Skojigt/Galet

Parkerade i egen hage - fick P-bot

22 inlägg 19135 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Parkerade i egen hage - fick P-bot

anersimyra  
#243102
ÅsaNisse skrev:Varför ska man alls låta kreti och pleti köra på skogsvägen. Allemansrätten tillåter inga motorfordon. Det är bara att skylta upp privat väg, sen är det nog. De som kör in gör intrång och kan rapporteras.
Bärplockare och julgranstjuvar kan väl må bra av lite motion.
Bärplockarläger är inget annat än GROV nedskräpning, att markägare inte genast får handräckning av snuten är stötande, byggde de liknande " sopläger " i samhällenas stadskärnor blev de naturligtvis genast ivägkörda, vafan är egentligen skillnaden ???? :oops: :oops:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Parkerade i egen hage - fick P-bot

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#243137
vetinte skrev:Kan inte flera inlägg i denna tråd tolkas som en uppmaning till brott ???
(egenmäktigt förfarande)


Ser inget fel att uppmana markägare att sätta ner foten och visa vem som äger (och därmed ska få bestämma över) marken.

vetinte skrev:Och är det isf okej på skogsforum ?


Det tycker jag i detta fall, då samhället knappast tar allmänhetens överträdelser visavi markägare på allvar. Snarare tvärt om.

Dock är det Admin/Fredrik Reuter som bestämmer vad som är ok respektive inte ok på Skogsforum. Det är ju så att säga hans mark. :wink:
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Parkerade i egen hage - fick P-bot

jannee  
#243144 En fastighetsägare använder min mark som uppställningsplats för diverse skrotbilar, släpkärror, däck + lite annat smått och gott.
Jag varken kan eller får göra något åt denne fastighetsägares inventarier. Enligt polisen riskerar det att kallas för egenmäktigt förvarande eller något dylikt. Tvärtom riskera jag att bli anmäld för nedskräpning i naturen - det är ju min mark skiten står på.
Tog för ett tiotal år sedan saken i egna händer, tog en av skrotbilarna och drog ut den på en av vägverkets parkeringar - den försvann därifrån efter någon vecka, vet inte vart.
Vågar nu inte göra om det.

Användarvisningsbild

Re: Parkerade i egen hage - fick P-bot

vetinte  
#243145 A
Senast redigerad av vetinte tor 06 mar 2014, 08:31, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Parkerade i egen hage - fick P-bot

anersimyra  
#243165
jannee skrev:En fastighetsägare använder min mark som uppställningsplats för diverse skrotbilar, släpkärror, däck + lite annat smått och gott.
Jag varken kan eller får göra något åt denne fastighetsägares inventarier. Enligt polisen riskerar det att kallas för egenmäktigt förvarande eller något dylikt. Tvärtom riskera jag att bli anmäld för nedskräpning i naturen - det är ju min mark skiten står på.
Tog för ett tiotal år sedan saken i egna händer, tog en av skrotbilarna och drog ut den på en av vägverkets parkeringar - den försvann därifrån efter någon vecka, vet inte vart.
Vågar nu inte göra om det.

Egenmäktigt förfarande är vad du kan åtalas för, du måste tyvärr gå via fogden på egen bekostnad, helt jävla otroligt är vad det är.

Användarvisningsbild

Re: Parkerade i egen hage - fick P-bot

vetinte  
#243196 A
Senast redigerad av vetinte tor 06 mar 2014, 08:32, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Parkerade i egen hage - fick P-bot

elis  
#243202
vetinte skrev:Om man är tillrekligt många som vågar gå emot "regler o lagar"
kan man få en förändring. Även i denna fråga. :))
Man kan börja i sitt eget land :) o suksesivt utöka :)


Det har nog inget med mod att göra, är i a f för mig en kostnads- och tidsfråga. Man ska ha god råd för att kunna trotsa lagar och regler.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).