Skojigt/Galet

små saker du stör dig på!

2883 inlägg 343370 visningar 137 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Valmet6400  
#158757
Herr Krånglin skrev:Skotar sjukan !!

Symtom .

Lite virke = jättebråttom köra extra , kan inte va ledig. Dricka kaffe med skördarn =omöjligt

Mycket virke= Långa raster, sluta tidigt komma sent .


Symptomen bekant, diagnosen ny :) Skotarsjukan var de..

Folks dåliga allmänbildning, har varit totalt 2 år i Sverige och jobbat och har under den tiden säkert förklarat 100000000 ggr hur det kommer sig att jag som finne "pratar så bra svenska"

Folk som först bromsar, sedan grupperar och sätter på blinkers på samma gång som vrider ratten för att svänga.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#158764
Valmet6400 skrev:Folks dåliga allmänbildning, har varit totalt 2 år i Sverige och jobbat och har under den tiden säkert förklarat 100000000 ggr hur det kommer sig att jag som finne "pratar så bra svenska"

Säg att du har gått SFI, Svenska för invandrare.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Nolltax AB  
#158768 En hon ringde upp. Ville sälja på mig ett teleabbo som skulle ge lägre kostnad.
-Nej tack, svarte jag.
-Men varför vill du inte det, sporte hon.
-Ty det roar mig att säga nej till er, svarte jag.
Då fick hon lilla brytet å tyckte jag var otrevlig som roade mig med att säga nej.....

Rätta mig om jag har fel men har inte kunden alltid rätt oavsett kunden har fel?

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Solhemsskog  
#158772 Folk som tar upp telefonen för att kolla vem de e som ringer, konstaterar att de antagligen inte är något viktigt och sedan stoppar ner den i fickan igen utan att vare sig svara eller neka på samtalet...

Då vet man ju precis hur de ser ut när man själv ringer till personen i fråga och denna inte svarar!

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Valmet6400  
#158773
Slurfi skrev:Säg att du har gått SFI, Svenska för invandrare.


Hahaha, ska jag komma ihåg, jäkla bra undervisning :D

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

åberg  
#158774 Saker som inte får plats i diskhon men som lik förbannat ändå ska diskas. Har man tur ser man bara lite inkontinent ut när det är klart.

De där tröttmössorna i trafiken som lägger sig ett tiotal meter bakom och ligger där miltals, gärna med för högt halvljus. Att köra om går absolut inte oavsett hur bra tillfälle det blir. Att släppa på gasen lite och lämna lucka så de kan använda helljuset verkar också uteslutet.

Och ska man ha bil om man inte kan vare sig byta en H4 eller åka till verkstan och betala för den tjänsten?

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Nolltax AB  
#158776 Hur ofta är det livsviktigt att man svarar i samma nanosekund mobilen pinglar?
-Jo, jag vet. Vi kör hjärt å lungräddning men nu råkar de facto min mobil påkalla min uppmärksamhet.....

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

malåraggarn  
#158787 skördarsjukan ;)
folk som inte kan släppa greppet av sin iphone eller annan pek-yuppi.
galna fruntimmer klockan 4 fredagseftermiddag, det kan se ut som ett plockepinn på storgatan och icaparkeringen.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Nolltax AB  
#158792 Stog en gång på gårdsplan min å slängde käft med grannen.
Mobilen behagade pingla. Upp for den å tryckte på NO.
Grannen stirrade å frågte, vad gjorde du??
-Jag kopplade bort samtalet så klart, svarte jag.
-Men det ringde ju, tyckte han.
Visst gjorde det det, svarte jag. Men nu står jag å snackar med du.
-Jag kan ringa tillbaka å är det livsviktigt så lär dom ringa ånyo.....
Vilket dom ej gjorde för övrigt....

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Cruiser_no1  
#158815 Det värsta jag vet i trafiken är dom som alltid ska stanna innan dom kör in i en rondell! Som om det vore stopplikt! Kör på för fan!
Folk som frågar saker, men som alltid ändå verkar ha svar på allt!

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

blixxxt  
#158816 Folk som bländar på tre billängder innan man möts.
Jag drar snart i handbromsen och vänder...

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#158826 Att vissa personer mot bättre vetande envisas med "svindyra" kinasågars "förträfflighet"....
/Niklas
Senast redigerad av Niking ons 15 feb 2017, 13:50, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#158827 Jag som fler av er störs ju av folk som svarar på mobilen när man pratar med dem. Något som också är väldigt störigt är om man inte svarar är man pratar med andra och sedan ringer upp och måste redogöra varför man inte svarade... Har någon sådan anställd och jag bara stör mig som rackarn så nu säger jag att jag glömt luren i bilen eller liknande när jag ringer upp igen. Kan inte alltid svara när jag pratar med andra, både i luren och i verkligheten, det är normalt hyffs...

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Nolltax AB  
#158828 Va??

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

dexter  
#158830 Haha de här ör ju skit kul å läsa! Ös på bara, är de nåt du stör dig på just nu?

Stör mig på australenska regeringen som har säkert tio olika reklamer om att sluta röka tobak men bara en om narkotika.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).