Blekinge (K)

Ensam?

34 inlägg 15140 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ensam?

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ensam?

totte  
#51387 Som tröst medan du väntar kan jag fall tala om att jag i alla bodde i Blekinge i två år 79-81. Först i Bökemåla söder om Belganet och sen i Asarum. Är i Blekinge en sväng varje sommar, har lite släkt i Karlshamnstrakten.

Avatar Fallback

Re: Ensam?

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51399 Själv bor jag i Färskesjön, cirka 2,5 mil utanför Karlskrona.

Hojta till om du har vägarna förbi :smile:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ensam?

totte  
#51400 Japp, dock sällan jag är bortåt öständan, hålls mest kring Karlshamn och västerut mot Nymölla i Skåne. Men man vet aldrig!

Avatar Fallback

Re: Ensam?

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51408 Då kommer du på våra domäner ju totte :D

Användarvisningsbild

Re: Ensam?

totte  
#51425
kjugekarlsson skrev:Då kommer du på våra domäner ju totte :D


Jajemensan, du går inte säker! :lol:

Användarvisningsbild

Re: Ensam?

Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#56957 Såg denna tråden nu...
Jag bor utanför Lyckeby så några stycken är vi tydligen :wink:

Avatar Fallback

Re: Ensam?

Fridh  
#58476 ja finns me här :grin:

Användarvisningsbild

Re: Ensam?

Pidden  
#61464 Jag finns också i blekinge! :), Hugger framför Kjugekarlsson \m/

Avatar Fallback

Re: Ensam?

martinga  
#65991 Här var en bleking till! Bor utanför Mörrum.

Avatar Fallback

Re: Ensam?

martinga  
#65992
totte skrev:Som tröst medan du väntar kan jag fall tala om att jag i alla bodde i Blekinge i två år 79-81. Först i Bökemåla söder om Belganet och sen i Asarum. Är i Blekinge en sväng varje sommar, har lite släkt i Karlshamnstrakten.


Intressant, jag bodde de första 19 åren i mitt liv i Bökemåla i Karlshamns kommun! Dock finns det tre Bökemåla i kommunen och mitt är det mellan Mörrum och Svängsta

Användarvisningsbild

Re: Ensam?

totte  
#66015
martinga skrev:
totte skrev:Som tröst medan du väntar kan jag fall tala om att jag i alla bodde i Blekinge i två år 79-81. Först i Bökemåla söder om Belganet och sen i Asarum. Är i Blekinge en sväng varje sommar, har lite släkt i Karlshamnstrakten.


Intressant, jag bodde de första 19 åren i mitt liv i Bökemåla i Karlshamns kommun! Dock finns det tre Bökemåla i kommunen och mitt är det mellan Mörrum och Svängsta


Känner till var det är nånstans. Även "mitt" Bökemåla hör till Karlshamn, ligger precis innanför gränsen mot Ronneby. Ungefär en halvmil söder om Belganet på vägen mot Åryd.

Avatar Fallback

Re: Ensam?

BMC  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#66091 Hejsan, jag heter Micke och bor i Nättraby, men har min skog i Alnaryd ovanför Karlskrona.
Precis kommit hem efter att ha monterat av mitt punkterade bakdäck på min MF 3060 som för tillfället till följd av detta står uppallad mitt ute i skogen. 😡

Avatar Fallback

Re: Ensam?

Ivarsson135  
#68116 Hej
Jag heter Erik och bor utanför Mörrum.

Avatar Fallback

Re: Ensam?

Naders  
#69803 Anders heter jag och bor i Norra delen av Karlshamn.
Tänkte på att Bökemåla även finns mellan Svängsta å Asarum om man tar den gamla vägen som går in vid ABU-fabriken.

JAg har en känsla av att jag kommer att träffa både "kjugekarlsson" och "pidden" i den närmaste framtiden då jag hörde att de kör för Backagårdens Skogsservice.
För enligt Patrik (Thorelli), som kör andra skiftet på den skördaren, så skulle dom dyka upp nån gång under nästa vecka.
Patrik o jag har kört lite cross ihop så känner honom därifrån....

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).