Skojigt/Galet

Träd lever evigt, men..

6 inlägg 7863 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Träd lever evigt, men..

JensSkoog  
#247491
2760531419.jpg
Kom over det här på nettet i dag. En stor björk blåst ner, och krossat tre bilar! Hur kunde det ske, undrar dom! Jag tror non "treehuggers" har jobbat för att det skulle få stå, och inte haft begrepp om hur det blir när man gräver och jobbar runnt en björk!



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Träd lever evigt, men..

anersimyra  
#247824 Här pratar vi gammelskog, minst 80,000 år, kanske ända upp till EN MILJON !!!

Användarvisningsbild

Re: Träd lever evigt, men..

anersimyra  
#247825
anersimyra skrev:Här pratar vi gammelskog, minst 80,000 år, kanske ända upp till EN MILJON !!!
Såklart att länken inte fungerade, nåväl, skogen jag läste om är en aspskog. Man är säker på att åldern är omkring 80,000 år, kanske ända upp till en miljon år !! Det är alltså en skog bildad av en enda individ (rotsystem), vår "gammgran" på 9000 år är alltså rena spermien i jämförelse.. :surp: :surp:

Avatar Fallback

Re: Träd lever evigt, men..

Blivande snickare  
#247827 Prova länka direkt!
Låter väldigt intressant! :smile: :geek:

Användarvisningsbild

Re: Träd lever evigt, men..

totte  
#247873 Prova igen, men döp om bilden innan du laddar upp den, verkar vara nåt skumt med bildnamnet.

Användarvisningsbild

Re: Träd lever evigt, men..

JensSkoog  
#248180
torsdag A.jpg
Torsdag 2.jpg
Lite vind i Norge nu, och så sker det som alltid! Träd faller. Jag har lagrat den här bilden så folk kan få se hur det går om dom inte tar ned trädet som farfrar planterade och far kapade toppen av!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).