Skojigt/Galet

små saker du stör dig på!

2888 inlägg 349193 visningar 138 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

totte  
#447929 Dålig stil. Och jag antar att om han hade frågat så hade du inte haft nåt att invända.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Mowi850  
#447930 Tråkigt mangan det är sånt här som förstör bra relationer tuvär[emoji20]

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#447931 Man kanske skulle hämnad genom att ansöka om vägsamfällighet hos lantmäteriet... :D

Några villor och 3 skogsfastigheter som använder den gamla landsvägen. Jag och grannen kör åt ena hållet, de andra åt andra hållet. Skulle vara fint med utfart åt andra hållet också...

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

ocke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#447941
Mangan skrev:När rågrannen annekterade 10m2 av ett hörn för att anlägga infiltration för hans avlopp. Vet inte vad jag skall göra/säga faktiskt...

Är det inte bygganmälan på infiltration? Kanske kan hör med kommunen om hur grannen fått godkänt att bygga på din mark...

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

ananders  
#447944
Mangan skrev:När rågrannen annekterade 10m2 av ett hörn för att anlägga infiltration för hans avlopp. Vet inte vad jag skall göra/säga faktiskt...


Plantera lite salix eller något liknande, jag har hört att deras rötter ska vara bra för sådana anläggningar.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Göt  
#447945 Det ska väl grävas en provgrop innan man får göra en infiltration och det behövs ett servitut om man förlägger den hos en granne.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

ocke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#447946 Trött på butikspersonal som är mest intresserad av att uppdatera sin peronliga Facebook och snacka skit med kollegorna och ger intryck av att kunden mest är ett störrande objekt i deras liv.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Hema  
#447954
Mangan skrev:När rågrannen annekterade 10m2 av ett hörn för att anlägga infiltration för hans avlopp. Vet inte vad jag skall göra/säga faktiskt...

Testa hur bra stenkroken funkar? :)

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

kummander  
#447984 Jag kan irritera mig en hel del på folk som tror att skogen är allmän egendom och att de kan stoppa avverkningar för att de "ofta går med sin hund där", gärna genom att stå o skälla på mig som underröjer...

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

ananders  
#457515 Jag stör mig på att portarna till maskinhallen är låsta när man kommer hem efter en lång arbetsdag. :x

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

TrioBrake  
#457533
kummander skrev:Jag kan irritera mig en hel del på folk som tror att skogen är allmän egendom och att de kan stoppa avverkningar för att de "ofta går med sin hund där", gärna genom att stå o skälla på mig som underröjer...


Har det hänt att folk stått å skrikigt?

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Hema  
#457536
ananders skrev:Jag stör mig på att portarna till maskinhallen är låsta när man kommer hem efter en lång arbetsdag. :x

Då känner man sig uppskattad, att de inte ens minns en..

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Traktordave  
#457543 Jag stör mig på att när brandlarmet går (pga att någon duschar för varmt med öppen dörr) när jag sover på hotell, särskilt när jag precis somnat, och extra särskilt när jag nyvaken rusar ut i en korridor full med folk, påklädda, bara jag som endast är iförd kalsonger och rumsnyckeln kvar på rummet. Tre trappor ner till receptionen känns långa för att fixa ny rumsnyckel...
Pröva försök gömma er i ett trapphus i ett hotell, svårare än man tror...

Användarvisningsbild

Ingen ismaskin i hotell-korridoren

traktorz  
#457558 Har visst hänt att man tagit fel dörr (onykter?) och hamnat utelåst i hotellkorridoren, när man istället nödig mitt i natten akut behövt uppsöka toaletten. Ismaskinen om sådan funnits (vanliga på amerikanska hotel) har då fått vara räddaren i nöden. Ooops!

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

ananders  
#459769 Att man hela tiden måste vara beredd på att jobba helger på jobbet. Har fått lägga alla planer inför midsommar på is. Hur kul är det att ringa till de man planerat att man skulle till och fråga om man kan lämna besked tidigast dagen innan. 😈
Kan tillägga att sambon är inte heller speciellt glad.
De som skulle haft midsommarhelgen börjar passligt nog sin semester på midsommarafton.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).