Skojigt/Galet

bästa historien

3631 inlägg 998636 visningar 154 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: bästa historien

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#466169 Kva er syrra for nåke på Norsk?

Elmia
Användarvisningsbild

Re: bästa historien

JensSkoog  
#466171 SÖSTER

Avatar Fallback

Re: bästa historien

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#466191 ja tenkte kanskje da..

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#466321 Förlåt, men jag kunde inte låta bli :oops:

"En kvinna i en röd varmluftsballong insåg, att hon var vilse.
Hon reducerade höjden och fick syn på en man på jorden.
Hon gick lite längre ner och ropade till mannen: ”Ursäkta, kan du hjälpa mig? Jag skulle träffa en väninna för en timme sedan, men jag vet inte, var jag är!”
Mannen svarade: ”Du befinner dig i en röd varmluftsballong ca. 30 fot över havet på 55º41´47” nordlig bredd och 10º12´47” västlig längd.”
”Du måste vare tekniker.” sa kvinnan.
”Ja det är jag,” svarade mannen, ”men hur kunde du veta det?”
”Enkelt,” sa kvinnan, ”allt, du har sagt, är säkert tekniskt korrekt, men jag har ingen aning om, vad jag ska använda upplysningarna till. Faktum är, att jag vet fortfarande inte var jag är. Det enda jag har fått ut av din hjälp, är att jag är ännu mer försenad.
”Mannen på jorden svarade: ”Du måste vara socialdemokrat.”
”Det är jag,” svarade kvinnan, ”men hur kunde du veta det?”
”Det är enkelt. Du vet inte var du är eller vart du ska. Du har kommit upp med hjälp av varm luft. Du har ingått ett avtal som du inte klarar av att hålla och du förväntar dig att folk under dig skall lösa problemet. Faktum är, att du befinner dig i samma situation som du gjorde innan du träffade mig, men nu är det plötsligt mitt fel!”

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#466331 [emoji23][emoji108]

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#466469 En 85-årig man gick till doktorn och ville få gjort ett spermatest. Doktorn gav mannen en burk och sa:
Ta den här burken och kom tillbaka imorgon med ett spermaprov.
Nästa dag kom mannen tillbaka och överräckte burken till doktorn.
Burken var lika ren och tom som dagen innan. Doktorn undrade vad som hände och den gamle... mannen sa:
Jo doktorn! Det är så här Först försökte jag med högra handen, inget hände.
Sen försökte jag med vänstra handen, fortfarande hände inget.
Då kallade jag på min fru för hjälp.
Hon försökte först med högra handen och sedan med vänstra handen, fortfarande hände inget.
Hon försökte då med munnen, först med tänderna i, sedan utan tänder, fortfarande hände inget.
Vi ringde till och med på hos vår granne, Agda.
Hon försökte också Först med båda händerna, sen i armhålan.
Hon försökte till och med att klämma den mellan knäna, men inget hände.
Doktorn var chockad! Ni kan inte mena allvar!
Bad ni verkligen grannen om hjälp?
Jo, sa den gamle mannen.
Och vad vi än försökte med så fick vi inte av locket på burken.

Avatar Fallback

Re: bästa historien

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#466470 beste eg har hørt på lenge!

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#466472 Norrländsk logik
Vännerna Kjell och Bengt från Arvidsjaur sitter på den lokala pizzerian och talar en eftermiddag. Kjell säger rätt som det är; "Jag är trött på att slava i fabriken, jag skall skaffa mig en utbildning via Komvux och få ett bra och välbetalt arbete!"
Bengt tyckte det lät som en bra idé, och en stund senare lämnar de pizzerian.
Dagen därpå går Kjell till Komvux och får träffa en studievägledare, som anmäler honom till fyra kurser: Matematik, engelska, historia och logik.
"Logik?" säger Kjell. "Vad är det?"
Studievägledaren säger: "Jag skall förklara. Äger du en gräsklippare?"
"Japp."
Eftersom du äger en gräsklippare, så borde du logiskt sett ha en trädgård."
"Det stämmer, jag har en trädgård."
"Jag är inte färdig," säger studievägledaren. "Eftersom du har en trädgård, så borde du logiskt sett ha ett hus."
"Ja, jag har ett hus."
"Och, eftersom du har ett hus, så borde du logiskt sett ha familj."
"Jag har en familj."
"Jag är inte färdig ännu. Eftersom du har en familj, borde du logiskt sett ha en fru."
"Ja, jag har en fru."
"Och eftersom du har en fru, så borde du logiskt sett vara heterosexuell."
"Jag är heterosexuell. Det är fantastiskt, du lyckades att få reda på allt det bara för att jag äger en gräsklippare!"
Kjell tackade, skakade studievägledarens hand och skyndade sig till pizzerian för att träffa Bengt och berätta för honom om hans nyvunna studieintresse.
Han berättar om sin utbildning, och hur han anmälde sig till de fyra kurserna, matematik, engelska, historia och logik.
"Logik?" Säger Bengt, "Vad är det?"
Kjell säger, "Jag skall förklara... Äger du en gräsklippare?"
"Nej."
"Jaså Bengt, du är bög du?!?"

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#466475 Detta kan väl inte gälla dig :grin:
Har du någonsin sett en person i din egen ålder och tänkt: "Jag är glad att jag inte ser så gammal ut!".
Jag heter Berit och jag satt i väntrummet hos min nya tandläkare. Jag läste ett diplom på väggen och upptäckte hans namn. Plötsligt kom jag ihåg en lång, elegant mörkhårig kille med samma namn, som gick i samma klass som mig för ungefär 30 år sedan. Kan han vara samma kille som jag hade varit lite förälskad i på den tiden?
När jag sen fick se honom skakade jag snabbt av mig tanken. Denna halvskalliga, grå man med rynkigt ansikte var alldeles för gammal för att ha varit min klasskamrat.
Efter att han hade undersökt mina tänder tog nyfikenheten över och jag frågade om han hade gått på Enskede gymnasieskola.
- Ja, det hade han, svarade han.
- När gick du ut då, frågade jag.
- Jag var i avgångsklassen 1978, sa han.
- Du var i min klass! Jag log.
- Han såg närmare på mig. Sen sade denna fula, gamla, halvskalliga, ohövliga, feta och elaka man:
- Vad undervisade du i då?

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#466476 Tom hade bjudit hem sin mor på middag. Under middagen kunde inte hans mor undgå att lägga märke till att Toms rumskompis Per var väldigt stor och ståtlig. Hon hade länge misstänkt att de två var något mer än bara rumskompisar, så hon frågade sin son om det var så att de var mer än kompisar. Men Tom förnekade det hela och försäkrade sin mor om att de bara var rumskompisar.
En vecka senare sa Per till Tom - Har du sett den vackra soppsleven i silver? Den har varit borta ända sedan din mor var här på middag. Du tror väl inte att hon tagit den? Tom trodde inte det men han skickade henne ett mail för säkerhets skull." Kära mor, jag säger inte att du tog eller inte tog soppsleven, men det är ett faktum att den varit borta enda sedan du var här på middag. Hälsningar Tom.
Några dagar senare fick han ett svar från sin mor: Kära Tom, jag säger inte att du "ligger" eller "inte ligger" med Per, men faktum är att om han sovit i sin egen säng hade han hittat soppsleven för länge sedan.
Hälsningar Mor.

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#466477 Lärarinnan ställer frågor till barnen:
- Vad är det som har fyra ben, är brunt och lever i skogen?
- Älgen, svarar Elsa.
- Rätt tänkt, svarar lärarinnan, men det kunde också vara ett rådjur.
- Vad är grönt och hoppar i gräset?
- Gräshoppa, svarar Ulla.
- Rätt tänkt, men det kunde vara en groda också. Då ställer Gösta en fråga till lärarinnan.
- Vad är det som är stort och hårt när fröken stoppar det i munnen men litet och mjukt när det tas ut?
Lärarinnan ger Gösta en örfil,
men han fortsätter leende.
- Rätt tänkt fröken, men det kunde vara ett tuggummi också...

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#466478 Storvinsten från Las Vegas
Några män från Chicago spenderade en weekend av spelande i Las Vegas. En av männen vann 100 000 dollar. Han ville inte avslöja detta för någon, utan beslutade sig istället för att resa hem med ett senare plan, utan de andra. Han kom hem klockan 03.00 och gav sig genast ut på gården på baksidan av huset i skyl av mörkret, grävde ett hål och gömde pengarna.
Morgonen därpå gick han ut och fann ett tomt hål. Han följde fotspår från hålet till grannhuset som ägdes av en dövstum man. På samma gata bodde en professor som kunde teckenspråk och dessutom var vän med den dövstumme.
Med en pistol i handen rusade den rasande mannen hem till professorn, väckte honom och tvingade honom att följa med till den dövstumme.
- Säg till honom att om han inte ger mig tillbaka mina 100 000 så dödar jag honom! skrek han till professorn.
Professorn tecknade till den dövstumme vad den rasande mannen just sagt och den dövstumme tecknade tillbaka, ”Jag gömde dem på baksidan av mitt hus, under körsbärsträdet.”
Professorn vände sig till den rasande mannen med pistolen och sa,
-Han dör hellre än att han avslöjar var han gömt pengarna! 😡

Avatar Fallback

Re: bästa historien

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#466483 Du har fått sving på da stora hjulet i kveld!

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#466601 En 80-årig man är på sin årliga läkarkontroll och läkaren undrar hur han mår. Mannen säger att han aldrig mått bättre och berättar att hans 18-åriga fru är gravid med hans barn. Läkaren tänker en stund och säger sen:
"Låt mig berätta en historia. Jag känner en kille som är hängiven jägare. Han missar aldrig en jakt, men en dag råkade han att med sig ett paraply istället för geväret. Så står han där i skogen och mot honom kommer en jättelik björn. Han höjer paraplyet mot
björnen, kramar handtaget och vet du vad som händer?"
"Nej", svarar mannen.
Läkaren säger: "Björnen föll ner och dog."
Den gamle utbrister: "Det är omöjligt! Någon annan måste ha skjutit björnen."
"Det är ungefär dit jag vill komma", svarar läkaren.

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#466603 - Kan ni vänligen tala om hur gammal ni är? frågade försvarsadvokaten.
- Jag är 86 år gammal, sa den lilla tanten.
- Berätta nu, med egna ord, vad som hände kvällen den 1 april 2017.
- Ja, jag satt ju där på verandan, sa tanten, när min unge granne kom och satte sig bredvid mig. Han berättade att han tyckte om äldre kvinnor och att jag var väldigt sexig. Han började smeka mig på låren.
- Hindrade ni honom? frågade försvarsadvokaten.
- Nej det gjorde jag inte, sa den lilla tanten.
- Varför inte?
- Det kändes så skönt. Ingen har gjort så med mig sedan min Albert dog för 30 år sedan.
- Och sedan?
- Han började smeka mina bröst.
- Hindrade ni honom?
- Nej det gjorde jag inte.
- Varför inte?
- Hans smekningar gjorde mig alldeles varm i hela kroppen, jag har inte mått så bra på åratal.
- Vad hände sedan? frågade försvarsadvokaten.
- Jag kände mig så upphetsad att jag bara la mig ner och sa:
- Ta mig unge man, ta mig!
- Nå, tog han er?
- I helvete heller! Han skrek bara: "April, April!!" Och det var då jag sköt den jäveln.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).