Kronoberg (G)

Först!

34 inlägg 13221 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Först!

Bucken  
#57280 Björn:
Allt nyare än -65 är skräp! ;)

Vad gör du av den gamla fergusen?

Avatar Fallback

Re: Först!

BjornL  
#57281 Buck:

Det finns INGET som säger att man inte kan ha två traktorer. När jag tänker på det så finns det inget som säger att man inte kan ha fyra traktorer.

Förresten släpade jag hem en bottenstock från en tall som legat ett tag igår. Tror den vägde ett ton. Skulle egentligen vilja såga plank av den.. Har du en stund över någon gång - vad är maxtjocklek för dig nuförtiden?

Avatar Fallback

Re: Först!

Bucken  
#57308 största snitt nånstans runt 60 cm... större stockar än 70 cm diameter får inte plats rent fysiskt! ;)

ps, hustruns kusin har 13 traktorer! ;)

Avatar Fallback

Re: Först!

Skogsmange  
#57317
BjornL skrev:Gösen? Vi har två Gösta, kan det månne vara någon av dem?


Mr Egonsson!

Avatar Fallback

Re: Först!

BjornL  
#57326 Buck: Ok, då är 14 traktorer målet då antar jag. Hustrun antyder från soffan att jag nog måste bygga 14 badrum då också. Hm.
Men; vad tror du om en tallstock som legat i två år? Användbar? Känns hyfsat frisk. Den är nog iaf inte mer än 60 tror jag.

Skogsmange: Jajamensan! Våra marker gränsar till varandra, jag var uppe hos karln så sent som förra veckan för att tigga lov att köra över hans för att hämta några vindfällen.

Användarvisningsbild

Re: Först!

Knegarn  
#57328
kjugekarlsson skrev:
Friderike skrev:Du kjugekarlsson, bor du i Jät? Jag vad där för ca en månad sen för att titta på den fina träkyrkan. Men även den nya ser trevlig, tycker jag.



Nej, jag bor utanför Kristianstad :P
var? jag har bott ett litet tag i bröd (fniss) en liten liten husgrupp utanför tollarp.

Avatar Fallback

Re: Först!

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#57350
Knegarn skrev:
kjugekarlsson skrev:
Friderike skrev:Du kjugekarlsson, bor du i Jät? Jag vad där för ca en månad sen för att titta på den fina träkyrkan. Men även den nya ser trevlig, tycker jag.



Nej, jag bor utanför Kristianstad :P
var? jag har bott ett litet tag i bröd (fniss) en liten liten husgrupp utanför tollarp.



Ahhfan, där ser man :P Hur kommer detta sig då Knegarn? Jag bor nordöst om Kristianstad i Vånga. Bodde förut utanför Fjälkinge, som du kan placera med Ekohallen om du känner till det :D

Användarvisningsbild

Re: Först!

Jonnish 1710  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#64327 nån som känner till ahlbins skogsentreprenad?

Användarvisningsbild

Re: Först!

johan eriksson  
#85264 Får väl skriva en rad här i egenskap av smålänning och kronobergare, finns nästan exakt mitt i småland, Alvesta. Önskar mig en mindre gård i trakterna om jag skulle hitta en i rätt storlek och med rätt pris.

Avatar Fallback

Re: Först!

BjornL  
#85275 Känns igen från Maskinisten! Fast där är väl profilbilden rödare...

Har ju varit en vansinnigt vacker dag härhemma idag. På vedbacken med Valmeten och HVA:n!

Användarvisningsbild

Re: Först!

johan eriksson  
#85287 Jepp, profilbilden är rödare där, men tycker att denna passar bättre här. Visst har det varit en underbar dag, lagt av snökedjorna på den röde idag, ett säkert vårtecken 8)

Avatar Fallback

Re: Först!

BjornL  
#85297 Tagit av snökedjor? Här är ju 40 cm snö kvar!

Användarvisningsbild

Re: Först!

johan eriksson  
#85600 Jo, men nu ska jag hålla mig på allfarvägarn ett tag tänkte jag :grin:

Avatar Fallback

Re: Först!

Nolltax AB  
#85604 Ah, Kronoberg...
Där jag ingen talan har.
Det börjar dock poppa upp en fråga. Varför läsa sträng jag kan om jag ej förmodas åsikt trycka uti densamma?

Avatar Fallback

Re: Först!

Nolltax AB  
#85605 Om detta strid jag borde ta....

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).