Skojigt/Galet

små saker du stör dig på!

2883 inlägg 343498 visningar 137 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Erre  
#465546
Hema skrev:
Erre skrev:Denna är nog det absolut bästa filteravdragaren jag vet.
Kan användas på många storlekar och även på plasthus med insatsfiler.
Facom

Ser bra ut och de är väl för de gånger då filtret är tillgängligt från sidan. Ibland kan man bara nå det ovanifrån och då får det bli någon annan historia.


Har minst 5 olika på jobbet. Å denna används mest av alla.
Kommer man bara åt över eller under beroende på hur filtret sitter så är denna bra.

Elmia
Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Hema  
#465556 En sådan har jag och den funkar bra, samt när jag hade BMW så finns det plåtpressad plåthylsa som funkar ypperligt, tror även VAG eller iaf Audi kör med samma hylsa. Rätt grej för respektive ändamål, ger mer njutning i arbetet! :)

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Tosca  
#465562 http://www.swedol.se/filtertang.html
Har funkat bäst för mig, ganska smidig.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

molnia  
#465645 Bilar som bråkar...
Kamremmen gick sönder i våras så den bilen blev ståendes. Nu när vi skulle ta av de nästan ny vinterdäcken så hade fälgarna rostat fast. Men visst vi har väl oss själva att skylla.
Fick pressa med domkraft och dra med spakblock då det inte räckte att slå med slägga, boxera bilen några km med lösa hjulbultar för att få det lossna.
1501190991_20170727_154402.jpg
1501190975_20170727_165909.jpg

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Hema  
#465651 Oj, ja då måste de ha suttit fast ordentligt.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

JensSkoog  
#471923 Journalister som som inte har begrepp om tal :((

Läste här att storstomen har en dia på 600 000 km.
Undrar hur det går när det väl är 40 000 km runt jorden vid ekvator :mrgreen: :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Hema  
#471983
JensSkoog skrev:Journalister som som inte har begrepp om tal :((

Läste här att storstomen har en dia på 600 000 km.
Undrar hur det går när det väl är 40 000 km runt jorden vid ekvator :mrgreen: :mrgreen:

Ptja, kanske det, men allt på andra sidan atlanten är alltid lite strörre och värre än alla andras grejer.
En kompis var nere i kosovo när det begav sig som FN-soldat och stötte på en Taxasbo, som hävdade att texas var större än Ryssland... :)

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Anders Rydén  
#472105
JensSkoog skrev:Journalister som som inte har begrepp om tal :((

Läste här att storstomen har en dia på 600 000 km.
Undrar hur det går när det väl är 40 000 km runt jorden vid ekvator :mrgreen: :mrgreen:

That's huge!
The great red spot on Uranus i roughly 40000 km in with.
Jag kunde inte låta bli, det så mycket roligare att säga det på engelska[FLUSHED FACE]

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Blivande snickare  
#472107
Anders Rydén skrev:
JensSkoog skrev:Journalister som som inte har begrepp om tal :((

Läste här att storstomen har en dia på 600 000 km.
Undrar hur det går när det väl är 40 000 km runt jorden vid ekvator :mrgreen: :mrgreen:

That's huge!
The great red spot on Uranus i roughly 40000 km in with.
Jag kunde inte låta bli, det så mycket roligare att säga det på engelska[FLUSHED FACE]

The red spot is on Jupiter, the gas-giant. Uranus is blue :grin:

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Hasaro  
#472174 Grannens son som alltid måste parkera mitt utanför min garage utfart. Ofta mot färdriktning och gärna 1.5 meter från kanten... har pågått i snart ett år.. grannsämjan börjar bli hotad nu.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Hema  
#472264
Hasaro skrev:Grannens son som alltid måste parkera mitt utanför min garage utfart. Ofta mot färdriktning och gärna 1.5 meter från kanten... har pågått i snart ett år.. grannsämjan börjar bli hotad nu.

Låter inge vidare. Dax för ett besök?

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#472300 En liten sak som kan bli en stor sak.

Slöa 😈 som inte orkar stänga grinden till viltsängslet efter sig. :-T

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

SkogsBasse  
#473077 När man möter traktorer/frontlastare som har satt skopan/gaffeln i sådan höjd att om de skulle frontalkrocka med en bil går de genom vindrutan istället för i motorblocket. 😡

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Robertberg  
#473091 Ja eller de som har redskapet i topp så lastbilschaufförerna hamnar i farozonen istället. 20-30 cm över backen är rätt höjd. Plant redskap eller lite neråtvinklat.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Hema  
#473107 5-10cm upptiltat på 30cm höjd kan jag förstå. Är väl inte helt ovanligt med lastare som kan sjunka lite vid körning? Har man nedåt-tiltat blir det ju tvärstopp med både trasig väg o lastare som följd. Samt med antagligen en eller flera fordon i baken på traktorn, då många fordon brukar befinna sig där.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).