Skojigt/Galet

Officiella fredagsfylletråden! (lördag och söndag också)?

12 inlägg 8696 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Officiella fredagsfylletråden! (lördag och söndag också)?

ForestOps  
#463961 Jag tänkte att såhär vid midnatt när ni börjar bli lite fulla där ute i skogen, kanske det skulle passa bra med en fylletråd!

så jag tänkte att precis som de flesta trådarna å detta forum ska ni inte tänka till innan ni skriver något, utan skriv bara vad du känner och tänker i stunden.

så vi får se var denna tråden tar vägen.


Senast redigerad av Erre lör 15 jul 2017, 07:43, redigerad totalt 1 gång. Anledning: Första ämnet får nog bli något annat. Den typen av diskussion har vi inte här på skogsforum

   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Officiella fredagsfylletråden! (lördag och söndag också)

röjar kalle  
#464061
ForestOps skrev:Jag tänkte att såhär vid midnatt när ni börjar bli lite fulla där ute i skogen, kanske det skulle passa bra med en fylletråd!

så jag tänkte att precis som de flesta trådarna å detta forum ska ni inte tänka till innan ni skriver något, utan skriv bara vad du känner och tänker i stunden.

så vi får se var denna tråden tar vägen.
Det var första tesen du spikade upp på kyrkoporten,Fylleri och osedligt levende och radikala politiska åsikter är inte populära på skogsforum.Här gäller det att verkligen väga tungan på silvervåg annars kommer bannlysningen som ett brev på posten. :-ss

Användarvisningsbild

Re: Officiella fredagsfylletråden! (lördag och söndag också)

ForestOps  
#464067 vad bra. första ämnet att ta upp då! vad ok och vad är inte ok på skogsforum? gäller yttrandefrihet här? \M/

   TS
Användarvisningsbild

Re: Officiella fredagsfylletråden! (lördag och söndag också)

ananders  
#464069 Här är reglerna för forumet.

REGLER/AVTAL


Genom att besöka “skogsforum.se” (hädanefter “vi”, “oss”, “vår”, “skogsforum.se”, “https://skogsforum.se”), så godkänner du att du binder dig juridiskt till följande avtal. Om du inte godkänner följande avtal, besök inte eller använd inte “skogsforum.se”. Vi kan ändra detta avtal när som helst och vi kommer att göra allt för att informera dig om ändringar, men det vore klokt av dig att granska denna sida regelbundet på egen hand eftersom fortsatt användning av “skogsforum.se” även efter ändringar innebär att du godkänner att du är juridiskt bunden till detta avtal.

Du går med på att inte posta något grovt, obscent, vulgärt, förtalande, hatiskt, hotande, sexuellt orienterat eller något annat material som kan bryta mot lagarna i ditt land, lagar i landet där “skogsforum.se” finns, eller internationell lag. Om du bryter mot detta så kan det leda till omedelbar och permanent bannlysning samt att vi kontaktar din Internetleverantör. IP-adressen för alla inlägg sparas. Du går med på att “skogsforum.se” har rätten att ta bort, redigera, flytta eller stänga vilka trådar som helst, när som helst. Som användare godkänner du att all information du skriver in sparas i en databas. Denna information kommer inte att delges till någon tredje part utan ditt samtycke, men “skogsforum.se” kan inte hållas ansvarig för eventuella intrångsförsök som kan leda till att information komprometteras.

Kommersiell reklam för egen vinning ej tillåten. Med andra ord får man inte göra reklam för sitt egna företag o.d. i syfte att värva nya kunder/medlemmar eller på något annat vis tjäna på det. Sådan annonsering kommer oavkortat leda till att inlägget raderas utan förvarning och vid upprepning kan det leda till avstängning. Länkning till hemsidor som säljer billiga produkter är alltså tillåtet förutsatt man inte har någon anknytning till företaget /organisationen. Inläggets framtoning ska här vara saklig och utan reklammässig formulering. Idéella, icke vinstdrivande organisationer, sällskap föreningar och klubbar är dock undantagna denna regel om deras budskap ligger i linje med forumets inriktning och intresse. För företag finns istället möjlighet till annonsering på webbplatsen, läs mer om detta här(öppnas i nytt fönster).

Forumet har utöver de klara reglerna ovan även ett klart önskemål om att du som medlem följer sk "Netikett", läs mer om detta under fliken "Om webbplatsen" - Välkommen till oss!

Användarvisningsbild

Re: Officiella fredagsfylletråden! (lördag och söndag också)

ForestOps  
#464072 det var ett väldigt formellt svar :wink: . frågan är ju då om skogsforum är snowflakes?

kanske finns ett bättre ämne att diskutera i en fylletråd???? :grin: =))



har du någon gång kört in i ett träd med din bil och vad hände med bilen?

   TS
Avatar Fallback

Re: Officiella fredagsfylletråden! (lördag och söndag också)

Suzuki Hasse  
#464078 Tycker en sån här tråd är onödig !!!!

Avatar Fallback

Re: Officiella fredagsfylletråden! (lördag och söndag också)

Suzuki Hasse  
#464080 Diskutera en sån här i stället

Avatar Fallback

Re: Officiella fredagsfylletråden! (lördag och söndag också)

tallen100  
#464081 Det fina är att man inte behöver vara med och diskutera sånt man inte vill, eller ens läsa :grin:
Finns ju en "vad har ni i glaset" tråd, så varför inte en tråd med funderingar efter att glaset är tomt... eller halvfullt :-bd :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Officiella fredagsfylletråden! (lördag och söndag också)

ForestOps  
#464085
Suzuki Hasse skrev:Diskutera en sån här i stället


nog visst har du allt tiagit dig par glas ikväll? :ymparty:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Officiella fredagsfylletråden! (lördag och söndag också)

stegmaster  
#464089
tallen100 skrev:Det fina är att man inte behöver vara med och diskutera sånt man inte vill, eller ens läsa :grin:

Detta håller jag helt med om.


tallen100 skrev:Finns ju en "vad har ni i glaset" tråd, så varför inte en tråd med funderingar efter att glaset är tomt... eller halvfullt :-bd :mrgreen:

Här håller jag inte helt med dig, even om jag tror att det inte skulle göra nån större skillnad i innhold.
För att det redan finns en idiotisk tråd, behöver man ju inte göra en til. (som konstig nog har smetat sig undan denna tirade med uppmaninger om hederlig framtrede).
Reklam för ôl, vin, sprit er ju inte ens laglig, åtminstone inte här i Norge, men tydligen funkar lite smygreklam på skogsforum, sågar utan att köpa reklamplats. (syftar då på dom bilder som laddas upp på olika alkohol produkter) :wink:
Kan det vara för att en viss moderator verkar vara av dom ivrigaste i denna tråden, eller er det för att en sådan tråd inte skaper diskusjoner att man får hålla på med detta ??? :roll:
Skit samma för mig, men jäkla va trött på denna dubbeltmoralen man blir, på vad man får skriva om och inte här. 😈

Citat:
§ 9-2.Reklame for alkoholholdig drikk.
Reklame for alkoholholdig drikk er forbudt. Forbudet gjelder også reklame for andre varer med samme merke eller kjennetegn som alkoholholdig drikk. Slike varer må heller ikke inngå i reklame for andre varer eller tjenester.


Vid brott på detta:
Citat:§ 10-1.Alminnelige bestemmelser om straff
Den som forsettlig eller uaktsomt overtrer bestemmelser gitt i eller i medhold av denne lov, straffes med bøter eller fengsel inntil 6 måneder.
Dersom overtredelsen er særlig grov, er straffen bøter eller fengsel inntil 2 år. Ved avgjørelsen legges vekt på om overtredelsen har stort omfang eller om det foreligger andre omstendigheter av særlig skjerpende art.


Hoppas ingen behöver ta 2år bak galleret, så alla finns på plats til 2018. :lol:

Dock klarer jag aldrig personlig hetsa upp mig på va andra skrivar, samma hur dumt eller galet det måste vara, men några tanker gör man sig ju.

Skrivit av stegmaster midt i sommernatten, helt nykter. (dock trött) :grin:

Användarvisningsbild

Re: Officiella fredagsfylletråden! (lördag och söndag också)

ForestOps  
#464090 Det är ju därför det görs reklam som "det här är förmodligen världens bästa öl, köp Carlsberg(alkoholfri)!" Istället =)) :D

   TS
Användarvisningsbild

Re: Officiella fredagsfylletråden! (lördag och söndag också)

Kse  
#464126 Ja du försöker så gott du kan ForestOps.
Fortsätter du att bara post skit och trolla så åker du ut, du verkade ju trevlig så jag tror du kan bättre än så här.

 Tråden låst  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).