Skojigt/Galet

små saker du stör dig på!

2883 inlägg 343504 visningar 137 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

elis  
#170362 Neddragna mössor inomhus, huvtröjor/jackor och PBS.

Elmia
Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

mashun02  
#170372 Solglasögon inomhus. Finns bara två sorters personer som har det. Antingen är de blinda å då är det ok men större delen av personerna är idioter.

Onyktra vetsigpåare. Jobbar på krogen-så djävla less på alla som minsann vet. Aldrig gör fel och trots att de är klappkanon har 100 koll.

Gnällpellar. Allt är dåligt för dyrt, för stort, för jobbigt.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Nolltax AB  
#172028 En kollega sprätte kring inomhus med solglasöga.
-Sicken mupp.
-Jaha, har du slipade glas som filtrerar solljuset...? Petar navelludd....

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Tosca  
#172030
Nolltax AB skrev:Står å gäspar i kön lokala butiken.
Individen före mig langar upp ett x antal ting på bandet.
Nästintill demonstrativt placerar vederbörande en pinne på tvären efter sina varor.
Står å tomglor på sagda pinne.
Bandet är långt å vem har bråttom?
Individens varor är registerade å så börjar det som retar mig mest.
Individen börjar fumla efter lädret. Kunde du väl fiskat upp medans du stog i kön?
Åsså ska det knappas in kod....
Har en eon av tid lägga upp mina varor utan att behöva skilja mina varor med en pinne...

Å där smackade individen efter jag demonstrativt en pinne ned på band.

Har Du bråttom?

Jag får nog lov att hålla med Nolltax, dessutom ska man väl tänka på kassörskans arbetsbelastning - en pinne mindre att slänga undan för henne om man inte stressar och ska trava upp hela kundvagnen på en meter band.
Jag tycker det verkar gå fortare om man ställer en enkelrad med streckkoden åt rätt håll, iaf mindre att slita och vända i för kassörskan.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Hälge  
#172068 Jag stör mig för dj-ligt på alla olika mini-USB kontakter, olika laddare för telefoner, datorer, GPS-er, kameror och nu börjar dom fingra på SIM-kortet som länge har varit en standard. Snart kommer väl även varianter på "två hål i väggen". Har ett berg av laddare och USB-kablar som inte passar till något....grrrr.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

totte  
#172078
Hälge skrev:Jag stör mig för dj-ligt på alla olika mini-USB kontakter, olika laddare för telefoner, datorer, GPS-er, kameror och nu börjar dom fingra på SIM-kortet som länge har varit en standard. Snart kommer väl även varianter på "två hål i väggen". Har ett berg av laddare och USB-kablar som inte passar till något....grrrr.


x2

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Skogshuggarn  
#172081 x3 gällande laddare/USB mm,,,

Vad som kunde reta gallfeber på en FÖRUT, var när någon gammal parant dam skulle betala med check (typ en mjölkliter), i matvarukön,,,heeeelv*tes vilken tid det kunde ta!!!.
Betydligt bättre nu med korten, men det ska ändå "knappas hit och dit", samt någon som glömt coden ibland,,,, :x

Nä!,,,här är det "kontant" som gäller!

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

elis  
#172089 Här lägger bankerna ner kontanthantering en efter en så det kan du nog också snart glömma.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

dexter  
#172110 Nör man ska betala me kort och människan vid kassan säger: swipe or insert your card, press your pin, take your card.

Varje gång vill ja bara säga att: 1. Ja kan läsa 2. Ja har andvänt kort i 7 år 3. Sluta prata!!

   TS
Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Blivande snickare  
#172155
dexter skrev:Nör man ska betala me kort och människan vid kassan säger: swipe or insert your card, press your pin, take your card.

Varje gång vill ja bara säga att: 1. Ja kan läsa 2. Ja har andvänt kort i 7 år 3. Sluta prata!!

Prova och se vad som händer :mrgreen:
Raportera här efter fullgjort uppdrag :mrgreen: :lol:

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

dexter  
#172226 Hahaha ja säga att ja skulle få en ganska sur blick från människan i kassan :lol:

   TS
Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#172244 Apropå SIM-kort till telefoner, när man köper en ny lur måste man kolla vilken sorts SIM
den ska ha, när jag köpte sist så sa säljaren inget utan jag fick beställa nytt och vänta flera
dar när jag kom hem istället, det som gäller nu heter Micro-SIM.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Skogshuggarn  
#172252 Telefonförsäljare!

NIX borde gälla även för företagare.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Scoutman  
#172253 Rondellkörning, finns ett antal sätt att köra på & alla tycker de kör rätt, tycker själv att de flesta kör fel & jag kör rätt.... :geek:

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

dexter  
#172266 Polisens reklam på radion och att inte köta full, som spelas runt 6 ggr per dag!

"Last year in the riverina area, 4.2 million pepole was breathtestet. if you are wouried to get caught, you should be. Mobile RBT, you dont know when, you dont know where. "


De skulle egentligen inte vara lag på att köra rattfull, de är allmänt folkvett att inte köra när man har druckit! Eller dagen efter..



Lite kuriosa, om ja har förståt dd rätt, så kan man dricka en starköl (mellan öl i sverige, ca 4.5%) och sen köra hem. Men du måste vänta en timma innan du kan köra lagligt.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).