Jag har någonting som jag skulle vilja bekänna för dig.
– Det behövs inte, sa hon och smekte hans arm.
– Jag vill verkligen göra det, innan det är för sent. Jag vill dö i frid. Jag är ledsen men jag har legat med två av dina bästa väninnor, din syster och även din mor.
– Jag vet, sa hon med en lugn röst. Sedan fortsatte hon:
– Luta dig bara tillbaka nu och låt giftet få verka.

Elmia
Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#471931 Johan vaknade i morse upp med världens baksmälla, men det hade han varit med om förut. Det var först när han märkte att han hade en röd och en brun ring runt snoppen som han blev orolig.
Han bestämde sig för att uppsöka en läkare på akuten.
– Det är inget medicinskt fel på dig, men enligt våra undersökningar har vi kommit fram till vad den röda och den bruna ringen beror på, säger doktorn.
– Ok, vad är det? sa Johan.
Den röda ringen är läppstift, svarade läkaren.
– Hoppsan då fick man alltså en avsugning igår, säger Johan stolt. Och den bruna då fortsätter han?
– Det är lössnus…

Avatar Fallback

Re: bästa historien

Robertberg  
#471994 Kul med tjejer som snusar :ymparty:

Avatar Fallback

Re: bästa historien

tallen100  
#472007 =)) =))

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#472428 En far berättade för var och en av sina 3 söner när han skickade dem till college: "Jag tycker att det är min plikt att ge er bästa möjliga utbildning, och ni är inte skyldig mig något för det. Men jag vill att ni ska uppskatta det och som en tacksamhetsgest, lägger var och en 1000 kronor i min kista när jag dör. "
Och så hände följande.
Av hans söner blev en läkare, en advokat och en finansiell planerare, varje mycket framgångsrik.
När deras fars tid hade kommit, och de såg sin far i kistan, kom de ihåg hans önskan.
Först lade doktorn 10 ovikta 100 kronors sedlar på den avlidnes bröstkorg.
Därefter lägger den ekonomiska planeraren också 1000 kronor i 50 ovikta 20 kronors sedlar.
Slutligen var det den förtvivlade advokatens tur. Han stack handen i innerfickan, tog ut sitt checkhäfte, skrev en check på 3000 kronor, lade den i sin fars kista tog de andra 2 000 kontanterna.



Advokaten står nu som 1:a namn på valsedeln för just DITT parti :mrgreen: .

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

Kippen  
#472430 Ibland köper jag skruv när jag är berusad, men aldrig spik nykter!

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

Lamarhult  
#472473
Kippen skrev:Ibland köper jag skruv när jag är berusad, men aldrig spik nykter!

Haha [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]

Avatar Fallback

Re: bästa historien

vajnis  
#472822 Sjuksköterskan bad patienten att ta av sig sina kläder och göra sig redo för doktorns undersökning.

”Framför dig?” Frågade mannen blygt.

”Du kan vara lugn, du har ingenting som jag inte har sett förut” svarade sjuksköterskan vänligt men bestämt.

Patienten tvekade. ”Du har inte sett någon som mig. Du kommer att dö av skratt när du ser min nakna kropp.”

”Självklart kommer jag inte att skratta. Jag har varit sjuksköterska i över 20 år och har aldrig någonsin skrattat åt en patient.”

Mannen tvekade lite men började tillslut klä av sig. Först skjortan som dolde en mage med ansenlig rondör, sedan byxorna och
med en suck drog han ner sina kalsonger och blottade det minsta manliga könsorganet som sjuksköterskan någonsin hade sett.

Organet var i längd och omkrets mindre än ett AAA-batteri.

Sjuksköterskan försökte hejda sig men det gick bara inte. Ett litet fniss bröt igenom
hennes läppar och när hon väl hade börjat kunde hon inte sluta. Hon började gapskratta.

När hon tillslut lyckades samla sig fick sjuksköterskan mycket dåligt samvete
över att hon skrattat åt patientens blygsamma könsorgan.

”Herregud, förlåt. Jag vet inte vad som flög i mig. Jag lovar på heder och samvete
att det absolut inte ska hända igen. Så berätta nu, vad är det som är problemet?”

”Den är svullen.” Svarade mannen.

Sjuksköterskan sprang ut ur rummet.

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#472840 Nu på ålderns höst tycker jag igenkänningsfaktorn är slående stor, framförallt när man är har utebadat. :oops:

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

Kippen  
#473639 Vet ni vilka som är aktivast i skogen ?
- Träna !

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

hemhuggare  
#473745 Om du går med i Postnordlotteriet i dag har du chansen att få dina brev redan vid nästa utdelning :-BD

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#473763 Alla som är kring 50 år eller över, borde läsa detta, kanske även den nya generationen. :oops:

Jag skulle betala för mig på mataffären nyligen och den unga kassörskan föreslog att jag skulle ta med mina egna kassar eftersom plastpåsar inte är bra för miljön.
Jag bad om ursäkt och förklarade att vi inte hade det här miljötänket i våra dagar. Kassörskan svarade att det är problemet. "Er generation brydde sig inte tillräckligt, för att bevara miljön till kommande generationer."
Hon hade förstås rätt i en sak - vår generation hade inte miljötänket på "vår tid"
Men vad hade vi i vår tid? Efter långt funderande och sökande djupt i min egen själ insåg vad vi hade..
Då hade vi mjölkflaskor som vi lämnade tillbaka, läskflaskor som vi pantade.
Butiken skickade tillbaka dem till tillverkaren, som tvättade dem och återanvände. Så de var verkligen återanvända flera gånger. Men vi hade inte miljötänk.
Vi gick i trappor för vi hade inte hiss eller rulltrappor i alla affärer, skolor och företagsbyggnader. Vi gick till affären för att handla och vi tog inte bilen varje gång vi skulle förflytta oss några hundar meter.
Men kassörskan har rätt, vi hade inget miljötänk.
Då, tvättade vi blöjor för att det inte fanns engångsblöjor. Vi torkade våra kläder på linor, inte i ett energiförbrukande monster. Sol och vindkraft torkade våra kläder på vår tid.
Barnen ärvde kläder från sina syskon, inte alltid det senast märket. Men kassörskan hade rätt, vi hade inte miljötänket då.
På den tiden hade vi en enda TV eller radio i hemmet, inte en i varje rum. Tv:n hade en liten skärm ungefär som en näsduk - inte som halva Gotland.
I köket blandade, vispade vi alltid för hand, vi hade inte maskiner som gjorde allt åt oss. När vi packade sköra saker i paket använde vi gamla tidningar att skydda dem, vi hade inte bubbelplast eller styrénkuddar.
På den tiden startade vi aldrig en bensinslukande motor bara för att klippa gräset, vi sköt gräsklipparen för hand. Vi motionerade genom att arbeta så vi behövde inte gå till ett gym som använder elmaskiner såsom löpband,
trappmaskiner mm. Men kassörskan hade rätt, vi hade inte miljötänket då.
Vi drack vatten från kranen istället för att använda en plastmugg eller flaska varje gång. Vi fyllde våra bläckpennor med bläck när de tog slut istället för att köpa en ny. Vi ersatte rakblad i rakhyveln istället för att kasta hela hyveln bara för att bladet är slött. Men vi hade inte miljötänket då.
På den tiden åkte folk buss, barnen cyklade eller gick till skolan istället för att göra föräldrarna till en taxirörelse (öppen 24 timmar) Vi hade ett eluttag i varje rum istället för ett dussintal uttag i en förgrening. VI behövde inte ha en datoriserad pryl som skickar datasignaler 2000 mil ut i rymden för att hitta närmsta pizzeria.
Är det inte lite sorgligt hur dagens generation beklagar sig över hur slösaktiga den äldre generationen var bara för att vi inte hade "miljötänk"?

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#473765 Jag behövde ett par dagars semester, men visste att chefen inte skulle ge mig ledigt. Jag funderade länge på vad jag skulle göra, och fick en snilleblixt, jag skulle låtsas vara sinnessjuk och då skulle jag säkert skickas hem på grund av stress. Så jag hängde mig i taklampan och började surra lite.
Min blonda kollega frågade vad jag sysslade med.
Jag svarade: "Jag låtsas vara en gl...ödlampa så chefen ska tro att jag har fått psykbryt och skickar hem mig ett par dagar."
Efter några minuters hängande i taklampan kom chefen förbi och skrek: "Vad i helvete gör du där uppe?"
"Jag är en glödlampa", svarade jag.
Chefen tittade på mig en stund och sade: "Jag ser att du har bränt ut dig helt, gå hem och vila ett par dagar!"
Jag klättrade ner och skulle just gå ut ur rummet när min blonda kollega ställde sig upp och följde efter mig.
"Å vart ska du då?!", frågade chefen.
Blondinen tittade på chefen och svarade: "Jag går också hem. Jag kan ju inte jobba i mörker

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#473766 TILL DIG SOM TÄNKT SKAFFA KARL!
Ursprung
Den tama mannen har funnits som sällskap och bruksman till kvinnor så långt tillbaks i tiden som vi kan minnas. Användningsområdena har givetvis växlat, allt från jakt och jordbruk till dagens rena sällskaps- och avelskarlar.
... ... När du bestämt dig för att skaffa karl vill vi ge dig lite tips och råd för att förenkla din vardag med mannen.
Det första du behöver tänka på är om du verkligen har tid med en karl. En karl är ingenting man lättvindigt kan lämna bort till vänner och bekanta. Ännu finns inga godkända pensionat i Sverige. Lyckligtvis är karlar idag accepterade i de flesta offentliga miljöer. Det är dock ej tillrådligt att ta med karlar överallt. Exempelvis butiker brukar framkalla nervositet och i vissa fall aggressioner. Det är inte ovanligt att man ser oroliga och gnällande karlar väntandes vid kassan.
Även om du anser dig ha tid över till både en och två och kanske tre karlar vill vi inte rekommendera mer än en. Ofta visar de oro och till och med svartsjuka om "matte" bryr sig för mycket om andra karlar!
Kostnader
Det är givetvis något som man bör tänka på innan man skaffar karl. Att ha karl är inte billigt. En karl äter mycket och behöver kläder, bil mm. En duktig arbetskarl kan ofta själv tjäna ihop till sitt uppehälle. Har man en skicklig jägarkarl kan han bidra till hushållet med bland annat älgkött. På höstarna kan man till och med se hur karlar beger sig ut i flock för att jaga älg. Se till så att just din karl har tillstånd, dvs. licens, för detta annars bör man inte låta dem löpa omkring hur som helst i skog och mark. Om din karl saknar det rätta intresset för jakt kan du kanske istället träna honom till att bli en skicklig bär- och svampplockare.
Allmän skötsel
För att din karl ska få leva ett långt, friskt och lyckligt liv behöver han god mat, frisk luft, daglig motion och någon eller några aktiviteter som inspirerar honom. Tänk även på att hålla din karl vacker. Västerbottningen är vanligen renlig av sig och sköter det mesta själv till exempel ansning av skägg och naglar. Tandvård och trimning av huvudhår bör man överlåta till en fackman.

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#473767 Erik hade det lite besvärligt ibland, eftersom han stammade. En kväll följde han sin tjej Alice hem. De kom så långt att de hamnade i sängen och Alice drog Erik över sig och juckade.
- Ja... ja... har inget... gu... gu... gummi!
- Det gör inget, sa Alice. Säg till när det är dags för dig så knuffar jag bort dig.
Så körde de igång. När Erik kände att det var på gång sa han:
- N... n... n... n... nn... n... nyss!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).