Skojigt/Galet

små saker du stör dig på!

2888 inlägg 348923 visningar 138 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Seb macahan  
#475266
Blivande snickare skrev:När man försover sig. Andra dagen i rad :shock:

Fick du inte tillräckligt med sömn i helgen[emoji6] !! ?? sånt brukar komma några dagar efter.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

ananders  
#475269 Jag och en kollega skulle gå och trimma runt stallarna igår och som vanligt gick det två timmar innan vi hittat alla grejer till arbetsuppgiften. Röjsågarna hittade vi omgående men det fanns bara en sele. Vidare så hittade vi inte trimmerhuvudena och tråden var också försvunnen. Vi skulle även ha med "min" motorsåg. Jo den stod där den skulle men med ett 20" svärd monterat och 15" svärdet fanns ej att finna. Efter en stunds letande hittade vi ett trimmerhuvud och tråden. Då åkte vi till skogskojan för där finns nog sele, svärd och kedja men icke fanns inget av det i huggarkojan. Ner till gården och efter några förhör hittade vi en sele till men ett trimmerhuvud, svärd och kedja fick vi köra till stan och köpa.

När vi seda gick runt slaksvinsstallarna såg det ut såhär utanför nästan varje dörr. :surp: :x

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Hema  
#475270
ananders skrev:Jag och en kollega skulle gå och trimma runt stallarna igår och som vanligt gick det två timmar innan vi hittat alla grejer till arbetsuppgiften. Röjsågarna hittade vi omgående men det fanns bara en sele. Vidare så hittade vi inte trimmerhuvudena och tråden var också försvunnen. Vi skulle även ha med "min" motorsåg. Jo den stod där den skulle men med ett 20" svärd monterat och 15" svärdet fanns ej att finna. Efter en stunds letande hittade vi ett trimmerhuvud och tråden. Då åkte vi till skogskojan för där finns nog sele, svärd och kedja men icke fanns inget av det i huggarkojan. Ner till gården och efter några förhör hittade vi en sele till men ett trimmerhuvud, svärd och kedja fick vi köra till stan och köpa.

När vi seda gick runt slaksvinsstallarna såg det ut såhär utanför nästan varje dörr. :surp: :x

Hoppas de flesta dagarna går smidigare, att leta efter verktyg/redskap är sådant tidsslöseri.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#475274 Endel är hopplösa med att släppa saker bara i gräset där de inte syns....
Hos sambons dotters hyrda hus fanns hur mycket skit som helst nerväxt i gräs och i häckar som föregående boende hivat överallt

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

ananders  
#475275
Hema skrev:
ananders skrev:Jag och en kollega skulle gå och trimma runt stallarna igår och som vanligt gick det två timmar innan vi hittat alla grejer till arbetsuppgiften. Röjsågarna hittade vi omgående men det fanns bara en sele. Vidare så hittade vi inte trimmerhuvudena och tråden var också försvunnen. Vi skulle även ha med "min" motorsåg. Jo den stod där den skulle men med ett 20" svärd monterat och 15" svärdet fanns ej att finna. Efter en stunds letande hittade vi ett trimmerhuvud och tråden. Då åkte vi till skogskojan för där finns nog sele, svärd och kedja men icke fanns inget av det i huggarkojan. Ner till gården och efter några förhör hittade vi en sele till men ett trimmerhuvud, svärd och kedja fick vi köra till stan och köpa.

När vi seda gick runt slaksvinsstallarna såg det ut såhär utanför nästan varje dörr. :surp: :x

Hoppas de flesta dagarna går smidigare, att leta efter verktyg/redskap är sådant tidsslöseri.


Vanligtvis går det smidigt men det är just vid dessa tillfällena då vi ska ha röjsågar och motorsågar det blir besvärligt då de lånas ut både till höger och vänster. Vet jag om att någon ska låna "mitt" röjsåg så ser jag till att där inte sitter en allt för bra klinga på. För det blir alltid tid att byta när röjsågen kommer tillbaka. :geek:

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

ananders  
#475276
gnisten83 skrev:Endel är hopplösa med att släppa saker bara i gräset där de inte syns....
Hos sambons dotters hyrda hus fanns hur mycket skit som helst nerväxt i gräs och i häckar som föregående boende hivat överallt


Ja, jag har hittat en del ståltråd och balsnöre också med röjsågen de senaste två dagarna. 😡
När jag tog ut tröskan inför skörden i år så var jag glad att det är band på den fram då någon klok person lagt en sektion till en krokpinneharv med pinnarna uppåt i gräset. :surp:

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#475308 Bra med band ibland :wink:
Bland skiten i trädgårn låg ett uppnervänt trägårdsbord som dolde en trekammarbrunn utan lock!

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Blivande snickare  
#475310 :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

molnia  
#475327 Jo jag har påpekat problemet men har nog varit för hjälpsam för att chefen ska inse problemet ordentligt. Har vid sjukdom kopplat upp mig mot datorn till maskinen hemifrån och löst saker så andra kan stoppa i bitar o trycka på start.
Chefen är heller inte den typen som visar uppskattning för något extra. Så nu har jag tröttnat på detta.

Ska säga till chefen att det bara är en tidsfråga innan jag byter jobb, om han anställer någon som kan bli upplärd så är han bättre rustad för den dagen.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Seb macahan  
#475328 Utan o veta något alls om din chef eller din situation. Men har du försökt o prata med honom om hur du känner. Som både "chef" idag och tidigare anställd, så har man insikt i bådas sidor. Rent generellt tror jag "man" är för dålig på att kommunicera rakt och ärligt från båda hållen.
Jag har kört stenhårt mot mina anställda att de ska säga vad de tycker, vilket kan svida ibland. Men samtidigt ger det mig mer utrymme att vara helt ärlig tillbaka när det behövs och en ömsesidig respekt för varandra bygg upp. Hur som helst är livet för kort för att gå o våndas, försök ändra på situationen på något vis, vilket sätt känner man ju oftast bäst själv. Men det är synd att sluta ett arbete där man annars trivs för man har en "dålig chef", ibland får man som anställd "lära" chefen hur man är bra, alla uppskattar inte samma sidor hos en ledare, så försök o lösa sammanhanget innan du slutar så går du därifrån som en starkare individ som har sagt sitt och hjälpte inte det så har chefen inte fattat men du har inte flytt ifrån problemet utan gjort vad du kunnat för att hitta en lösning. Ett tips inför alla konflikter och missförstånd iofs. Lycka till och hoppas inte du tycker jag lägger mig i, som sagt jag vet inte hela historian.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Hema  
#475408
molnia skrev:Jo jag har påpekat problemet men har nog varit för hjälpsam för att chefen ska inse problemet ordentligt. Har vid sjukdom kopplat upp mig mot datorn till maskinen hemifrån och löst saker så andra kan stoppa i bitar o trycka på start.
Chefen är heller inte den typen som visar uppskattning för något extra. Så nu har jag tröttnat på detta.

Ska säga till chefen att det bara är en tidsfråga innan jag byter jobb, om han anställer någon som kan bli upplärd så är han bättre rustad för den dagen.

Det finns ingen på firman som du känner att du skulle vilja lära upp? Om ja, så vänta inte. Så när chefen vill att du ska hoppa in hänvisar du helt sonika till din lärling.

Men håller mycket med Sebbes resonemang. Och om det känns jobbigt att få fram rätt saker o säga, använd gärna fusklapp.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Chuck Norris  
#475412 Jag kan inte låta bli att störa mig på sådana som uttalar sig tvärsäkert om saker som de uppenbarligen inte har kunskap om. Den typen som vet och kan allt och uttalar sig tvärsäkert. Tyvärr så finns det gott om den typen.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Hema  
#476645 De som skapade Blocket (köp&säljsida) sålde siten till en köpare som genom att höja annoseringskostnaderna kunde tjäna in hela köpebeloppet under ett år. Visst var det surt med höjda kostnader, men vad fanns det alternativ? Flera har försökt att konkurrera, men det är en tuff uppgift. Nu verkar det dock som om bl.a. Facebooks olika köp&säljgrupper kanske börjat göra inverkan.

Det jag egentligen ville komma till är att blockets annonsgranskare (min personliga åsikt) medvetet anklagar annonsörer för att sälja företagsprylar via privatannonser. Företagsannonser är dyrare.. Antagligen har de bekymmer med fuskare eller så kör de samma fulknep som PostNord.

"Säger att de försökt lämna ut, trots att kört direkt till paketombudet (för att spara pengar). Om det var någon som såg gårdagens Opinion på SVT, så visar bara PostNord sin ståndpunkt med utnämnandet av den nya kommunikationschefen. Som använde hela sitt kroppsspråk med sin kroppshydda (såg nästa ut som om han liknade en Gorilla/Silverrygg, som försöker skydda sin flock) och anklagade folk i allmänt att de förpackade varorna för dåligt. Tom."okrossbara" lampor hade de lyckats ha sönder. Klagande berättade hur mycket brev och paket de var tvunga att dela ut. Samtidigt som de nyligen gått ut o sagt att de inte längre kan dela ut post med En dags ledtid (pga. minskar brevhantering och då med minskade intäkter, vilket enligt dem inte längre täcker upp för deras kosnader), såvida det inte är inom samma postnummer. Så med andra ord. Har du otur med PostNord, Tough luck! Vi vet var din brevlåda bor.."

https://www.svtplay.se/video/15467175/opinion-live/opinion-live-sasong-3-12-okt-22-00?start=auto&tab=2017 För den som är intresserad och se avsnittet.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

JensSkoog  
#477044 Att folk som sopar in själv vil, tvinga dig till att jobba i trädgården
svart utan moms, eftersom dom inte gillar moms :-o

Ska bli spännande att se vem han får
som gör jobbet. Jag gör det inte :wink:

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

svampbob  
#491403 Äntligen någon som gör något åt detta problem #:-s

https://www.svd.se/raggare-atalas-for-krypkorning

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).