Skojigt/Galet

små saker du stör dig på!

2889 inlägg 349530 visningar 138 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

totte  
#461177
Palakangas skrev:
totte skrev:Hur länge skall du ha eländet kvar?[/Quorn
19 dagar till. Har varit in och röntgats, tagit stygn och fått nytt gips. 4 dagar på mig att träna innan vi åker till Rätan och fiskar en vecka.


Tight schema. Hoppas allt går planenligt!

Elmia
Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Palakangas  
#461195 Ja du Totte, jag får nog fiska från brygga, båt eller bro. Mitt favoritfiske i strömmande vatten går nog inte. Men det ska bli skönt att komma ut en vecka med tre fiolspelande vänner.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Umea  
#461362 Att gipset på min fotled skaver lite. Skrev @Palakangas

Kom ihåg att man alltid kan gipsa om och lägga mer polstring under gipset.

Hoppas foten läker fint och att ni får god fiskelycka !

Vänliga hälsningar från Umeå

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#463880
Mangan skrev:När rågrannen annekterade 10m2 av ett hörn för att anlägga infiltration för hans avlopp. Vet inte vad jag skall göra/säga faktiskt...


Nu stör jag mig inte längre, för jag sprang (eller snarare cyklade) på honom för ett tag sedan och frågade om han gjort nytt avlopp nyligen. :) Hur det var så hade infiltrationen hamnat på hans sida enligt plan, men sedan hade kommunen velat ha ett rör för att kolla grundvattnet och det hade hamnat på min sida. Det lät rimligt, och vi var annars rätt överens om var gränsrören och stenarna befann sig, så jag låter det bero. Kanske man kan få lite good-will där om det kommer till diskussion om vägen. 8)

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

ananders  
#464714 Fritidshusägare som tar sig friheten att spika kojor och skaffa sig bättre sikt.

1500556238_20170720_141546.jpg


1500556226_20170720_141551.jpg


Till saken hör att jag råkade ta några buskar för dem för 15 - 20 år sedan och det föll inte i god jord.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

ananders  
#464723
ananders skrev:Fritidshusägare som tar sig friheten att spika kojor och skaffa sig bättre sikt.

1500556238_20170720_141546.jpg


1500556226_20170720_141551.jpg


Till saken hör att jag råkade ta några buskar för dem för 15 - 20 år sedan och det föll inte i god jord.


Var och talade med vederbörande när jag åkte från gården och det han sade till sitt försvar var i princip, kan du så kan jag.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

skogshasse  
#464728 man brukar säga att man ska behandla andra så som man själv vill bli behandlad så jag tycker att stugägaren har en viss poäng i sitt svar eller tycker inte du det också

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

T Landström  
#464729 Är ju en känslig fråga på detta forum oxå ;)
Folk som tycker man grinar ut bara för att man tycker att jaktarrendena börjar bli för dyra...

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

ananders  
#464731
skogshasse skrev:man brukar säga att man ska behandla andra så som man själv vill bli behandlad så jag tycker att stugägaren har en viss poäng i sitt svar eller tycker inte du det också


Visst har han det men samtidigt så borde han vet hur det känns. Bara för att jag gjort så mot honom så rättfärdigar det inte hans beteende. Och han fick den kompensation för vårat intrång som han begärde.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#464738
ananders skrev:
skogshasse skrev:man brukar säga att man ska behandla andra så som man själv vill bli behandlad så jag tycker att stugägaren har en viss poäng i sitt svar eller tycker inte du det också


Visst har han det men samtidigt så borde han vet hur det känns. Bara för att jag gjort så mot honom så rättfärdigar det inte hans beteende. Och han fick den kompensation för vårat intrång som han begärde.

Då får du väl också begära kompensation...
/Niklas
ananders skrev:Fritidshusägare som tar sig friheten att spika kojor och skaffa sig bättre sikt.

1500556238_20170720_141546.jpg


1500556226_20170720_141551.jpg


Till saken hör att jag råkade ta några buskar för dem för 15 - 20 år sedan och det föll inte i god jord.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

ananders  
#464744
Niking skrev:
ananders skrev:
skogshasse skrev:man brukar säga att man ska behandla andra så som man själv vill bli behandlad så jag tycker att stugägaren har en viss poäng i sitt svar eller tycker inte du det också


Visst har han det men samtidigt så borde han vet hur det känns. Bara för att jag gjort så mot honom så rättfärdigar det inte hans beteende. Och han fick den kompensation för vårat intrång som han begärde.

Då får du väl också begära kompensation...
/Niklas
ananders skrev:Fritidshusägare som tar sig friheten att spika kojor och skaffa sig bättre sikt.

1500556238_20170720_141546.jpg


1500556226_20170720_141551.jpg


Till saken hör att jag råkade ta några buskar för dem för 15 - 20 år sedan och det föll inte i god jord.


Nä, har andra planer. Lite mer långsiktigt.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

skogshasse  
#464762 är det inte bättre att gräva ner stridsyxan än att vara långsint

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

ananders  
#464774
skogshasse skrev:är det inte bättre att gräva ner stridsyxan än att vara långsint


Skogen kommer att avverkas inom ett par år så snart är där en fin tät plantskog.
Sköter de sig så kan jag tänka mig att låta björk komma där istället så helt oresonliga är jag inte.
Så inget annat än aktivt skogsbruk.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

sundelius  
#464794 Har precis haft ett snack med norska stugägare på min mark som gjort exakt som hos dig ananders.
Hoppas att de förstod min poäng om mitt och ditt för osämja tenderar att ta energi och den behöver jag till viktigare saker :roll:

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

husqvarna_med_sthil  
#464819 Småsaker att störa sig på kan vara att det blir trångt att montera lysen bakåt med skogsvagnen på, men än bökigare att ta av den bara för monteringen... en annan sak som jag grunnat på är körvägen jag behöver i vinter genom ungskogen. Marken talar sitt tydliga språk, det finns bara ett stråk jag kan använda och det innebär att jag måste röja bort ett gäng tallar där igenom, ont i magen men jag kan inte både spara dessa tallar och köra där samtidigt och frötallarna måste ut... försöker trösta mig med att jag behöver körvägen i omgångar framöver åren och är ett pris att betala om man vill vara självverksam, snacka om ilandsproblem men det stör mig ändå.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).