Skojigt/Galet

små saker du stör dig på!

2889 inlägg 349753 visningar 138 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

ananders  
#464820
husqvarna_med_sthil skrev:Småsaker att störa sig på kan vara att det blir trångt att montera lysen bakåt med skogsvagnen på, men än bökigare att ta av den bara för monteringen... en annan sak som jag grunnat på är körvägen jag behöver i vinter genom ungskogen. Marken talar sitt tydliga språk, det finns bara ett stråk jag kan använda och det innebär att jag måste röja bort ett gäng tallar där igenom, ont i magen men jag kan inte både spara dessa tallar och köra där samtidigt och frötallarna måste ut... försöker trösta mig med att jag behöver körvägen i omgångar framöver åren och är ett pris att betala om man vill vara självverksam, snacka om ilandsproblem men det stör mig ändå.


Visst är naturen grym som ser till att det växer träd som man vill spara på det enda stället som är framkomlig för en.
Kanske bättre att bara fälla frötallarna och låta dem ligga. :mrgreen:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#464821
ananders skrev:
husqvarna_med_sthil skrev:Småsaker att störa sig på kan vara att det blir trångt att montera lysen bakåt med skogsvagnen på, men än bökigare att ta av den bara för monteringen... en annan sak som jag grunnat på är körvägen jag behöver i vinter genom ungskogen. Marken talar sitt tydliga språk, det finns bara ett stråk jag kan använda och det innebär att jag måste röja bort ett gäng tallar där igenom, ont i magen men jag kan inte både spara dessa tallar och köra där samtidigt och frötallarna måste ut... försöker trösta mig med att jag behöver körvägen i omgångar framöver åren och är ett pris att betala om man vill vara självverksam, snacka om ilandsproblem men det stör mig ändå.


Visst är naturen grym som ser till att det växer träd som man vill spara på det enda stället som är framkomlig för en.
Kanske bättre att bara fälla frötallarna och låta dem ligga. :mrgreen:

Eller spara frötallarna som evighetsträd. :-)
/Niklas

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

husqvarna_med_sthil  
#464973 Ja haha... ilandsproblem och man borde hålla truten =)) Det är för många för att lämna som evighetsträd och det är jäkligt roligt att hugga frötall men så roligt att jag låter dem ligga är de rakt inte. Hade jag inte haft tallarna hade jag kunnat vänta och ta reda på virket men det går inte nu heller... jaja utan väg inget självverksamt bruk alls.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

JensSkoog  
#464978
husqvarna_med_sthil skrev:Ja haha... ilandsproblem och man borde hålla truten =)) Det är för många för att lämna som evighetsträd och det är jäkligt roligt att hugga frötall men så roligt att jag låter dem ligga är de rakt inte. Hade jag inte haft tallarna hade jag kunnat vänta och ta reda på virket men det går inte nu heller... jaja utan väg inget självverksamt bruk alls.

Alla som gillar skog vet ju hur det känns när man MÅSTE ta bort skapliga träd som skulle stått i
många år, men du ska nog uppskatta vägen och glömma träden som aldrig blir :wink:

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Hema  
#465211 P3 som gör reklam för att de inte har reklam.. Märker inte vanligt folk det själva?

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

halvproffs  
#465215 När man behöver datorn och den ska uppdatera sig just då när man utföra något viktigt och det står på skärmen; stäng inte av datorn, det tar en stund mao säkert minst en timme.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Hema  
#465257
halvproffs skrev:När man behöver datorn och den ska uppdatera sig just då när man utföra något viktigt och det står på skärmen; stäng inte av datorn, det tar en stund mao säkert minst en timme.

Det går väl än sålänge att ställa in om datorn ska uppdatera sig automatiskt eller säga till att det finns nya grejer att uppdatera eller stänga av det helt. Tycker inte heller det är okey med auto-uppdatering.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

SkogsBasse  
#465512 Att Hulken extraknäckt som oljefiltermontör hos Yamaha, var helt omöjligt att få loss filtret på ATVn.....

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Blivande snickare  
#465514 :)) :)) :))

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

tallen100  
#465515 Det klarar en mindre smart person utan att ens vara stark, vissa begriper inte att ett oljefilter aldrig ska dras med annat än handkraft :-o

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

totte  
#465521 Blir bara än värre om den mindre smarta personen dessutom är stark.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

jannee  
#465527 Bara en mejsel rakt igenom och sedan dra runt :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

SkogsBasse  
#465528
jannee skrev:Bara en mejsel rakt igenom och sedan dra runt :mrgreen:


Jo, så fick det bli.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Erre  
#465529 Denna är nog det absolut bästa filteravdragaren jag vet.
Kan användas på många storlekar och även på plasthus med insatsfiler.
Facom

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Hema  
#465543
Erre skrev:Denna är nog det absolut bästa filteravdragaren jag vet.
Kan användas på många storlekar och även på plasthus med insatsfiler.
Facom

Ser bra ut och de är väl för de gånger då filtret är tillgängligt från sidan. Ibland kan man bara nå det ovanifrån och då får det bli någon annan historia.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).