Bioenergi

Ved enhet.

5 inlägg 3925 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ved enhet.

sködarförare  
#102834 När ni levererar ved vilken volymenhet säljer ni på då.



   TS
Avatar Fallback

Re: Ved enhet.

foton  
#102836 m3 lösmått, det är det enda mått som vanliga mäniskor förstår. Alla andra mått är konstruerade för att kunna lura till sig virke gratis.

Användarvisningsbild

Re: Ved enhet.

masterchief  
#102838
foton skrev:m3 lösmått, det är det enda mått som vanliga mäniskor förstår. Alla andra mått är konstruerade för att kunna lura till sig virke gratis.

Jag som alltid trott att lösmått stjälpt är sättet att lura vanliga människor på m3fub :???:

Avatar Fallback

Re: Ved enhet.

foton  
#102841 Folk som inte är i skogsbrancen tror tillexempel när dom ser prislistor på virke att vi får beloppet per 1*1m. Dom vet ju inte att det går åt 1*2m för massaved eller 1*3m för timmer innan det blir 1m3.

Avatar Fallback

Re: Ved enhet.

sködarförare  
#102849 ja det är min åsikt i det finns ju ingen som står o travar veden på en vagn som man sedan levererar veden med det finns en sida med omräkningstal "svenska trädränsle föreningen" mellan fast, travat, skälpt (rus).
Det är ju svårt o mäta upp den fasta volymen den skälpta volymen är alltid den samma.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).