bästa historien

Svara  2106 inlägg  333925 visningar  96 följer

Re: bästa historien

#454089 Inte i mina men i Norrbottens inland var det inte så noga med nykterhet vid bilkörning, i alla fall inte på den gamla goda tiden. Följande historia påstås vara sann. Två herrar satt och krökade till en kväll när dom kom på att dom skulle åka iväg på dans till den ökända logen i Rålund. Ingen chaffis fanns att tillgå så det blev den som var nyktrast som fick köra. Den andre var åtskilligt packad och fick för sig att han skulle sitta i baksätet på bilen som var en VW1200. Han fällde ner ryggstödet och började kliva in men satte sig sen felvänd på just detta ryggstöd och sen bar det iväg. Bägge männen satt sen tysta under den tre mil långa färden till danslogen men när dom svängde in på parkeringen så utbrast passageraren...Du var då för jävlig på att backa!

PW

#454186 Något liknande har jag själv fått mig tillsagt :mrgreen:

En liten kille går på bussen. Han sätter sig i sätet längst fram och börjar prata med busschauffören.
Grabben säger: ”Om mina föräldrar var tigrar skulle jag vara en liten tiger.”
Efter det är pojken tyst en liten stund, sedan säger han: ”Om min föräldrar var giraffer skulle jag vara en liten giraff.”
Busschauffören börjar bli irriterad och ber ungen hålla truten.
Men efter en liten stund till kan killen inte hålla sig och säger: ”Om mina föräldrar var hundar skulle jag vara en liten hund.”
Nu har busschauffören fått nog av killen så han säger: ”Jasså, men tänk om din mamma var en riktig idi*t och din pappa var ett ånsearsle. Vad skulle du vara då?”
Killen svarade direkt: ”En busschaufför.”

#455003 Paret hade gift sig och nu tagit sig till sitt hotellrum där deras äktenskap skulle fullbordas. Samtidigt som mannen började kyssa sin fru sa hon:
– Vänta! Jag måste bekänna en sak.
– Vadå? undrade mannen.
– Jag har inte varit helt ärlig med dig. Jag är inte oskuld…
– Oj. Vem är det du haft sex med?
– Med Tiger Woods.
– Med Tiger Woods?! sa mannen förvånat. Han är ju i och för sig framgångsrik, snygg och rik. Så ja, jag lan ha överseende med det.
Sedan hade paret passionerat sex – och efteråt gick mannen upp och ringde på hotellets telefon.
– Vart ringer du? undrade frun.
– Till room service. Jag tänkte beställa något litet att äta.
– Det skulle aldrig Tiger Woods ha gjort…
– Nähä… Vad skulle han ha gjort då?
– Han skulle ha lagt på, kommit tillbaka till sängen och älskat med mig en gång till.
Mannen slängde på luren och hade sex med sin fru igen. Efteråt gick han åter upp från sängen och började slå siffror på luren.
– Vart ringer du? undrade frun.
– Till room service. Jag tänkte beställa något litet att äta.
– Det skulle aldrig Tiger Woods ha gjort…
– Jaha… Vad skulle han ha gjort nu då? sa mannen irriterat.
– Han skulle ha lagt på, kommit tillbaka till sängen och älskat med mig en tredje gång.
Mannen la på luren och hade sex med sin fru igen. Efteråt gick han andfådd upp från sängen och började ringa.
– Jaha, ska du ringa och beställa mat nu? undrade frun.
– Nej, jag ringer till Tiger Woods. Jag tänker fråga vad det är för jävla par på det här hålet…

#455004 Först skapade Gud åsnan. Gud sa till åsnan: Du är en åsna. Du ska slita och släpa dagen lång, och bli kallad dum i huvudet. Du kommer att leva i 20 år.
Åsnan svarade: Usch då, det låter inte som något bra liv. Kan vi inte säga att jag bara blir 5 år gammal?
Gud accepterade åsnans förslag.
Sen skapade Gud hunden. Gud sa: Du skall kallas hund, leva ett liv i underkastelse, äta rester från middagsbordet, och vakta huset. Du ska leva i 35 år.
Hunden sa: Ojdå, det blir kanske inte så roligt. Kan jag inte få bli bara 15 år istället?
Gud accepterade hundens förslag.
Därefter skapade Gud papegojan. Gud sa: Du kallas papegoja. Ditt liv kommer att bli att sitta i ett hörn och upprepa allt som sägs, till stor irritation för alla. Du blir 75 år gammal.
Papegojan sa: Det låter väldigt enformigt. Kan vi inte säga bara 50 år?
Gud accepterade papegojans förslag.
Till slut skapade Gud mannen. Gud sa: Du är en människa, en man. Du ska bli 20 år. Du ska ha ett bra liv. Du är klok och intelligent, så du kommer att bestämma här i världen.
Mannen svarade: Det låter som ett riktigt bra liv, men kan det inte vara lite längre. (Nu visade mannen för första gången prov på sin intelligens). Kan jag inte få de där 15 åren som åsnan tackade nej till, och de 20 som hunden avstod samt de 25 åren som blev över från papegojan?
Gud accepterade mannens förslag.
Därför lever mannen ett härligt liv tills han blir 20 år. Sen gifter han sig, och får slita och släpa i 15 år och bli kallad dum i huvudet. Sedan får han underkasta sig den övriga familjens behov, leva på rester från bordet och vakta huset i 20 år De sista 25 åren av sitt liv, sitter han i ett hörn och upprepar allt som folk säger, till stor irritation för alla i sin omgivning.

#455005 En konstutställning i Kiruna invigdes av vår kulturminister
Hon fattade tycke för en tavla med fyra nakna svarta män, varav en av dem hade vit snopp.
Hon frågade konstnären, en gammal finne:
- Varför har en av afrikanerna vit snopp?
Han svarade på bruten finlandssvenska:
- Di ä int afrikane. Di ä kruvarpetare och en ha vari hemma på lunsen

Användarvisningsbild

#455917 Män är födda mellan kvinnans ben och spenderar resten av sitt liv på att försöka komma in där igen......ska vi kalla det för hemlängtan?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar
TitelStatistikSenaste svaret
Historien om en 350 Hemek -67. av Palakangas - mån 04 mar 2013, 17:25
i Små skogsmaskiner och övriga maskiner

12
15 svar
6228 läst
av D Brown     
tis 05 mar 2013, 11:51
Dags att miljörörelsen lär av historien av Niking - sön 24 jan 2016, 01:59
i Skogshistoria

12
21 svar
9296 läst
av DagL     
lör 23 apr 2016, 21:53
Historien bör du alltid ha i bakhuvudet av Niking - tor 28 maj 2015, 19:59
i Skogsnyheter
5 svar
1955 läst
av brassel     
tis 02 jun 2015, 15:21
Historien om Skogsjan, Jan Eriksson och gripskördaren av Fredrik Reuter - mån 19 jan 2015, 00:11
i Skördare
0 svar
4077 läst
av Fredrik Reuter     
mån 19 jan 2015, 00:11
Historien bakom ditt alias på skogsforum av Fredrik Reuter - lör 10 jul 2010, 11:16
i Socialt (mer om oss)

1 ... 8910
149 svar
39936 läst
av ananders     
fre 10 jun 2016, 23:00
Annonser