Skojigt/Galet

bästa historien

3631 inlägg 998677 visningar 154 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: bästa historien

hlb  
#421853 Två av mina grannar, båda 75+, högg massaved för hand på 50-talet. Klumparna restes och bars ut på axeln. Johan och Oskar kom samtidigt fram till en stor roting, som låg i blötsnön. Johan tittar på Oskar och säger: Hade det varit för fem år sedan, hade jag tatt den på p---en. Oskar tänker efter och säger: Det kunde jag väl idag också, men det är knäna som ger sig.

Elmia
Avatar Fallback

Re: bästa historien

Blivande snickare  
#421879 [emoji38][emoji38][emoji38][emoji38][emoji38][emoji38][emoji38]

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#422466 En psykolog hade en ny gruppterapigrupp för första gången.
En gruppterapi som handlade om mammor och deras barn.
Psykologen säger att vi har alla har ett behov av något och det vi har behov för är individuellt.
Psykologen tittar på den första mamman och säger:
- Ja, du är ju beroende av godis och därför har du gett dit barn namnet Candy.
Till den andra mamman säger psykologen:
- Du har ju ett stort intresse för pengar och därför har du gett din son namnet Penny.
Den tredje mamman tar sin son i handen och säger:
- Kom Dick, så går vi!”

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#422710 Det var en varm och solig dag i Kolmårdens djurpark.
Alfred och Stina, ett par som varit gifta några år, är där och tittar på alla djuren. Hon bär en ganska kort, ärmlös, rosa klänning som får en del män att vända sig om och beundra hennes solbrända ben. När dom passerar apburen får en gorillahanne spel. Han slår sig för bröstet och utstöter diverse gutturala läten. Han slänger sig upp mot gallret och håller sig fast med en hand och två fötter, samtidigt som hans lediga hand fortsätter slå på bröstet.
Alfred säger till Stina:
– Jag tror fanimig att han har blivit pilsk på dig. Sexa till dig lite och reta honom så får vi se hur han reagerar.
Stina putar med läpparna och kastar slängkyssar mot gorillan. Sen lyfter hon bysten, tittar under lugg och blinkar med ögonen.
Gorillan frustar som om han blivit tokig.
– Släpp ner ett av axelbanden, älskling, föreslår Alfred.
Stina låter ett av banden falla ner och på Alfreds förslag låter hon klänningen glida upp längs låren.
Gorillan utstöter ljud som skulle kunna väcka en död och håller på att förgås av kåtslag.
Då tar Alfred tag i sin hustru, öppnar burdörren och kastar in Stina till gorillan:
– Nu kan du ju försöka få honom att tro att du har migrän!

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#423126 Blondinen är framme vid sista frågan i "Vem vill bli miljonär". Programledaren:
- Nu gäller det! Du har en livlina kvar och du vet att du kan ramla ner till 100 000 om du svarar fel. Är du redo?
- Visst, kör på bara.
- Okej, frågan lyder: Vilken av följande fåglar bygger inte sitt bo själv? Är det:
A - Staren...
B - Svanen
C - Göken
D - Tofsvipan.
- Kom ihåg Majsan att det står en miljon kronor på spel!
- Jag tror det är... Nej jag är inte säker. Har inte en aning. Jag får ringa min vän Bettan bara för att vara säker.
(Det ringer)
- Hallå Bettan, det här är från "Vem vill bli miljonär". Jag har Majsan här och hon behöver din hjälp för att vinna en miljon. Är du redo?
Visst är hon det, och Majsan läser upp frågan och svarsalternativen. Bettan tvekar inte en sekund:
- Det är C - Göken!
- Är du helt säker?
- Hundratio procent!
- Okej, tack Bettan. Då säger jag C - Göken.
- Är det ditt slutgiltiga svar?
- Ja, jag litar på Bettan och här var hon säker.
- Okej Majsan, nu gäller det. Du hade en halv miljon, du sa C - Göken och det är rätt! Du har just vunnit en miljon kronor! Grattis!
Senare på kvällen träffas Majsan och Bettan för att fira. Medan de smuttar på sin champagne undrar Majsan hur Bettan kunde känna till att det var just göken som inte bygger egna bon.
- Men det är ju skitlätt. Alla vet ju att göken bor i en klocka...

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#423127 ÄKTENSKAPETS SÖTMA.....
Ett par hade bara varit gifta i två veckor och mannen mycket förälskad, men kunde inte vänta med att gå ut på stan och festa med sina gamla kompisar.
Så, sade han till sin fru:
- Älskling, jag är strax tillbaka.
- Vart ska du gå, älskling? frågade hustrun.
- Jag går till baren, sötnos, svarade han. Jag ska ha en öl.
- Du vill ha en öl, min stora kärlek?
Hustrun öppnade dörren till kylskåpet och visade honom 25 olika sorters öl, varumärken från 12 olika länder: Tyskland, Holland, Japan, Indien, osv.
Mannen visste inte vad han ska göra, och det enda som han kunde komma på att säga var:
- Ja, ... men på en bar. . .. Du vet ... de har iskalla öl i frostade glas ...
Han fick inte avsluta meningen , eftersom hustrun avbröt honom genom att säga:
- Du vill ha en iskall öl? I frostat glas?
Hon tog ett stort, frostat ölglas ur frysen, så kall att hon fick frossa bara hålla det .
Maken som ser lite blek ut, sa:
- Ja, min ros, men i baren de har de smårätter som är riktigt läckra ... Jag kommer inte att vara borta länge. Jag är strax tillbaka. Jag lovar. OK ?
- Du vill ha smårätter?
Hon öppnade ugnen och tog ut 3 olika smårätter: Kycklingvingar, fyllda svampar och små pastejer.
- Men min söta älskling ... i baren .... du vet att det finns svordomar, fula ord och alla som ...
- Du vill ha fula ord? LYSSNA NOGA DIN HÖNSHJÄRNA! SÄTT DIG NER PÅ DITT FETA ARSLE OCH HÅLL KÄFTEN. DRICK DITT FÖRBANNADE ISKALLA ÖL UR DET JÄVLA FROSTADE GLASET OCH ÄT DINA SATANS SMÅRÄTTER!!!! DIN GIFTA RÖV INTE SKA PÅ NÅGON FÖRBANNAD BAR! DEN SKITEN ÄR ÖVER FÖR DIN DEL, FATTAR DU, DUMSKALLE? "
och ... så de levde lyckligt.

Avatar Fallback

Re: bästa historien

hinowa  
#423409 Den lilla lappkärringen hade problem och gick till läkaren,när hon kommer in sätter hon sig ned och pekar på
skrevet och säger det gör ont på "Puppan " Läkaren kollar och sedan tar han fram en kniv,böjer sig ned och skär av 10 cm av stövelskaften,
I dörren på väg ut säger kärringen å det känns redan bra tack doktorn.

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

machonisti  
#423493 Gull-Britt Johansson, en redig gammal dam som bor i Överkalix, öppnade dörren när hon hörde att någon knackade på. Utanför stod en välklädd yngre man med en dammsugare under armen.

”God morgon frun” sa den yngre mannen. ”Om jag kan få några minuter av din tid så skulle jag gärna vilja demonstrera det nyaste inom dammsugare.”

”Försvinn” sa Gull-Britt bryskt. ” Jag är pank, och har inte pengar till sådana nymodigheter” och försökte slänga igen dörren.

Men den unge mannen var kvick och lyckades få in foten i dörrspringan.

”Ha det inte så bråttom,” sa han. ”Jag har åkt hela vägen hit från Stockholm. Säg inte nej innan du ens har sett min demonstration!”

Och med det så dumpade han en bytta med hästskit rätt på golvet.

”Nå frun, om den här dammsugaren inte kan ta bort alla spår av hästskiten så ska jag personligen äta upp resten, det LOVAR jag,” sa mannen.

Då tog Gull-Britt ett steg tillbaka, och sa med ett leende: ”Vänta här, så ska jag gå och hämta en sked till dig. De stängde av nämligen av strömmen för mig imorse.”

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#423575 "Hur mycket kostar det att bli runkad av dig" frågade mannen den prostituerade i Las Vegas.
500 dollar svarar horan.
"500 dollar?" skriker mannen, "för en avrunkning"?
"Ja", säger den prostituerade.
"Varför skulle jag betala 500 dollar för en avrunkning?"
"Ser du det tre höghusen därborta? Jag är så bra på mitt arbete att jag äger alla tre, de är alla gåvor till mig efter en avrunkning."
Fy fan, tänker mannen, hon måste vara bra.
"Okej, du får 500 dollar", säger han.
Efteråt ligger han helt matt i sängen och inser att det var verkligen den bästa avrunkningen han någonsin fått. Han funderar en liten stund och säger sedan, "Du, jag antar att en avsugning kostar 1000 dollar?".
Nej, svarar horan, "det kostar 1500 dollar".
"Va, är du verkligen så bra?"
"Självklart", svarar den prostituerade och tar med honom till ett fönster, "Ser du villaområdet där borta? Det äger jag, jag har fått det som gåva efter att gett en avsugning.".
Mannen ligger en stund och tänker att det måste vara värt det. Han bestämmer sig för att låta sig bli avsugen.
Det var den bästa avsugning han någonsin fått, han insåg varför män gav den prostituerade sådana fina gåvor. Ännu mer skakis i kroppen vågade han sig på den viktigaste frågan av alla; "Vad kostar det att få lite f*tta?", horan reser sig upp, pekar ut över Las Vegas och säger, "Ser du alla hotellen som ligger på 'The Strip'?"
"Vad fan, äger du alla hotellen på 'The Strip'?"
"Nej.", svarar horan, "men det hade jag gjort om jag hade en f*tta."

Avatar Fallback

Re: bästa historien

hinowa  
#423726 En man med en puckel på ryggen är på väg till pubben på kvällen,han går förbi en kyrkogård och vid muren dyker det upp en liten grön man
som frågar honom vad har du på ryggen,en puckel svarade mannen,den tar jag sa den lilla gröna mannen,och han blev ju hel överlycklig!
Han går glatt iväg till pubben ,där sitter en man med en stor klumpfot som hör mannens berättelse,fan jag tar en sväng förbi kyrkogården och hoppas den lille gröna mannen dyker upp!
Mycket riktigt så händer det, och den lilla gröna mannen frågar,vad har du på ryggen? Ingenting!
Här har du en puckel ! :lol:

Avatar Fallback

Re: bästa historien

hinowa  
#423759 SANNT*
En gubbe i Västernorrland!
Vilken jävla dag !! Vad är det då som hänt?
Jag har sett Mona Sahlin på TV :n. :lol:

Avatar Fallback

Re: bästa historien

tallen100  
#423789
hinowa skrev:SANNT*
En gubbe i Västernorrland!
Vilken jävla dag !! Vad är det då som hänt?
Jag har sett Mona Sahlin på TV :n. :lol:

:lol: :lol: M Olofsson har samma effekt :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: bästa historien

Robertberg  
#423930 Jag läste precis en artikel om alkoholens påverkan på kroppen, och det skrämde mig!
Så jag har bestämt mig.. inget mera läsande! :???:

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

Vardon  
#423938
Robertberg skrev:Jag läste precis en artikel om alkoholens påverkan på kroppen, och det skrämde mig!
Så jag har bestämt mig.. inget mera läsande! :???:

Man kan bli analfabet.. Galenskaparna har en varaint...


Användarvisningsbild

Re: bästa historien

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#423951
Vardon skrev:
Robertberg skrev:Jag läste precis en artikel om alkoholens påverkan på kroppen, och det skrämde mig!
Så jag har bestämt mig.. inget mera läsande! :???:

Man kan bli analfabet.. Galenskaparna har en varaint...



Tja, man kan ju fuska och flytta till ett främmande land där man inte förstår landets skriftspråk, typ Ryssland, Thailand eller Kina. Då blir man ju i praktiken analfabet. :lol:
/Niklas

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).